Абсолютното отричане на дизеловите автомобили – грешка!

По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни
16 мар 2019 09:57, Екип на Bloomberg
103
Абсолютното отричане на дизеловите автомобили – грешка!
Снимка: Pixabay

След като Западна Европа започна борба с използването на дизелови автомобили, все повече стари автомобили са се насочили към търговците в нашия регион.

"Темпът на доставка на дизелови автомобили у нас не се увеличава. Дизеловият автомобил е предпочитан от дълго време от българина, защото е по-икономичен като разход на гориво. Анатемосването на дизеловите автомобили като цяло е погрешно, едни нови автомобили Евро 6, дизелови, понякога са в пъти по-икономични от бензиновите. Това каза Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Въпросът е какъв е изборът, който правим, защото автомобилите, които залежават в момента в Германия, са основно Евро 5. Ако такива автомобили дойдат в България - те безспорно ще обновят нашия автопарк. Но както от много години насам и с автомобилите, и с всичко останало, ние ползваме продуктите на Западна Европа, защото това можем да си позволим. Не можем да не отчетем, че Германия е един от най-големите производители на автомобили в света, други такива са Франция и Италия. Най-големият доставчик на автомобили у нас е Италия, основно се пазарува там заради конкурентните цени", каза още Цанева.

Става дума за немски и френски автомобили, закупени в Италия. Европейският пазар е отворен. Естествените механизми за подбор и реалното изкарване от движение на старите употребявани автомобили трябва да регулират процесите със стария автомобилен парк на Европа, става ясно от думите на Цанева.

"Българинът лесно може да промени мисленето си относно автомобила, всеки разбира от хубаво. Ако човек може да си позволи по-добро качество, той лесно ще направи тази крачка. Но има голяма разлика в покупателната способност в София и другите няколко най-големи града на страната, както и при хората от провинцията, които не могат често да си позволят автомобил извън границата от 3 до 5 хил. лв. и нуждите им са определени от лошото качество на обществения транспорт в малките населени места. Докато в София градският транспорт става все по-добър, по-екологичен, на много места в станата има закрити автобусни линии и това затруднява живота на хората като цяло ", посочи още гостът.

Цанева съобщи, че средната възраст на внасяните у нас автомобили е между 5 и 10 години. А иначе в наличност има около 3,700 млн. регистрирани автомобили, около 700 хил. има с прекратена регистрация заради неплатена ГО. Автопаркът, включително и този, който е статичен и стои като отпадък по улиците, е много голям за страна като нашата и население от 7 млн. По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни.

Вижте още по темата в Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


103
Още по темата: дизелавтомобиликоли
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
2
 
12
 
! Отговори
К. К. преди 5 години
А аз, като по-***, ще си купя един нов дизел...
38
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 40Защо въздуха в Бг става мръсен зимно време? Рязко дизелите почват да отделят емисии? Въпросите са ми риторични...Всеки знае истинатаВсе пак съм за забрана на коли под евро2 и забрана на внос на автомобили под евро5!
37
1
 
22
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Най-същественото замърсяване е с въглероден двуокис. Ако при дизеловите е примерно 100 г/км, то при бензиновите за подобен модел е примерно 150 г/км. Принципно дизеловите двигатели за по-тежките автомобили не могат да се заменят с бензинови. Затова и за товарните автомобили над 3,5 тона няма евростандарт за бензиновите двигатели, а само за дизеловите. Казано по друг начин, колкото по-тежък е автомобила, толкова повече се нуждае от дизелов двигател.
36
2
 
19
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Ами като искат по чист дизелов автомобил да махнат био добавката в горивото. Слагат растителни мазнини и други производни вътре после дигат пушилка.
35
8
 
12
 
! Отговори
Експерт Еколог преди 5 години
За по-малко замърсяване трябва пълна забрана на бензиновите автомобили и преминаване на дизелови автомобили като по-чисти от бензиновите.Примери за нива на замърсяване по евростандартите при автомобилите с тегло между 1305 и 1760 килограмавъглеродни оксиди при Евро 4, 5 и 6, бензин 1,81 г/км, дизел - 0,63 г/кмвъглеводороди при Евро 4,5 и 6, бензин 0,13 г/км, дизел - няма, т.е. нула.фини прахови частици при Евро 5 и 6, еднакви за бензин и дизел - 0,005 г/км----байганьовски конспирации!
34
30
 
8
 
! Отговори
Евроатлантик Еколог преди 5 години
Дизел карат само бай-*** и конспираторите. Правоверните еколози и евроатлантици карат само бензин. Дизела трябва да се забрани като конспиративно гориво. Бъдещето е на бензина.
33
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименВ момента като се карат много дизели в България защо въздуха е най-мръсния в Европа.Напротив, въздухът е България е един от най-чистите в Европа, кой ти е казал, че в България въздухът е мръсен, какви измервания и сравнителни таблици има за това?
32
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 40Я погледни една снимка на Ню Йорк отвисоко и пак говори за чистия въздух оттатък. Същото е и останалите по големи градове. Чисто е у Монтана и Дакота, ама щото няма хора...
31
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бензина отделя повече вредни въглеродни емисии от дизела и затова дизела ще го забранят и всичко ще мине не бензин. Електрическите коли не са алтернатива. Така държавите ще могат да налагат високи данъци за вредните CO2 емисии на бензина и да прибират милиарди годишно. А с дизела не могат, там с един *** филтър се премахват вредните частици и държавата няма основание да наложи данък, затова дизелите ще ги забранят изцяло.
30
5
 
