От Ботуша към България... 30% от италианските стари дизели – у нас!

Само за първите месеци на миналата година са изнесени 100 000 коли у нас
26 фев 2019 07:10,
95
От Ботуша към България... 30% от италианските стари дизели – у нас!

Италиански стари коли потеглят от Ботуша към България. Според изследване на Националния съюз на представителите на чуждите автомобилни къщи в Италия износът през 2015 г. е достигнал над 397 000 возила.

През 2017 г. броят на изнесените от Италия коли е надминал 429 000. Само за първите 9 месеца на 2018 година е достигнал 332 000 коли. Повечето от тях са изнесени в България. Става въпрос за всякакви видове коли, пише "24часа".

Още по темата

Според експертите обяснението за този феномен е просто – в Италия става все по-трудно карането на стари, най-вече дизелови коли, заради рестриктивните правила за движение на замърсяващи автомобили в градовете.

В същото времe в София все още не действат строги забрани за емисиите на отровни газове.

В повечето италиански общини движението на замърсяващи дизелови автомобили е забранено отдавна, а в големите градове се практикуват дори и т.нар. екологични недели, когато движението в центровете на частни автомобили се спира тотално.

В центъра на Рим се спират от движение в определени дни дори нови дизелови автомобили Евро 6.

Според италианското проучване в по-голямата си част изнасяните коли за България са на над 10-годишна възраст.

То твърди, че към София потеглят близо 30 на сто от общия брой изнесени дизелови коли в чужбина.

Тази тенденция важи от 2016 г. През въпросната година България е била на първо място в класацията, тъй като Италия е изнесла към нея над 122 000 стари коли. Следва я Германия с 38 хиляди коли.

България е запазила първенството си и през 2017 година, когато към нея са изнесени 131 000 стари коли. През първите 9 месеца на миналата година пък този брой е 100 000.

65 на сто от изнесените коли втора ръка са дизелови, почти 32 на сто -бензинови, като тази тенденция е спазена през всичките години. На практика дизеловите коли са най-разпространените по италианските пътища, но през 2018 г. техният брой спадна с 5% на пазара. Същевременно търговията с бензиновите, хибридните и електрическите возила получи тласък.

През последните години Италия стимулира финансово на няколко пъти онези потребители, които се освободят от замърсяващите си коли за сметка на нови, по-екологични.

Последният бюджетен закон включва от 1100 до 6000 евро отстъпки за купувачите на хибридни и електрически коли, които се освободят от старите си автомобили.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


95
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
78
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От Евро 5 и Евро 6, с изключение на азотните оксиди, с нищо друго дизеловите не замърсяват повече от бензиновите автомобили. Реално бензиновите автомобили са много по-голям замърсител от дизеловите автомобили.
77
2
 
5
 
! Отговори
Кой колко замърсява? преди 5 години
Изисквания по Евро 6 за бензин и дизел в една от категориите автомобили (г/км)СО (вкл. Евро 4 и Евро 5): бензин - 1,81, дизел - 0,63Въглеводороди (вкл. Евро 4 и Евро 5): бензин 1,3, дизел - няма NMHC (летливи органични съединения) (вкл. Евро 5): бензин 0,09, дизел няма Фини прахови частици (вкл. Евро 5): бензин 0,005, дизел 0,005Азотни оксидиЛ бензин 0,075, дизел 0,105
76
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Откак им дадохме безплатните икупационни бази на говедата от тези бази жидо-масоните всекидневно ви пръскат с кемтрейлс-самолетите с химическите следи, а те видите ли те седнали да се(притесняват) за дизеловите коли.Зад такова(притеснение) стой поредния номер и маневра да ви увеличат я данъците ,я таксите на притежателите на такива автомобили
75
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По Евро 5 и Евро 6 нормите за фини прахови частици за бензиновите и дизеловите автомобили са едни и същи, но .... дизелите та дизелите.
74
3
 
8
 
! Отговори
ганьо балкански. преди 5 години
У Италия си карат още със старите номера от преди ЕС старите им коли. Не сте познали да сравнявате. В гърция и УК също само у Бг накараха и прибраха пари от верния данъкоплатец за нови номера, че сме най примерни и същевременно пропаднали благодарение на продажните политици. Като съррбите и македонците сме. Не са влезнали в ЕС още, но сменят номера със синя лентичка, а сякаш важи приказката на гола мешина кован колан. Жалка работа.
73
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-вредното са саждите на дизела.Азотните окиси се превръщат в киселина и дразнят лигавиците, но истински токсични и канцерогенни са твърдите и полутвърди частици изгоряла нафта. Бензинът оставя много по-малко твърд остатък след изгарянето. Стар дизел с ниска компресия = лошо изгаряне и повече остатъчни гадости.
72
7
 
