Автопазарът: Обновяваме парка бавно, неусетно почти

За трета поредна година обаче делът на новите спрямо стартите продадени коли расте
4 фев 2019 20:00, Бойчо Попов
55
Автопазарът: Обновяваме парка бавно, неусетно почти
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

 Продължава тенденцията за намаляване на дела на автомобили втора употреба при общите продажби в България и през 2018 г. Това стана ясно по време на пресконференция на Прес Авто Клуб България.

Според председателя на сдружението Борислав Цаков през изминалата година съотношението между нови и употребявани коли на българския пазар е било 1 към 6,2. През 2017 г. на всеки осем стари автомобила е бил продаван един нов. Според Цаков тенденцията за постепенно обновяване на автопарка се очаква да продължи.

Специалистът коментира и данните за общите продажби на леки автомобили, които доближават силните нива от 2007 г. и 2008 г.

„39 984 нови лекотоварни автомобили бяха продадени в България през 2018 г., като малко не достигна бройката да се закръгли“, подчерта още експертът, като добави: „Това затвърждава и още една тенденция от гледна точка на обновяването на родния автопарк – сделките с употребявани коли все още са в пъти повече от тези с нови, но съотношението се подобрява трета поредна година“.

Според него системата „бонус малус“ е опит на държавата да облекчи КАТ при задължението за налагане на глоби, като провиненията на шофьорите ще се отразяват директно върху размера на задължителната застраховка „Гражданска отговорност“.

Увеличаването на разходите за поддръжка на личните автомобили влияе и върху размера на продажбите на леки коли, пояснява Цаков.

„Лидери в продажбите на нови автомобили са Dacia с 4,666 хил. продадени коли, Renault и Skoda”, заяви още той.

При луксозните марки е отчетен над 10 на сто ръст на продажбите, а клиентите са избрали екстравагантни нови автомобили, като продадени са четири броя нови Tesla, седем нови Ferrari и по една бройка Lamborghini и Rolls Royce. Начело на този сегмент обаче е BMW с 1,11 хил. продадени автомобила.

От средата на 2018 г. на българския пазар се появява и индийската компания Mahindra, като от нейните модели до края на декември са продадени 8 броя.

„Дизеловите автомобили продължават да доминират на пазара, но през последните години непрекъснато се увеличава делът на бензиновите двигатели“, подчерта Цаков.

Как стои въпросът с електрическите коли вижте в продължението на материала в Investor.bg!

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още по темата: пазар на автомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
2
 
1
 
! Отговори
до7 преди 5 години
тук в днес бг
8
12
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
кск ще дам 20х за някой френско румънски курник вмедто за някоя А6 или читав Пасат 6
7
1
 
4
 
! Отговори
До 1,5 преди 5 години
Къде е обявено бе ***
6
23
 
14
 
! Отговори
Наблюдател преди 5 години
Никакво обновяване, по-старите коли Ауди, ФВ, Мерцедес висок клас 2003-2008 г. са много по-здрави от по-новите Рено, Пежо, Ситроен, Опел, Дачия за същите пари 2008-2013 г. да речем. Предпочитам стара и висок клас немска пред нова и нисък клас френска кола.
5
3
 
7
 
! Отговори
до 3 преди 5 години
нищо не съм измислил, официално обявено от преди два дни,чети бе чук..
4
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
купуваш с 5хил евра надолу и продавсш навън, толкова просто ..
3
8
 
4
 
! Отговори
До 1 преди 5 години
Това само ли го измисли бе ***
2
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
тук нови коли си купуват само богатите и фирмите за служебни коли, някой българи къпъват нови коли и ги продават в европа
1
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
реекспорт, тоеа е ръста от продажбите.бла бла е всичко