Автопазарът: Обновяваме парка бавно, неусетно почти

За трета поредна година обаче делът на новите спрямо стартите продадени коли расте
4 фев 2019 20:00, Бойчо Попов
55
Автопазарът: Обновяваме парка бавно, неусетно почти
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

 Продължава тенденцията за намаляване на дела на автомобили втора употреба при общите продажби в България и през 2018 г. Това стана ясно по време на пресконференция на Прес Авто Клуб България.

Според председателя на сдружението Борислав Цаков през изминалата година съотношението между нови и употребявани коли на българския пазар е било 1 към 6,2. През 2017 г. на всеки осем стари автомобила е бил продаван един нов. Според Цаков тенденцията за постепенно обновяване на автопарка се очаква да продължи.

Специалистът коментира и данните за общите продажби на леки автомобили, които доближават силните нива от 2007 г. и 2008 г.

„39 984 нови лекотоварни автомобили бяха продадени в България през 2018 г., като малко не достигна бройката да се закръгли“, подчерта още експертът, като добави: „Това затвърждава и още една тенденция от гледна точка на обновяването на родния автопарк – сделките с употребявани коли все още са в пъти повече от тези с нови, но съотношението се подобрява трета поредна година“.

Според него системата „бонус малус“ е опит на държавата да облекчи КАТ при задължението за налагане на глоби, като провиненията на шофьорите ще се отразяват директно върху размера на задължителната застраховка „Гражданска отговорност“.

Увеличаването на разходите за поддръжка на личните автомобили влияе и върху размера на продажбите на леки коли, пояснява Цаков.

„Лидери в продажбите на нови автомобили са Dacia с 4,666 хил. продадени коли, Renault и Skoda”, заяви още той.

При луксозните марки е отчетен над 10 на сто ръст на продажбите, а клиентите са избрали екстравагантни нови автомобили, като продадени са четири броя нови Tesla, седем нови Ferrari и по една бройка Lamborghini и Rolls Royce. Начело на този сегмент обаче е BMW с 1,11 хил. продадени автомобила.

От средата на 2018 г. на българския пазар се появява и индийската компания Mahindra, като от нейните модели до края на декември са продадени 8 броя.

„Дизеловите автомобили продължават да доминират на пазара, но през последните години непрекъснато се увеличава делът на бензиновите двигатели“, подчерта Цаков.

Как стои въпросът с електрическите коли вижте в продължението на материала в Investor.bg!

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още по темата: пазар на автомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
1
 
2
 
! Отговори
Dr. Watson преди 5 години
Зависи от колата, колко е карана и как е поддържана. Карам старо Ауди А4, на 10г, и пак по ми харесва от една нова Авенсис.
48
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До !Е с какво да ида на почивката?С БДЖ ли?Не съм забелязал БДЖ на Халкидики.
47
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Син ВоинНещо ти е грешна информацията.Актуалните двигатели на Форд в САЩ са 2.0, 2.5, 2.7, 3.3, 3.5, 5.0, 5.2 все бензинови.Последните два се слагат на мустанг ГТ и Ф150.Де си ги видял тези пушещи фордови дизели?
46
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така е, при соца всички караха нови коли. Абе чудо беше, особено с резервните части...
45
1
 
14
 
! Отговори
Морга преди 5 години
За да могат дебелите мутри с "товарните" автомобили със затъмнени стъкла да се чувстват велики, останалите трябва да карате ръждясали таратайки.
44
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
90%от новите коли се закупуват от фирми.Голям дял имат и автомобили закупени за препродажба в трети страни.Броят на физическите лица,които си купуват нова кола е минимален.Дори богаташите вече минаха на така нареченият оперативен лизинг.
43
1
 
13
 
! Отговори
Ееех.. преди 5 години
най-после нещо истинско на пазара-Махиндра, почвам да събирам парици и ще дам на някой от наш "индиец" да я тунингова. Задължително ще сложа клатещ се Буда, клатещо кученце и един голям зар на върва. Тъмно синьо килимче, зелени губери на седалките, а отвън ще е изрисувана като истинска рикша. Вместо емблема ще има дървено слонче за талисман-красота!
42
8
 
19
 
! Отговори
хмм преди 5 години
До АнонименХората с ниски доходи, знаят какво е рентабилно.Който какво иска да говори.Всеки човек с ниски доходи знае, че е по-добре да купи 25 годишен немски автомобил, който ще му върши работа и който ще може да го ремонтира бате Веско пред блока, преди някой пластмасов урник, дето не се знае дали и два бидона с материал за ракия ще закара до казанджийницата.Българите не са прости хора, който иска да изплаща Дачия 10 години, жив и здрав да е, аз ще си карам 15 годишно БМВ.
41
6
 
8
 
! Отговори
Син Воин преди 5 години
Западащи територии, западаща власт, прибягва до най-потребното за хората.Средството за предвижване.Интересно, защо в САЩ си карат дизеловите Фордове, дето пушат като локомотиви и никой и копче не им прави.Цел за пара.
40
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Обновяваме . Вече купуваме 14 -15 годишни ,,нови ,,коли .
39
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Автомобилите са най малкият замърсител. Когато излита самолет бълва газове за 800 автомобила. Печките на твърдо гориво за 12 часа бълват пушек за цяла година който един автомобил ще избълва. Но управниците си завират главата в пясъка и не виждат проблема. Защото ако настъпят змията по опашката ще умрат. А тази змия са тези които се закачиха на клона на енергетиката и цените на тока станаха непосилни за 90 % от народа. А точно там е заровено кучето за чистият въздух.
38
6
 
20
 
! Отговори
! преди 5 години
Колата не е най-важното нещо, някаква самоцел, заявка за статус в обществото. Отделяйте пари за почивка и приятни изкарвания повече, отколкото за вещи.
37
0
 
6
 
! Отговори
До 38 преди 5 години
Това със заема не го разбирам. За България и София съм съгласен, визирам само за София.
36
1
 
15
 
! Отговори
до мен преди 5 години
тоз който си е къпил къща за 100х евра си е купил и нова кола, ама колко са такива. А и ако изтеглиш заем жилищен нали се сещсш колко ти остава да живееш. Хайде приземи се. България не е София.
35
17
 
18
 
! Отговори
Мен преди 5 години
Не разбрах кое не ви харесва в моите коментари. Даже в Албания забраниха вноса над 10 г. автомобили. Не може бе хора. Отрови са това, което се кара масово. И не е причината в ниските доходи. Избиват се да си купуват апартаменти за по 100к Евро и клоаката отпред в калта
34
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
толкова ли не разбрахте че замурсяването от автомобили е нищо в сравнение с горенето на какво ли не за отопление в гетата. Само че там е електората герберски как да им нарушиш рахатлъка. По добре в джоба на автомобилистите и да се самоизяждат в препирни един друг.
33
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
абе има ли някой с ауди автоматик след 2009 да не е ремонтирал скоростна кутия още?
32
6
 
8
 
! Отговори
До 32 преди 5 години
Виж сега, сигурно има хора, които несправедливо са с ниски доходи. Затова е държавата също. Обаче след като замърсява и трови един автомобил трябва да се облага повече.
31
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен30То хубаво върви тая твоята ксантия, ама вътре мирише на леш сигурмо. 24 годишна.
30
6
 
12
 
! Отговори
до мен преди 5 години
ще се вдигнат ама ако се продаваха с въшки, найс а? с 800 лева средна заплата чакай някой освен фирмаджия да купи кола.