7
 
! Отговори
BGexit преди 5 години
Сега разбрахте ли, защо ни приеха в съюза - за да им изкупуваме старите бракми и третосортната храна. Но вие си пейте одата на радостта до спукване и се успокоявайте, че за сметка на това можете да пътувате без визи, за да берете в някоя ферма ягоди или тютюн съвсем по европейски.
71
4
 
20
 
! Отговори
ooooooooo преди 5 години
стари дрехи , стари коли, що не земат да ни пращат и стари жени да ги праскаме...така де
70
10
 
20
 
! Отговори
BG преди 5 години
Майко мила, представям си стар дизел на над 10 години от Италия (като ги знам там как карат) продаден на Бай ***, ремонтиран от дъжд на вятър в кварталния сервиз с части 4-та употреба и каран от същия балкански субект с мин 150 км/ч, особено зимата само с 2 предни зимни гуми !Докато една чисто нова Дачия Сандеро например струва около 12 хил лв, Дачия, Дачия - ама нова, с 5 години гаранция. Ама Софиянецо, не ще такава въшка, иска голям джип на дизел, та да се пукат съседите от завист
69
3
 
6
 
! Отговори
Да допълня... преди 5 години
До Анонимен 66 Незабавно да се спрат дизеловите камиони. Какво е това ? Ама , хааа!
68
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
италианците са супер зле и Полша и Орбан ги минаха вече по стандарт през цените и потреблението- сега с нас си го мерят колко стари коли ще ни продадат та да вържат седмицата милите - със 130% дълг спрямо БВП е чудо да не повторят гръцката трагедия
67
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От Ботуша към Галоша...
66
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тъй, тъй, всички се вторачили в леките автомобили. Те били замърсявали. Ами товарните, къде ги забравихте. Що не ги направят и тях хибрит или електрически. Може, ама друг път. Сигурен съм, че те замърсяват много повече от леките, но там няма какво да сде направи.
65
12
 
14
 
! Отговори
са преди 5 години
*** народ,това заслужава!Не знам с колко акъл трябва да си,за да си купиш нафтова печка на стотици хиляди и после да я ремонтираш,защото е с 1500-2000 лева по-евтина от аналогична бензинова кола!Ама понеже само ние и Косово останахме да внасяме коли преди 2009 г.,и глупаците клъвват веднага.
64
5
 
20
 
! Отговори
да отбележа преди 5 години
Това със забраната на стари дизели си е поредният номер на големите автомобило-производители, т.е. - купи си нова кола!! А то, понеже малко отрови има в храните и напитките,/да не споменавам цигарите/ та разгеле сега дизела е виновен!!
63
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В БГ е така , защото нафтата се краде по лесно ! Имаш камиони , фирма с ДДС , ....10-20 ЛИЧНИ И КОМШИЙСКИ КОЛИ ЗАРЕЖДАТ С КАРТИ !Някоя фирма да има ведомствена бензиностанция на бензин ?
62
22
 
14
 
! Отговори
аз преди 5 години
По-добре втора употреба от Европа, отколкото руски дрънкалници нови...карахме ги и знаем, че са най-долните коли на тоя свят!
61
3
 
40
 
! Отговори
Хахахахахаха преди 5 години
Не може да бъде!Аз като го купувах моя дизеляк пета употреба, продавачът в Горубляне ми се закълна, че го е карала една баба на 99 години в Германия два пъти в седмицата - веднъж до Кауфланд и още веднъж до поликлиниката!1
60
3
 
9
 
! Отговори
Дизел преди 5 години
Италия има над 900 милиарда външен дълг и не им пука. Държавата им като мафия си върти парите - дава, взема и прехвърля проблемите си на членовете на ЕС - България
59
4
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Самите електромобили може и да не замърсяват, ама един инженер беше изчислил, че за да се произведе акумулатора на един такъв автомобил се отделят толкова емисии, колкото ще произведе един фолксваген като мине 100 000 км. Размерът на емисиите при произвоството на еко автомобилите удобно се премълчават.