Заради цената: VW и PSA спират най-малките си модели в Европа?

Новите екологични изисквания правят тези коли прекалено скъпи
11 фев 2019 10:57, Красимир Ангелов
18
Заради цената: VW и PSA спират най-малките си модели в Европа?
Снимка: Reuters

Приходите от продажби на малките градски автомобили продължават да падат, като основната причина за това да новите екологични изисквания. През 2017 г. този тип превозни средства са заемали едва 8% от пазара в Европа и това поставя техните производители в доста тежка ситуация.

По информация на Automotive News Europe, в германската VW Group и френската PSA Group вече са сериозно притеснени относно бъдещето на сегмента на мини-автомобилите. И дори обсъждат възможността за прекратяване на тяхното производство за Стария континент.

Генералният директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, вече публично обяви, че новите екологични правила за вредни емисии, които влизат в сила през 2022 г., ще се окажат огромен проблем за производителите. Той посочи, че за да може напълно да отговаря на нормите през 2030 г., цената на модела VW up! трябва да скочи поне с 3500 евро. Сега мъникът се продава минимум за 11 000 евро.

"Смятам, че нашите клиенти просто няма да могат да си позволят подобно нещо", коментира Дийс.

В концерна PSA Group също има опасения, че ще се наложи спирането на производството на автомобили от този клас, което сега се осъществява съвместно с Toyota в завода в Чехия. Предполага се, че през 2021 г. Toyota ще стане едноличен собственик на фабриката, което ще принуди PSA Group напълно да се откаже от производството на моделите си  Peugeot 108 и Citroen C1.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


18
Още от Коли
Това е стандарт: Британец си купи 6 Rolls-Royce наведнъж
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
23
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Германските автомобили отдавна не са на мода особено пък след дизелгейт. Истинският автомобил е Мазда. Това Японско чудо на техниката е без аналог в света. Даже дизеловият вариант на Мазда е в пъти по добър от немският. Няма пушек няма дим а като знам каква ние нфтата у БГ направо се чудя как върви и ускорява като като че ли съм и сипал бензин.
15
10
 
1
 
! Отговори
Гoшу преди 5 дни
До Alee
поздрави и на теб и на сите българи от Sydney. HSV са внушителни коли, Холден имат много американски модели тука. Хората харесват HSV тука, държат цена
14
10
 
4
 
! Отговори
дедо преди 5 дни
само не спирайте Игнис-а, уникален е!!
13
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Dacia си работят, и нови модели си вадят
12
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Идеята е по изкуствен начин да се ограничи притежанието на автомобил, т.е. да се ограничи и придвижването на хората. Автомобилите са единствената техника, която поскъпва с годините вместо да поевтинява. Причината за поскъпването са все по-високите изисквания и екстрите, които на практика почти никой не използва в по-голямата им част.
11
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Такива малки коли са подходящи само за rent-a-car на малките острови на Гърция например, където няма място за паркиране. Веднъж наехме една такава подобна кола на едно летище и едва се вместихме в нея с малкият по размер багаж, който носехме.
10
9
 
7
 
! Отговори
Alee преди 5 дни
До Гoшу


Поздрави от Аделаида. Карам си тъпия Холдън тука.
9
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Тея от VW да не мислят че 2030 ще произвеждат още ДВГ... *** опитмистите.
8
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
То от известно време е ясно, че в тоя клас ще са само електромобили. Те и без това са само за града.
Нищо страшно не се е случило.
7
0
 
12
 
! Отговори
House M.D. преди 5 дни
Отново въпросителен знак след твърдение. Отново най-отявлена неграмотност.
6
11
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Немски бракми... Мошеници, които излъгаха милиони свои клиенти за вредните емисии на таратайките си.
5
2
 
25
 
! Отговори
11 преди 5 дни
Да ги спират. Това е малък градски автомобил ,който и за пазар не е удобен. 11 000€ ? Вие нормални ли сте? Това трябва да е 10 000лв! Не е особено практичен /даже изобщо/ Трябваше да е като смарта с 2 места.
4
3
 
30
 
! Отговори
Иво преди 5 дни
Съгласен съм. Доста безмислен сегмент. Освен, че са уникално непрактични, те не харчат никак малко в ежедневието.
P.S: От две години се "кефя" на служебен VW Up. Посредствена и скъпа.
3
7
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Най-безсмисленият клас автомобили. Багажникът едвам събира две чанти от Кауфланд, с измъчени трицилиндрови моторчета които горят като за по-голям, за комфорт и сигурност няма смисъл да говорим. Единственият плюс е, че се паркират лесно и няма да те е яд ако ти одерат някъде боята.
2
4
 
7
 
! Отговори
богат и красив гущер преди 6 дни
Епа то друга едва ли ще можеш да си позволиш освен тоя ръждилник....
1
23
 
8
 
! Отговори
Гoшу преди 6 дни
не съм забелязал някой да се е притеснил, сипвам на мойта ламя и не оставам по назад, караме си доволно колите тук, по3драви от Sidney Australia