Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!

Повече от 60% от общо 694 800 работещи се придвижват с коли
Обновена: 23 яну 2019 07:20 | 23 яну 2019 07:20,
253
Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!
Снимка: Булфото

Над 416 хиляди софиянци пътуват сами в колата на път за работа. Това става ясно от проучване на инициативите "Визия за София" и "Зелена София" на Столичната община сред служители и работодатели в големи фирми.

Повече от 60% от общо 694 800 работещи - по официални данни на НСИ, се придвижват с коли, като в някои компании делът им е значително по-голям. 90% от тях пък ползват собствения си автомобил, в който са сами, уточнява изследването. Анкетата има за цел да проучи предпочитаните начини за придвижване до работното място и как може да се постигне по-устойчива градска мобилност.

Два са мотивите на хората, които предпочитат автомобила пред градския транспорт - време и комфорт. Малко над една четвърт от интервюираните посочват, че това е най-бързият начин за придвижване. Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е вторият посочван фактор.

Дългото разстояние не е сред най-съществените фактори. Оказва се, че ако пътят до работното място е над 10 км се предпочита общественият транспорт, пише в. "Монитор". На първо място се подрежда автобусният превоз, но и трамваите се приемат добре, като бърз и екологичен транспорт, особено там, където мотрисите се движат с самостоятелни трасета.

Тези, които ползват градския транспорт, уточняват, че са се насочили към този вид придвижване защото имат удобна директна линия или пътуват само с едно прекачване. Метрото също е предпочитано, но трасетата все още не достигат до всички райони на града.

Около една пета от участниците в анкетата пътуват между 7 и 10 км. За немалка част – 27%, разстоянието до работното място е между 10 и 20 км. Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.

Но за 10% пътуването е над час.

Младите хора се насочват по-често към споделено пътуване с автомобил, но то се осъществява предимно на връщане от работа. В най-честия случай то се осъществява от шофьор с личен автомобил и пътници, които нямат такъв. Според изводите на проучването обаче това не облекчава трафика, а по-скоро градския транспорт. За да се получи необходимият ефект, поне двама от пътуващите трябва да са шофьори, тоест така може да се спести една кола по улиците на града.

В анкетата са застъпени и нагласите за придвижване с велосипед. Участниците в проучването са посочили, че все още няма удобна система от велоалеи и пътуването на две колела е рисково на кръстовищата, както и по пътното платно и по тротоарите. Ключов фактор е и чистотата на въздуха в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


253
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
102
8
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Повечето перничани работят в София защото е близо и защото заплатите са тройно по-високи. В Перник трудно можеш да намериш работа за над 600 лв, а в София, която е на половин час път, заплатите започват от 1500 лв.Помислете сами, трябва да си луд за да не отидеш да работиш в София.Ами то си е като гурбет в чужбина, само дето си живееш вкъщи.Затова и ни мразят толкова много нас перничани. Не ни мразят софиянци, имам приятели, а псевдософиянците, които плащат наем.
101
5
 
45
 
! Отговори
Дзивко преди 5 години
Стига с тия сравнения с Холандия, там са с велосипеди, защото паркирането е скъпо, някой му беше казал, че в към 30 евро на час, е как да не яхнат колелата. Общината нека още малко да стесни улиците с зелена зона и велоалея пък няма да има задръстване, няма такива глупости дето ги прави
100
11
 
38
 
! Отговори
до 111 преди 5 години
Ами купи си карта бе - излиза ти по 0.50 лв на ден и можеш да се прекачваш и 10 пъти ако искаш.
99
3
 
