Как да шофираме върху замръзналия път?

Два прости, но работещи съвета от Automedia.bg
6 яну 2019 13:35, Нели Христова
39
Как да шофираме върху замръзналия път?
Снимка: Pixabay

Днес в България бе отчетена най-ниската температура за тази зима - минус 17 градуса. Студът е сковал цялата страна, а пътищата са заледени. В този момент адекватен въпрос е, как да шофираме безопасно върху лед? Ето и отговорът... Двата начина може да ви се сторят банални, но те са единствените работещи.

ПЪРВИЯТ Е ДА ИНВЕСТИРАТЕ в качествени зимни гуми - което от рационална гледна точка е далеч по-смислено, отколкото да инвестирате в най-скъпия смартфон на пазара.
Вторият начин е просто да карате по-бавно. Прилагайте правилото на третината: на сняг и лед карайте с поне една трета по-бавно, отколкото бихте карали на сух път. Ако в нормално време минавате отсечката с 90 километра в час, при сняг намалете до 60.

ПРОВЕРЯВАЙТЕ ТЕМПЕРАТУРИТЕ, преди да тръгнете на път, и бъдете подготвени за риска от трудно забележим лед. Внимавайте също на участъците от пътя, където той е най-вероятен - примерно на попадащи в сянка завои, или по мостове, чиято повърхност винаги е по-студена от тази на нормалния път. Избягвайте резките ускорения и спирания, и влизайте плавно в завоите.
Ако сте спазили тези две неща - хубави гуми и ниска скорост - шансът да загубите контрол над колата намалява драстично.

Но какво се прави, ако все пак това се случи?

НАЙ-ВАЖНАТА ВИ МИСЪЛ, ако усетите, че колата ви се плъзва, трябва да бъде да не пипате спирачките. Когато колелата са загубили сцепление и се пързалят, единственият начин за измъкване от поднасянето е те да започнат да се търкалят отново. Което няма как да се случи, ако ги блокирате със спирачката.
Инстиктът да натиснете спирачката е силен, но трябва да се преборите с него. Колетата трябва да се въртят свободно, за да спрете пързалянето.

ВМЕСТО ТОВА ОПИТАЙТЕ ДА ГО КОРИГИРАТЕ волана. Просто завъртете леко в обратна на поднасянето посока. Не е нужно да се замисляте, за да го направите - това е съвсем интуитивна реакция. Само внимавайте да не прекалите. Много хора се паникьосват и навъртат волана прекалено силно. Тогава колата, вместо да се изправи, тръгва да се плъзва в обратна посока, налага се нова корекция, и така нататък. Запомнете - при каране на лед всичките ви движения трябва да са овладяни и умерени.

Още за автомобилите четете в сайта на "Аутомедия"

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
0
 
! Отговори
Щерю преди 5 години
На ум...
34
1
 
4
 
! Отговори
men преди 5 години
в швейцария за да вземеш книжка се ходи на едно като ледена пързалка ама е покрито с тефлонец. там се учат да карат на лед. препорачват им да ходят през 5 години да се опресняват.
33
0
 
4
 
! Отговори
Др. Уотсън преди 5 години
До АнонименНай-важното нещо, което трябва да се направи като правило, ако има сняг примесен с лед, е да имаш кола с предн предаване и да сложиш едни хубави вериги. Колата става БТР
32
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе ако не е тренирано това... *** го обеснявай на младите шофьорки(особено)...
31
0
 
20
 
! Отговори
BG преди 5 години
До 32 - Така е, когато бай *** вземе че кара съгласно ограниченията, а не да се оправдава с мутри, липса на пясък, мантинели и прочее !Днес се връщам от път - минах през два моста на които ограничението беше 60 км - ами само аз си карах с толкоз, а къде що имаше .... ме изпревари ! После като стане белята почваме оправданията с мутри, мантинели, липса на пясък и т.н !И какво толкоз стана като минах мостовете с 60 км - това да ме е забавило най - много с минута - две !
30
5
 
8
 
! Отговори
До 31 преди 5 години
Така е. Докато мутрите продължават да ни хвърлят пясък по пътищата и в очите все така ще се трепем по непочистените и лоши пътища.
29
1
 
13
 
! Отговори
Шофьор преди 5 години
Първият и единствен съвет трябва да е държавата да инвестира правилно данъците ни и да контролира харчовете така че да ни гарантира че няма замръзнали пътища. Ако фирмите си вършат работата и използват качествени материали всичко ще е наред. Посочете ми една замръзнала магистрала в Германия.
28
3
 
