Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!

Повече от 60% от общо 694 800 работещи се придвижват с коли
Обновена: 23 яну 2019 07:20 | 23 яну 2019 07:20,
253
Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!
Снимка: Булфото

Над 416 хиляди софиянци пътуват сами в колата на път за работа. Това става ясно от проучване на инициативите "Визия за София" и "Зелена София" на Столичната община сред служители и работодатели в големи фирми.

Повече от 60% от общо 694 800 работещи - по официални данни на НСИ, се придвижват с коли, като в някои компании делът им е значително по-голям. 90% от тях пък ползват собствения си автомобил, в който са сами, уточнява изследването. Анкетата има за цел да проучи предпочитаните начини за придвижване до работното място и как може да се постигне по-устойчива градска мобилност.

Два са мотивите на хората, които предпочитат автомобила пред градския транспорт - време и комфорт. Малко над една четвърт от интервюираните посочват, че това е най-бързият начин за придвижване. Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е вторият посочван фактор.

Дългото разстояние не е сред най-съществените фактори. Оказва се, че ако пътят до работното място е над 10 км се предпочита общественият транспорт, пише в. "Монитор". На първо място се подрежда автобусният превоз, но и трамваите се приемат добре, като бърз и екологичен транспорт, особено там, където мотрисите се движат с самостоятелни трасета.

Тези, които ползват градския транспорт, уточняват, че са се насочили към този вид придвижване защото имат удобна директна линия или пътуват само с едно прекачване. Метрото също е предпочитано, но трасетата все още не достигат до всички райони на града.

Около една пета от участниците в анкетата пътуват между 7 и 10 км. За немалка част – 27%, разстоянието до работното място е между 10 и 20 км. Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.

Но за 10% пътуването е над час.

Младите хора се насочват по-често към споделено пътуване с автомобил, но то се осъществява предимно на връщане от работа. В най-честия случай то се осъществява от шофьор с личен автомобил и пътници, които нямат такъв. Според изводите на проучването обаче това не облекчава трафика, а по-скоро градския транспорт. За да се получи необходимият ефект, поне двама от пътуващите трябва да са шофьори, тоест така може да се спести една кола по улиците на града.

В анкетата са застъпени и нагласите за придвижване с велосипед. Участниците в проучването са посочили, че все още няма удобна система от велоалеи и пътуването на две колела е рисково на кръстовищата, както и по пътното платно и по тротоарите. Ключов фактор е и чистотата на въздуха в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


253
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
142
0
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Елате всички в София, и не си забравяйте колите, може и с по две да идвате.Комфорта вече е страхотен. Само си оставете "културата" оттам откъдето идвате, други препоръки нямам.
141
9
 
34
 
! Отговори
До 147 преди 5 години
Младост 4 до Младост 1 го взимаш за 1 час!? Пълзиш ли? Какво правиш? Това е макс 20 мин.
140
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Атина и Истанбул ги спасява морето. Има течение и отнася всичко.
139
1
 
35
 
! Отговори
Макето преди 5 години
За "софиянци" ли говорим? Тогава може.
138
7
 
34
 
! Отговори
Do 147 преди 5 години
Аз редовно съм го взимал пеша това разстояние Орлов мост - Младост 1. Трябвало ми е около 50 мин. С колело ми е 20 мин.
137
2
 
36
 
! Отговори
Робота преди 5 години
Проучването да се преименува на "кафява София" за да се избегнат разни недоразумения
136
1
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гърците се опитаха в Атина да решат проблема като въведоха ограничение всеки ден да са коли започващи с различни цифри на номера, понеделник започващи с четни, вторник с нечетни и т. н. Но гърците просто си купиха втора кола, която да е с различна цифра от другата им кола и пак караха всеки ден.
135
5
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Навсякъде по света е така. Не е само в София. Автомобилът се е превърнал в глезотия. В София можеш да си купиш за без пари кола. още не сме стигнали Запада където втората употреба са жълти стотинки. В Гърция втората ръка са по-скъпи, но може да се намери добра кола на добра цена. Най-скъпо е в Турция, втората ръка там е страшно скъпа, но и там трафика е ужасен. Който си мисли, че в София има трафик да отиде в Атина и Истанбул, и да види за какво става въпрос.
134
5
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Русия депутат от Думата от партията на КПРФ (комунист) се оплака, че в луксозната лимузина с която отива на работа имало още един депутат и не било комфортно. Той призова всички депутати от Думата да имат на разположение лични автомобили платени от държавата с лични шофьори.Депутатската заплата в Русия е 9000 лв.За всяко приемане на закон се дават пари от тези, които са заинтересовани да се приеме закона.Шеф на парламентарна група взима под масата по $50000 на приет закон.
133
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Работещия в София,от Младост 4 до пазара в Младост 1 е един час нормален ход, към 4 км. От Орлов мост до разклона на 7ми км е 6 км, без да влизаш в Младост.
132
1
 
49
 
! Отговори
Истината преди 5 години
"Новият 21-километров участък ще обслужва близо 600 хиляди пътници"В това изречение на Братоев е истината. Удобен транспорт няма, а изглежда скоро няма и да има. Дори когато го пуснат през 2025 най-близката станция до дома ми ще е на 5 спирки с трамвая, а когато сляза на крайната има още към 5 км, без да има градски транспорт в тази посока. Да летя ли?
131
13
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да, тази статистика е шокираща, така е. Всеки ден тонове изгорели газове в атмосферата. Но, нали всеки се бие в гърдите че е софиянец... Но, всяко общество си плаща с времето за неразумността си.
130
14
 
34
 
! Отговори
Работещ в София преди 5 години
От Орлов мост до Младост човек може да се отиде за 40 -50 мин пеша. С колело е 20-25 мин.
129
1
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
АМ Люлин беше нужна на Тиквата, докато я откриваше на всеки километър (половинката, която дострои след Станишев). Минаха изборите, сега може да я кръсти Струма и да забрави тази страница от номерата които ни върти всеки ден.
128
5
 
46
 
! Отговори
Ха-ха преди 5 години
Тия с колелетата са по-голяма смрад и от пешеходците
127
3
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Прави ми впечатление, че Борисов, хората от народното събрание и всякакъв калибър началници също се возят по един човек в колата, плюс шофьор.
126
5
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Над 400 000 софиянци сами в колата за работа!Е и какво от това????С два транспорта пътя с градския транспоррт струва около 5 лв а с колата също е толкова, дори може и по-малко, ако карам на газ.В градския транспорт трябва да търпя всевъзможни простотии, хулигани, хора от малцинството.Направете градския транспорт чист, без хулигани и индийци, да работи добре по график и да се плаща по-малко от движението с кола и може и да го ползвам.
125
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До doc 120 не беше ли същото е с цената на винетките както с билетчетата за градският транспорт. Нема съд отдавна или ако има не съди големите, те му дават парите и бонусите.
124
7
 
52
 
! Отговори
И още един умник преди 5 години
"В Ню-Йорк, може да видиш брокери от Уолстрийт, да пътуват с метрото.Но *** с 700 лв заплата, задължително ходи с кола на работа"----Ти не разбра ли, че метро НЯМА за всички столичани, както и удобен градски транспорт. Погледни съседната статия за Третия лъч.София се разшири, старите автобусни линии не могат да поемат човекопотока, а и не достигат до всички точки. Трябва прекрояване на цялата транспортна схема, а не както сега основно насочена към и от центъра.
123
2
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Излезте на протест!!!Мотото:"Да свалим политиците от Мерцедесите.""Да ги качим в градският транспорт"Ако направите ще видите как многократно ще ви се подобри живота.