Шеф на Volkswagen: Колата става лукс заради еколозите!

Те ни принуждават да вдигаме цените, заяви Ханс-Дитер Петч
23 яну 2019 16:00, Красимир Ангелов
39
Шеф на Volkswagen: Колата става лукс заради еколозите!
Снимка: Reuters

"Автомобилите постепенно се превръщат в лукс, а не в средство за придвижване и затова са виновни еколозите", заяви шефът на Надзорния съвет на концерна Volkswagen – Ханс-Дитер Петч в интервю за вестник Welt am Sonntag.

Той допълни, че заради новите правила за вредни емисии възникват нови социални проблеми. Те ще направят производството на автомобили толкова сложно, че продуктът да бъде много скъп.

Петч отбелязва, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, постепенно ще отминава. Сега "зелените" успяват да се преборят за по-жестоки екологични норми, но изобщо не мислят за обикновените граждани, които могат да си позволят единствено бюджетна кола. Затова, съвсем скоро такива автомобили просто няма да останат, което ще ощети много хора и ще се превърне в огромен проблем, смята Петч.

"Нашата цел е да направим електромобил, който да бъде достъпен за широките слоеве от населението. Това обаче е много трудно задача, тъй като, ако един автомобил е оборудван с електрически двигател, той няма как да бъде евтин. Съответно, ще се стиге до значителен ръст на цените дори в сегмента на малките автомобили", обясни шефът във VW.

Според новите правила в ЕС през 2030 г. нивата на вредните емисии СО2 трябва да спаднат значително. Затова, например, Volkswagen по това време трябва да има 40% електромобили в цялата си гама. Те обаче няма как да бъдат евтини и това ще се отрази на мобилността на гражданите.

"За съжаление, нито Европейския парламент, нито Съветът на ЕС, обръщат внимание на тези проблеми. През 2030 г. нивата на парникови газове, в това число и на СО2, трябва да бъдат съкратени наполовина. Съответно, тези 60% неелектромобили, които Volkswagen ше произвежда, ще могат да бъдат купени от клиентите на по-ниска цена, но пък издръжката им ще се окаже много висока, тъй като екологичните изисквания ще стават още по-строги и това ще се отрази на стойността им", каза още един от шефовете на Volkswagen.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


39
Още от Коли
Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
1
 
14
 
! Отговори
Specter преди 3 седмици
Спокойно Илон Мъск и Китайците ще решат нерешимият проблем на WV!
33
5
 
3
 
! Отговори
Dr. Watson преди 3 седмици
Не беше ли това същата фирма, където лъжеше за вредните емисии, хохо. И сега трябва да му вярваме? Щом така приказва, значи цените ще падат. От маркетингова гледна точка, на всеки един нов продукт цената е висока- няма още много конкуренти, и др. , целта на фирмата е да “обере каймака” , т.е. да продаде на многобвисока цена продукта на първите купувачи, които имат пари
32
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Те затова не смеят да пуснат евтините китайски ел автомобили в Европа. И нарочно кодират автомобилите , да не приемат други батерии. Това важи и за много други продукти.
31
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Чета тук коментари от рода на колко пък да струва една ел кола. Така е не струва много за производство. Скоростната кутия е само напред и назад. Ел двигател без масло. Сервиза на ел колите е смяна на хидравлични масла и оглед на хидова част, така че колата е евтина. Друг е въпроса че цената на колата както и за всичко друго е това което потребителя е готов да плати. Набесин айфон производствената цена е не повече от 100 долара. Защо се продава тогава за по $1500?
30
7
 
12
 
! Отговори
tdi преди 3 седмици
Не разбирате ли че всичко "еко" е маркетинг? Тесла и другите подобни глупости имат пробег 300км и след това трябва да ги включваш в контакта. А да не говорим за батериите им колко са вредни. Успех с паленето при -10градуса и най-вече с поддръжката..
29
4
 
8
 
! Отговори
икономист преди 3 седмици
Имаше един български инженер, разработил в малкото си цехче, някъде в Северна България( Ловеч, ако не се лъжа), технология, базирана на принципа на вечния двигател. Представляваше някакво колело, което се задвижва от съвсем малко енергия, взета от батерия, но след първоначалното задвижване на колелото, то работи в продължение на седмица-две и произвежда самостоятелно ток, достатъчен за захранването на едно домакинство, за съответния период от време. Това може да се приложи и при автомобилите.
28
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Ключа към евтините коли определено НЕ Е да поканиш няколко милиона инженери мюмюнковци от Сирия, които работят на 10% от капацитета на германеца, но взимат колкото него. Така евтин продукт няма да направиш...

Бай бай на германците, добре дошли на китайците.
27
2
 
19
 
! Отговори
гого преди 3 седмици
зелената мафия пуска неусетно пипала, нагли , алчни и злобни, абе нещо като комунизма хубави слова криещи коварни резултати...
26
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Тук си обичаме трабанта и го изкарваме на парад.
25
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
В БЪЛГАРИЯ колата е лукс от времето на Соца.
Тук еколозите не се броят.
24
6
 
4
 
! Отговори
Fate преди 3 седмици
Тоя да не са го назначили на този пост по някоя програма за хора с много сериозни умствени увреждания ?!?!
23
8
 
22
 
! Отговори
7 преди 3 седмици
Не се притеснявайте г-н Ханс-Дитер Петч, вие като не можете китайците могат.
22
3
 
7
 
! Отговори
до георги георгиев преди 3 седмици
абе другарю ти кой ПУЦ си завършил и срещу колко кози и дамаджани с вино бре кавун
21
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
електромоторът на Тесла им струва 800 долара, батериите - 100 долара/kwh. имат и инвертор преди ел. мотора. Другото е рама, окачване, каросерия. Колко па да е скъпо ? Освен абс-а , не виждам нужда от всички останали екстри по съвременните автомобили.
20
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Решението е просто г-н Ханс-Дитер Петч. Сменяте само една буква. Ставате LW -LuxWagen, вместо VW - VolksWagen!
19
7
 
8
 
! Отговори
До Българин преди 3 седмици
Двигателя не е нищо особено, проблема е батерията, която хич не е 10 000, тя вдига цената а и е консуматив, трябва да се подменя на около 5 години. 10 000 (и по-малко) струват батериите на хибридите, но техния капацитет е за около 30 - 50 км пробек (само на батерия). Патентите за батериите се държат от петролните магнати, за това, скоро няма да има евтини
18
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Георги Георгиев

Жив да си бате, що жица за бране ще има...
17
17
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Това не е нищо ! - в Русия пък докараха от Лаос танкове Т - 34 постъпващи на въоръжение в някаква си руска танкова дивизия.
Натовските генерали се търкалят по земята от смях.
Гениално ! - това е най-великото стратегическо решение във военната история.
16
12
 
15
 
! Отговори
Георги Георгиев преди 3 седмици
Ханс-Дитер Петч просто е наложително да бъде отстранен от длъжността която заема! На Тъпунгера му липсва техническа въобразителност! Какво пречи ел-колите да бъдат оборудвани с малки батерии а пътищата да бъдат електрифицирани с вградени проводници. Това е стара и изпитана технология която работи! Нужно е само желание да се пребори с петролният бизнес -Петродолар!
15
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Екстра ! - значи скоро пак ще подкараме каруците.