2
 
! Отговори
Без книжка преди 5 години
АвтомОбИлА на крик поне докато се запролети оставете пешешеходците да не се блъскат в капаците, а в леда
27
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Третият път се качих на Цигов чарк като грееше слънце.През нощта падна метър сняг,тръгнах да се прибирам към хотела и въпреки че карах бавно и бях със зимни гуми,колата поднесе и спря в канавка отстрани на пътя.Та кой каквото и да разправя поднесе ли колата на лед си става неуправляема.Може да я овладееш ако си на широк път и няма насрещни коли.
26
1
 
15
 
! Отговори
до 24 преди 5 години
зимните гуми въобще не подлежат на съмнение не знам защо ги коментираме.А що се отнася до ПИЧКИТЕ , май е по добре да я закараш с колата до там където искате двамата а не до болницата.Само не разбрах каква е употребата на телефона ти спрямо ПИЧКИТЕ-Подаряваш ли им собствения си телефон?Или го ползваш вместо оная си работа?
25
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Три пъти съм катастрофирал и все на лед.За щастие без сериозни последици.Първият път беше с ладата на баща ми преди 20 години-карах бавно,но просто поднесе на един завой и стана неуправляема.За лош късмет един шашък караше бързо в другото платно и не можа да избегне удара.Вторият път тъкмо бях купил кола и още беше с летни гуми.Нямаше сняг,но на едно място беше заледено,пак на завой,поднесе и ударих спряла кола пред мен.И в двата случая имаше само огънати ламарини.
24
1
 
26
 
! Отговори
Бай Иван преди 5 години
Бай Иваново правило..Когато карате зад някой си представете ,че в колата пред вас е детето ви...Когато изпреварвате си представяте отново същото и така няма да имате никакви проблеми със шофирането!
23
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До БобчоТеорията си е важна , но както казваш трябва да я прилагаш интуитивно а за това си трябва доста практика.И да прав си че практиката трябва да е на подбрани елементи за твоето ниво на шофиране.Но тука говорим за теоритичната част, когато излезеш да практикуваш трябва да знаеш какво се опитваш да направиш.Не е идеята да практикуваш спиране на лед(което няма как да стане), а контрол на движението на колата върху леда .Иначе да има доста упражнения за това осморката е доста добро за напрег
22
10
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ЧПЪРВИЯТ Е ДА ИНВЕСТИРАТЕ в качествени зимни гуми - което от рационална гледна точка е далеч по-смислено, отколкото да инвестирате в най-скъпия смартфон на пазара."Влизаш у моло и казваш "Пички, па да знаете какви зимни гуми съм си сложил, ялате на паркинга да пипнете грайфера!". Хахахахах.
21
0
 
10
 
! Отговори
?елтик фрост преди 5 години
За всеки случай да не шофираме с летни *** щото във "варненско не пада сняг" разбираш ли.... Затвор за тия тъпагьоси!
20
1
 
19
 
! Отговори
тойвонен преди 5 години
Има огроооомна разлика в това да УСЕТИШ и да ВИДИШ занасянето на автомобила си . . . . . . Стане ли второто - вероятно вече е късно за меневрирана - молете се да няма никой в насрещното или да имате мантинели покрай пътя . . . . . Лек път на всички ! ! ! ! !
19
1
 
26
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Няма как да подготвиш на теория един водач как да реагира при намалено сцепление(сняг, лед, кал, пясък, прах и т.н.) на пътя, трябва си практика. Съветвам всеки да се мята на колата и да отива на достатъчно широко и пусто място, за да не се блъсне в някой/нещо (има ги навсякъде) и с някой по-опитен буквално да се попързаля с колата, дрифтове, ръчни и т.н. Така ще научи вестибуларния си апарат да засича ситуациите още преди да са се случили. Правихме това още като *** с ладите и москвичите
18
6
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-важното при шофиране върху лед, е фаровете да блещят по пладне и риванола да е в срок на годност. Така казват рушветчийстващите копанари.
17
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По отношение на зимното шофиране може да се учи много от руснаците , просто при тях това е всекидневие.А не изключение.Защото случая 14 е само при път без препятствие пред тебе на пътя , но ако има препятствие примерно в областта на занесената задница.Там е по сложно и е поредица от действия които трябва да се направят.Игра с скоростите игра и със газта .Но за щастие по Интернет са направили достатъчно материали по въпроса. Това вече си обучение за опитните шофьори , не е за съвсем начинаещи.
16
2
 
22
 
! Отговори
Влади преди 5 години
Стара песен:Карай, шофьоре, карай надясно,да не ти се види шосето тясно...Това първо, а второ: стар принцип:С колкото км/ч караш, поне толкова метри трябва да има между теб и предния. Пример: 50км/ч -> 50 метра дистанция, много е важно.Спиране: все по-ниска предавка, удариш ли рязко спирачка, ще се возиш на шейната на дядо Коледа.И най-важното: ниска скорост.