43
 
! Отговори
Трошко Римлянски преди 5 години
В Германия съотношението е 1.2, т.е. достигаме ЕС критерии. И там и тук пълен автомобил сочи, че превозваните са римляни бригадири...строителни.Забравя се обаче,една доста голяма група "развоводачки" на МПС-куrvетки с барнати джипетки, след 10:00 часа плъпващи на фризьор, разкрасатор или фитнес инструктор. По време на движение те се подготвят, като похапват плод, рисуват вежди, говорейки по телефона с подобна. Някои по-технични извършват дребни ремонти по купето-настройка на огледалата и др.
98
3
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами да им светне малко в пипето на общинарите, че не всичко е в близост до метрото и трябваше да преобразуват линиите на останалия транспорт, за да са довеждащи до моетростанциите и да са начесто, а не да си останат по старите дълги маршрути и да са на интервал от по 20-30 мин.
97
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
АМ-Люлин си я има - това е магистралата между Пътен възел Драгичево-Даскалово в Перник и кв.Люлин в София.Вземи се поограмоти малко. Всеки ден пътувам по нея по два пъти.
96
8
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 106"Не замърсявам София, защото карам по АМ-Люлин."ХАХАХАХАХАХХАХА може ли да си "ЪПДЕЙТНЕШ" информацията и GPS-са. АМ-Люлин вече няма така по НАИМЕНОВАНИЕ!!!
95
3
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Живея си в Пловдив, ходя си пеша на работа, ходя си пеша до центъра и обратно , разхождам си се на гребната когато имам свободно време, гърба ми е прав и корав. Въздуха не е от най-добрите но проблеми със задръстванията нямам, нито с нервата, нито с който и да е.
94
8
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От както ни пуснаха Метрото до Дружба се родих. Стигам до работата си за 14 минути без прекачване. С колата стигах за около час и много нерви и бензин, който е пари.
93
10
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да му мисли, който няма кола. Аз лично имам 3 плюс 1 на съпругата ми.Големият ни син е на 17 години и скоро ще му купим и на него.
92
0
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пътувам от Перник, където съм се родил и жевия всеки ден с колата до работата си в София. Не замърсявам София, защото карам по АМ-Люлин.От нас до работата ми са 21 км. Минавам ги средно за около 25 минути.Доволен съм от живота. Със заплатата от София съм като цар в Перник, където всичко е двойно по-евтино
91
4
 
52
 
! Отговори
pepe преди 5 години
Да бе, още малко ще кажат че 2млн Софиянци са сами в колите си! В моя вход с 30 ап. повече от половината са пенсионери и така е в голямата част от Града. Половината от работещите са в градския транспорт. Вие имате ли представа какво е да излезат 400 хил коли (с по един човек и още поне 100 хил с повече от един) на площ 20 на 20км (площта на София) Пак някакви гръмки числа във въздуха! една кола е с площ 7м2. Айде смятайте :)
90
3
 
44
 
! Отговори
103 преди 5 години
И накрая ако видят че номера не минава ще излезе Рапоня по ТВ-то в ролята на "спасител на народа" и ще се "скара" на вносителите на поредният слабоумен законопроект.Тоя номер ви го въртят цели 10 години а вие сте се опулили като .........
89
1
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-абсурдното нещо е да се движиш с колело из София. Хората, които го правят, са кръгли идьоти. Преди години и аз ентусиазирано си взех колело и още при първото слизане до Центъра разбрах, че това е чисто и просто бавно самоубийство.
88
4
 
55
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Днес ви питат ЗАЩО пътувате сами в колата а утре ще ви питат ЗАЩО живеете сами в апартамент инай-лчбезно ще ви предложат да вземете двама-трима римляни за да "балансирате" положението.Всъщност поставянето на такива теми в медиите е "опипване на почвата" от властимащите за налагане на сътветната такса "индивидуално пътуване".Толкова ли не отворихте на номерата банкянски за 10 години???Ама че сте глупави.........ХА-ХА-ХА
87
4
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Провинциалистчетата не могат да си представят размера на София и ръсят акъл. Това не ви е да хванеш автобуса за 2 спирки, разстояние, което можеш да минеш пеша или с колело. Тук се пътува с часове минимум 2 пъти на ден. Естествено бих ползвал метро, ако имаше дори с едно прекачване, но няма във всички квартали. Като магистрала Хемус е, тека има, тука нема, колкото и хвалби да показват по ТВ.
86
3
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма как автобусите от ГТ да идват навреме, след като никой не спазва бус-лентите.Ами аз съм виждал и коли, кито спират направо върху трамвайнитет релси и трамваят ги чака да благоволят да ги освободят.За сравнение само ще дам Будапеща, където трамваите се движат с 60 км в час и ако някой реши да спре върху релските, просто си е подписал смъртната присъда.Затова и никой не смее да спира.Ами дори в един Солун няма ограничителни колчета и никой не паркира върху тротоарите.
85
2
 
41
 
! Отговори
до колездача преди 5 години
Лепят ти се колежките ама друг път, колежките се лепят като ги возиш в Мерцедеса. Тоя с колелото никой не го отразява. Даже едната откакто я взимам от тях всеки ден е наточена а преди това по не се стараеше.
84
13
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мисля че е крайно време Фандъкова да помисли за някаква глоба за хората, които пътуват сами с колите си.Ако беше така производителите щяха да произвеждат едноместни автомобили, а не за 4-5 пътници.Да не говорим, че съм виждал и хора с джипове 7+1 да пътуват сами в колите си.Това са основно мутри, но пак като цяло дошли от село.Софиянец мутра не съм виждал още - Маргините, Илиеви, Карамански, Маджо, Борисов - няма нито един софиянец. Все сел таци.
83
0
 
34
 
! Отговори
Луд преди 5 години
До 1212А не идва навреме, защото....? Нещо за причинно, следствени връзки да си чувал.