Близо 1,5 млн. коли у нас – опасни. Но не от старост!

Причината са некачествените ремонти в сервизите
Обновена: 26 фев 2019 16:36 | 26 фев 2019 16:34, Нели Христова
43
Близо 1,5 млн. коли у нас – опасни. Но не от старост!
Снимка: Pixabay

От години България е с най-стария автомобилен парк в Европа. По-голямата част от автомобилите са на възраст над 20 години, а 1,5 млн. от тях са опасни. Причината обаче не е във възрастта им, а в това, че сервизите често извършват некачествени ремонти и вместо нови части, използват такива, които са употребявани многократно.

Още по темата

"В момента липсва какъвто и да било регламент на сервизната дейност. Затова е трудно се определи кои сервизи са регистрирани и кои не. Има колеги, които са инвестирали сериозни суми в своя сервиз. Те спазват технологичния ред на производителя по отношение на диагностиката, ремонта и замяната на резервните части.

Тези сервизи обикновено ви дават гаранционен документ, когато си получите автомобила, за да ви докажат, че не са използвали стари части от автоморга", каза председателят на браншовата камера на автосервизите в България Емил Германов пред Нова тв.

По думите му, регистрираните сервизи в страната са около 6700, а броят на всички автомобили е близо 4 200 000. Прости сметки показват, че със сигурност работещите сервизи едва ли са толкова малко, а в бранша се подвизават и много не регламентирани предприятия. Трудно е обаче да се прецени, които работят в сивата икономика и кои – нормално.

Ако всяка една от тези коли влезе в сервиз поне веднъж на година, това означава, че  монтьорите ще има прекалено много работа, защото посещенията им на ден ще достигнат 33 хил. Но на повечето шофьори им се налага да се отправят към сервиза повече от веднъж, а около 2-3 пъти. Този брой ремонти няма как да се извършват само в регламентираните сервизи.

"Една от важните части на новия законопроект е, че ще има изискване всяка резервна част от автоморгите да има произход, т.е. - да се знае от кой автомобил е свалена", обяснява Германов.

"Евтиният ремонт обикновено излиза скъп. Освен това, поставянето на части втора употреба може да бъде и опасно. Много е важно клиентите да изискват документ за ремонта. Така, при случване на инцидент, се знае кой е работил по автомобила и могат да си търсят правата", каза собственикът на автосервиз Румен Дунев пред Nova.

Той припомни и че по-голямата част от вносителите на автомобили втора употреба използват превъртане на километража, което съкратява живота на колите, защото всяка си има интервал за смяна на важни части. Тяхното застояване в автомобила може да доведе до по-големи проблеми.

Според него, броят на сервизите, които не издават фактури и не дават гаранции за направения ремонт е достатъчно голям. Друг проблем е нерегламентирания внос на авточасти от Турция и Китай, които не се знае с какви качества са и дали няма да предизвикат проблем.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
1
 
3
 
! Отговори
Жертва преди 5 години
Цитирате Румен Дунев. Бях им преди време клиент, за жалост.Докато чаках да ми оправят колата чух как телефонират по моргите за част на една кола. А инак 'слатат' нови. Остави разликата в парите - ще се пребия неякой така.
37
2
 
4
 
! Отговори
Въъъъй преди 5 години
Голям глад и за оторизираните сервизи.....е как да имат клиенти, след като в тях останаха не до там можещи и знаещи професионалисти???Всеки който е в час със нещата или работи за себе си или е в чужбина!!!А това че повечето работят без да регламентират това.....в такава държава като нашата ги подкрепям напълно....
36
1
 
3
 
! Отговори
ИдеА преди 5 години
Държавата да направи едно публично частно партньорство и построят завод за електромобили и батерии. Един мотор примерно 150 к.с. и пробег 300км са достатъчни и различни купета според нуждите. Технологията вече не е толкова скъпа, могат да си я купят и от Китай ако искат. Цена на световния пазар +-30к евро, в бг примерно 30к лв и безлихвен 10 годишен лизинг с включена поддръжка. На семейства с висше и 1 дете 25% субсидия, на 2 50, на 3-90. Старите трошки се изкупуват и се продават на външни пазари или се рециклират. Ниски данъци за ел.мобили а високи за вс. други и забрана да влизат в градовете
35
4
 