16
 
! Отговори
??? преди 5 години
За по-малко замърсяване трябва пълна забрана на бензиновите автомобили и преминаване на дизелови автомобили като по-чисти от бензиновите.Примери за нива на замърсяване по евростандартите при автомобилите с тегло между 1305 и 1760 килограмавъглеродни оксиди при Евро 4, 5 и 6, бензин 1,81 г/км, дизел - 0,63 г/кмвъглеводороди при Евро 4,5 и 6, бензин 0,13 г/км, дизел - няма, т.е. нула.фини прахови частици при Евро 5 и 6, еднакви за бензин и дизел - 0,005 г/км
29
2
 
16
 
! Отговори
??? преди 5 години
Всеки може да намери в мрежата какви са допустимите нива на замърсяване при различните евростандарти за бензиновите и дизеловите автомобили и сам да се убеди, че освен с азотни оксиди, дизеловите с нищо друго не замърсяват повече от бензиновите автомобили, т.е. на практика бензиновите замърсяват повече от дизеловите. Не разбирам защо някои продължават да искат спиране на дизеловите автомобили в България и увеличаване на по-замърсяващите бензинови автомобили? Не ви ли е грижа за вас и децата ви?
28
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Според последното преброяване на населението на България, 46% от домакинствата са притежавали кола. В ЕС този процент е бил тогава средно около 70%, а в по-развитите държави над 90%. Сега пак ще има преброяване и евентуално пак ще има данни за личните автпмобили. Други такива данни няма, за да може да се сравняваме с другите държави. Това, което публикува КАТ е друго и на практика сравняваме ябълки с круши.
27
0
 
6
 
! Отговори
Morski преди 5 години
До Nightborn -прав си за бележката . Не съм номер 15 в твоя коментар , но приемам отбелязаното ! Цикъл на Карно, цикъл на Дизел (Рудолф),цикъл на Ото -Бо де Рош. В бързината да напиша коментара съм смесил имената(не знам дали е така за номер 15) .Но иначе за всичко друго написано от мен , стоя зад думите си !Лек ден на всички!
26
16
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сложете знак че е платена статия от вносителите на канцерогенни бръкми. Това е геноцид!Тотална забрана на всички дизелови коли под Евро5, трябва!
25
3
 
19
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Проблемът не е в дизеловите автомобили, които по-малко замърсяват от бензиновите автомобили със същият евростандарт. Проблемът са хората, които презрително наричат останалите Бай ***. Когато се отървем от тях, може би ще се отлепим от дъното.
24
2
 
16
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Истината е, че в България никъде няма наднормено замърсяване заради автомобилите. Разбира се, че дизеловите автомобилои са за предпочитане за България - не само защото са по-икономични, н и по-малко замърсяват в сравнение с бензиновите. Нивата на замърсяване с азотни оксиди са 5-10% от маскимално допустимите норми, което не е учудващо. В България само на книга автомобилите са над 3 милиона. Реално редовно се използват около 1 милион от тях и годишния им пробег е в пъти по-малък от Италия, наприм
23
6
 
17
 
! Отговори
123 преди 5 години
Ми и аз карам 10 годишен дизел. И какво. Преди имах бензинова кола, вече само дизел имам. Не е само за икономичност, просто ме кефи колко по-добре катери баирите.
22
6
 
18
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Истината е, че като цяло бензиновите двигатели замърсяват повече от дизеловите. Единственото изключение са азотните оксиди, при които дизеловите замърсяват повече от бензиновите. Затова в държави от ЕС, в които има градове с много автомобили, които се използват много и имат превишени нива на замърсяване с азотни оксиди, налагат забрани за по-старите дизелови автомобили, както и още по-старите бензинови, които също замърсяват много с азотни оксиди.
21
4
 
10
 
! Отговори
Панов преди 5 години
До АнонименВеднага ще ти отговоря - от истинските дизели от едно време - 2.5 Ситроен дизел -6.5/100, срещу 2.5 ситроен бензин - 12/100. От сегашните глезени дигателченца - виж на рено 1.5дци около 3.8/100, срещу рено 1.4 бензин - 7/100. Но въпреки това предпочитам атмосферните бензини, по-комфортни ги намирам. СТАРИТЕ атмосферни бензини имам предвид.
20
0
 
20
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Две лъжи в новината.Първо, навсякъде общественият транспорт е доста зле, вкл. и в София и продъжава да се влошава. Това налага хората от всяко домакинство да може да се придвижват с кола. В провинцията имат по-ниски доходи и автопарка там е средно на 22 година, а в София е средно 11 години.Второ, броя на автомобилите в България е под средното за ЕС, така че не може да се лъже, че автомобилите са много за страна като България. При това те се използват в пъти по-малко в сравнение с други държави