Германия ще коригира еконормите – смекчава изискванията?

Може да се увеличат допустимите нива на азотни оксиди
17 фев 2019 13:00, Екип на Automedia.bg
16
Германия ще коригира еконормите – смекчава изискванията?
Снимкa: Reuters

В Европа все по-често се чуват гласове, според които властите трябва да престанат да обръщат внимание на еколозите и да преразгледат пределно допустимата концентрация на азотни оксиди във въздуха. В Германия това даде резултат и съвсем скоро екологичните изисквания ще бъдат коригирани, въпреки съпротивата на Европейската комисия.

Предвижда се в страна да бъдат увеличени пределно допустимите нива на азотни оксиди от 40 на 50 микрограма на кубичен метър въздух, съобщава вестник Augsburger Allgemeine, като се позовава на свой източник в правителството. Подобен завой в действията на властите е победа за министъра на транспорта на Германия - Андреас Шойер, който от няколко седмици води кампания за увеличение на допустимите норми.

В същото време, решението е доста неочаквано, тъй като наскоро еврокомисарят по околната среда Кармен Вела поиска от страните в Евросъюза да намалят допълнително нормите на азотен диоксид и твърди частици, които попадат във въздуха с отработените газове от автомобилите. Като основен виновник за високите нива на азотен диоксид се посочват дизеловите двигатели на превозните средства. Затова и в Германия непрекъснато постъпват жалби от екологични организации, които настояват за ограничения и дори за пълна забрана на автомобилите с такъв тип мотори.

През 2018 г. списъкът с най-замърсени градове в Германия бе оглавен от Щутгарт, където средните нива на азотен диоксид (NO2) са 71 микрограма. Следват Мюнхен и Кил с 66 и 60 микрограма. Според последните данни, в в 61 по-големи населени места в страната е превишена допустимата норма от 40 микрограма, което може до доведе до сериозни санкции за властите в тях.

Дискусията за ограничение и пълна забрана на дизеловите двигатели продължава, като в нея се включиха и лекари. В писмо, подписано от 112 здравни експерти, се посочва, че няма научни доказателства, които да сочат, че азотният диоксид е опасен за хората. Мнението на медиците поставят под съмнение ефекта от предприетите мерки за ограничение на дизеловите двигатели в Германия и подкрепиха исканото да увеличение на нивата азотни оксиди до 50 микрограма за кубичен метър.

В същото време Европейската комисия е категорично против, като подчертава пределът о 40 микрограма е задължителен за всички страни от ЕС и вече е одобрен от Европейския парламент. Как всяка държава ще постигне тези показатели, си е нейна работа, но нито една няма право да смекчава тези норми.

Въпреки това, още на 12 ноември 2018 г. Германия е информирала Европейската комисия за намерението си да внесе промени във Федералния закон за борба със замърсяването на въздуха. Така ограничения ще бъдат въвеждани само в райони, където нивата на NО2 превишават 50 микрограма на кубичен метър, а не 40 мигрокрама, както е прието в ЕС.

Още новини от света на автомобилите четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
EKOLOZITE,ZELENITE,NPO-TATA SA BOKLUKA NA PRIRODATA.NORMALNITE HORA TREBVA DA GI UNISHTOGAT NA 100%.
14
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като фалират големите автоконцерни БМВ ,Фолксваген и Ауди ще им дойде акъла,а ако репатрират и поканените от Меркел,цена няма да имат!
13
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
дано се отрезвят че всички еко отганицации са едни узаконени рекетьорски сдружения с мафиотски управления и наивници за членска маса.
12
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В германия имат интересен избор - да ги глобят за наднормени нива на азотни оксиди (дизелите) или да го глобят за наднормени емисии на СО2 (бензиновите автомобили). В България също е интересно, но по друг начин - наднормено замърсяване има само с фини прахови частици от отоплението, като това замърсяване Фандъкова го бори с празни приказки против дизеловите коли.
11
2
 
20
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Малко съм обърканЕвропейските закони и наредби не бяха ли НАД националните или това правило важи само за малките в съюза.Стана тя.Първо показаха среден пръст на ЕК за Северен поток а сега ще се борят със замърсяването като нагласят параметрите както им е удобно.Англичаните май направиха най умния ход
10
3
 
9
 
! Отговори
Fate преди 5 години
Парите на петролната мафия са усвоени успешно. Вероятно ще последва забрана за ел. автомобилите
9
0
 
7
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Поредното неграмотно написано заглавие. Отново въпросителен знак след твърдение.
8
1
 
17
 
! Отговори
А бе преди 5 години
Ще се усетят германците за всичко,ама ще бъде късно-сами се набутаха в тоя филм...
7
4
 
17
 
! Отговори
Факт преди 5 години
До до 4 МосркиВъглищата въобще не са проблем за Германия,а природния газ от Русия.Той именно дава конкурентното предимство на немската хим.промишленост пред останалите и най-вече американската!Спре ли-германските хим. концерни ще спукат гумите.Щото с докаран чак от САЩ газ няма как да преборят американските,които си ползват местен.
6
7
 
8
 
! Отговори
до 4 Мосрки преди 5 години
Германия и сами могат да вадат въглища, а и тока им е така и така в излишък и се чудят какво да го правят.А ако Путин им спре въглищата, Германия няма и да разбере, ама бензиностанцията а.к.а. Русия ще си отреже още един от малкото източници на доходи и икономиката им ще падне вече доста под тая на Испания.
5
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само да вметна, че Андреас Шойер е единствения що годе адекватно звучащ политик в Германия. Останалите са леви, зелени, социалбалала, Меркел и подобни ***, дето искат да сринат държавата а и Европа като цяло, неизвестно по какви причини.
4
5
 
13
 
! Отговори
морски преди 5 години
За германците караме по 500 хил. тона въглища месечно от Русия-Кандалакша , и ако Путин им спре въглищата ще търсят правени свещи от България !!
3
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Живея в Германия и сега тук се коментира този въпрос. Данните на въздуха в ограничените участъци е без промяна.Тоест забраната на евро 4 в тези отсечки не е довела до промени и е абсолютно излишна
2
1
 
18
 
! Отговори
Момо преди 5 години
Налага се, защото търговците на автомобили 2-ра употреба са заринати с автомобили на по няколко години, които са на практика непродаваеми и ги водят към фалит.
1
4
 
30
 
! Отговори
1234 преди 5 години
германците и м предстои да не закриват и АЕЦ! както винаги те се оказаха най *** те парчета за сметка на това слушкат сащ. цру целенасочено създаде дизелгейт, така удари всички немски фирми а те лапнаха въдицата ще стават на ток....