11
 
! Отговори
Skk преди 5 години
Тия са направо смешни! Чували ли сте репликата, купи си втора употреба новите не карат! Тука е валидна същата схема, покажете ми сервиза, който дава 24 м гаранция за ремонта. Смея да твърдя че такъв сервиз в България не съществува и няма да съществува. Няма резервна част в България, която да кара колкото оргиналната колкото и пари да струва. Тука не коментирам пътищата изобщо!
34
2
 
5
 
! Отговори
Драйвър преди 5 години
Отново мантри ... спуснати от заинтересованите лица, юридически лица.
33
2
 
26
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Масово се използват части втора употреба в самолети и влакове а тези реват за колите.С какво една кола е по опасна защото има глава или компресор втора употреба.Аман от разбирачи
32
7
 
1
 
! Отговори
Е па преди 5 години
До Анонимен 33като одиш само до село са толкова на година.
31
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В БГ-тото,когато стане дума за пари се забравя,че автомобилите са освен частни и фирмени и държавни.И частната собственост е неприкосновена,щом им е платен данъка.Така че тези да си гледат работата щом автомобила е преминал ГТП.Дори смятам че тези прегледи трябва да са на две години, за частните автомобили,както е в Швабско,а не всяка година,защото в БГ-тото рядко има частни автомобили които изминават по 8-10 000 километра годишно
30
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 3 Сигурно си някой пишман търговец,щом ревеш,че на 5 години трябва да си сменяш касовия апарат! И какви търговци сте бе пичове? Прекупвачи,които искате да забогатеете за един-два дена!
29
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колите влизат в сервизите и заради некачествени горива авторке.Обаче за това не смееш...,че картела бди.Ама за туй ти е платено за него драскаш.
28
3
 
17
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Майсторите които ремонтират колите в гаражни сервизи не са най - големия проблем. Проблема са "тънките" ремонти с калпави части, а това масово се прави. Имам приятели майстори на коли, които отказват да ремонтират с некачествени части и са прави.
27
3
 
25
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Пак ли почнахме офанзивата за лицензираните сервизи. Да затворим пазара за всякакви конкуренти и да даваме лицензи само на наши хора или срещу такса равна на годишна печалба на фирмен сервиз. Малко сервизи, но скъпи. Ако караш евтина кола, ще ти е по-евтино да я оставиш там където се развали, вместо да я ремонтираш.
26
1
 
1
 
! Отговори
кй преди 5 години
браво 14
25
4
 
19
 
! Отговори
От 26 преди 5 години
И още нещо.. като бъркат в джоба за 4 милиона и 200 хиляди автомобила, за да позлват пътната мрежа, трябва да осигурят 4 милиона и 200 хиляди парко места за тях, където да спират. Трябва да я оставям някъде легално, очакват от мен да се въртя на кръговото без край с колата. И ми се обяснява, че спирам, където не е трябвало. Аз гараж и да си купя, той не се мести. Защо ми е път до жилищна сграда, като ще трябва да се врътна и да карам 2км до другаде, за да паркирам. Паркингите разчетени за 1963та
24
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вдигнаха гражданските, данъците, вземат пари за паркиране по улиците, въвеждат винетки, тол такси, сега погнаха и сервизите (да изкарат някой лев и то там), и измислят какво ли не, за да 'отрегулират транспорта', ама само вземат.. и се се измъкват от отговорност. Пътя за Русе кога ще бъде оправен и разширен? Автомагистрала Хемус??Колко ПТПта има там? Не с 'краденье', с инвестиране ще се подобри ситуацията.
23
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мечти, мечти, как да накараме собствениците на 1.5 милиона "калакотри" да дойда в Оторизираните сервизи!
22
2
 
15
 
! Отговори
Anonimen преди 5 години
Как преценихте че новата турска част е по надеждна от оригиналната немска
21
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 18Само депутатите крадат..............така ли???
20
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Русия и Путин са виновни, нали, селяни прости????
19
14
 
1
 
! Отговори
Смешник преди 5 години
До 18 не означава че като отидеш на сервиз и ти огледат и поправят колата ти дадът дикумент че си технически изправен и едиси какво е сменено . А не като сега ти вземи прите за нищо и ти да се раздваш че си минал тънкана а просто някойте лъже краде тебе държавата а ти си мълчиш кат п....а