Toyota и Panasonic ръка за ръка: Правят нови батерии

Капацитетът им ще е 50 пъти по-голям от тези, които сега се използват
22 яну 2019 22:15, Красимир Ангелов
19
Toyota и Panasonic ръка за ръка: Правят нови батерии
Снимка: Reuters

Японските корпоративни гиганти Toyota Motor и Panasonic обединяват усилията си, за да посрещнат нарастващото търсене на плъг-ин хибриди. Според японския в. "Никей", планът им е до 2020 г. да създадат съвместно предприятие за производство на батерии.

Двете компании се надяват да постигнат намаляване на цената и увеличаване на производството, за да се конкурират по-добре с китайските компании.

Наскоро Toyota отново заяви, че електрическите превозни средства на батерии не са жизнеспособни и търсенето им е ниско. Въпреки това изглежда, че автомобилният производител няма друг избор, освен да се съобрази с нарастващото търсене от страна на клиентите и с регулациите на правителството. В момента пък Panasonic доставя литиево-йонни батерии за плъг-ин хибрида Prius Prime.

Твърди се, че Toyota ще притежава 51% от акциите в съвместната компания, а Panasonic - 49%. След създаването на дружеството, контролът върху пет съществуващи предприятия на Panasonic ще бъде прехвърлен на новата компания. Очевидно няма да бъде засегнато нито едно съоръжение, свързано с настоящия партньор на Panasonic -  Tesla.

Според вестника, Toyota и Panasonic ще се стремят да произвеждат батерии с "50 пъти по-голям капацитет от тези, които сега се използват в хибридни превозни средства". Новата съвместна компания ще доставя батерии на Mazda, Daihatsu Motor и Subaru за бъдещите им плъг-ин хибриди.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
2
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Къде се засилихте да слагате 5 MW/h батерия в кола?! По-рентабилно ще е да сложат пак 100 KW/h батерия, която обаче ще е много пъти по-лека и ще заема значително по-малко място в колата. От там следва, че колата ще е несравнимо по-лека и ще харчи много по-малко. Но, най-важния въпрос остава без отговор - от къде по дяволите ще вземем толкова много ток за да заредим всички тоя батерии??
12
2
 
7
 
! Отговори
LosHo преди 5 години
Както Мъск спомена, над 70% от частите и оборудването на електромобила са тотал о различни от тези на една кола с вътрешно горене. Т.е. Никой от големите в индустрията не иска да инвестира в електромобил, а предпочитат плъг-ин хибридите и да продължават да те смучат за смяна на масло и други консумативи, които липсват при електромобилите. Нокия си мислеха, че са номер едно вовеки и че никой не може да ги измести от трона. Е... спряха с разработването на нови технологии и видяхте какво стана
11
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да е жив и здрав Руския физик който получи нобелова награда през 2010 година Константин Новосьолов!
10
0
 
4
 
! Отговори
Инж преди 5 години
По-голям капацитет на батерията означава и по-голямо изминато разтояние. Но и по-дълго време за заряд. Т.е. освен батериите, трябва и зарядните станции да се развият още. Военните приложения обаче са повече. За тях новите батерии означават повече време за дроновете във въздуха, с повече снаряжение и сензори. И доближава с още една крачка към дронове-таксита.
9
1
 
5
 
! Отговори
юбералес преди 5 години
Става въпрос за графеновите батерии- Grabat В Испания се строи такъв завод и ще се пусне през 2020г. Но енергийната плътност не е 50 пъти, а не повече от 2-3 пъти спрямо сегашните литиеви. Тоест около 700вт/ч - 1кв/ч на кг. Самсунг пуснаха такава батерия, но е за телефон.
8
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 12 Сегашните хибриди са с 1.2 до 2кВ никелови батерии. Plug-in е с около 11kW и е Li-ion. W/kg и W/$ се промениха адски много - W/kg се покачи над 4 пъти, а W/$ падна поне 2 пъти спрямо преди 10г. И тук не говорим за физика ... а химия!
7
1
 
19
 
! Отговори
12 преди 5 години
"Няма как да се направи батерия която да има 50 пъти по висок капацитет от сегашните литиево полимерни батерии."22.1.2019 - комнтар номер 7 хахах"Няма нищо, което да бъде открито във физиката, вече. Всичко, което остава са по-точни измервания"Около 1900та - Лорд Келвин.Ако един най-брилянтните умове на по-миналия век може да изцепи таква простотия, на теб ти е простено. Лека!
6
7
 
6
 
! Отговори
хахах преди 5 години
50 пъти по голям капацитет.....това не e възможно! Коригирайте си превода. Или спрете да пишете глупости и фалшиви сензации!Има си конкретни формули по които се изчислява ЕНЕРГИЙНАТА ПЛЪТНОСТ на батериите и горивата. Има си и лимити на тази плътност.Няма как да се направи батерия която да има 50 пъти по висок капацитет от сегашните литиево полимерни батерии.Това означава една кола като Тесла да има батерия 5 МЕГАВАТА и да минава 20 000 км с едно зареждане. Това е НЕВЪЗМОЖНО!
5
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
това ще е голям пробив,и ще направи ел колелата и колите бъдещия индивидуален и групов транспорт,но само ако удължат живота на батериите или ги направят достатъчно достъпни за подмяна
4
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ..значи трябва да изминават 50 пъти по-голямо разстояние?
3
1
 
5
 
! Отговори
.. преди 5 години
До АнонименГовори се за капацитет!Означава на *** език, че ще "събират" 50 пъти повече електричество. Или ако сега акумулатора на колата ти може да отдава 80 вата мощност в продължение на 1 час, тези, които искат да направят ще отдават по 4 квт мощност за 1 час.. или 80 вата за 50 часа. Схващаш ли?
2
3
 
2
 
! Отговори
тип преди 5 години
До АнонименТА ТО ИМА ТАКИВА БАТЕРИИ И СА ИСПАНСКИ
1
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
може ли да уточните какво значи 50 пъти по-голям капацитет-че ще изминава 50 пъти по-голямо разстояние при зареждане или,че ще има 50 пъти по-дълъг живот на батериите