Нови времена: Автомобилната индустрия започна да затяга коланите

Брекзит, екологични стандарти и електомобилите притесняват производителите
24 мар 2019 14:20, Красимир Ангелов
58
Нови времена: Автомобилната индустрия започна да затяга коланите
Снимка: AutoMedia.bg

Най-голямото автомобилно изложение - това в Женева, завърши само преди дни. В него не взеха участие производители от ранга на Ford, Hyundai, Opel, Jaguar Land Rover и Volvo, а също така и някои по-малки брандове като PS Automobiles и Mini. Всички те пропуснаха събитие, което доскоро се смяташе за задължително. Тяхното отсъствие извади на преден план голямата тема за автомобилната индустрия за 2019 г., а именно - съкращаването на разходите, което вече стартира, пише в свой анализ AutoMedia.bg.

Дори печелевшите компании внимателно проучват своето участие в различните области, в това число и големите автомобилни изложения. Те се готвят за проблемите, които ги очакват в близко бъдеще. Основните от тях са три - новите законодателни ограничения на автомобилите, навлизането на нови технологии и световната търговия.

Автопроизводители като BMW, Daimler, Volkswagen, Porsche, Jaguar Land Rover, Ford, Renault-Nissan вече обявиха плановете си, които предвиждат спеставянето на милиарди долари през следващите няколко години. Те са тясно свързани с изискванията на законодателството, които предвиждат електрификация на моделната гама на всяка компания.

BMW, например, вече обяви, че ще ускорява плановете си за спестяване, за да компенсира въздействието от търговските конфликти и от увеличените разходи за електромобии. На свой ред Ford обяви съкращаването на 5000 работни места в Германия и на още няколко хиляди във Великобритания, което ще позволи на компанията да се върне към печалба в Европа. Подобен ход предприе и Volkswagen, където ще намалят броя на работниците си до 7000.

Президентът на Jaguar Land Rover - Ралф Шпет, също заяви, че заради сериозните промени в автомобилната индустрия, компанията му съкращана 4500 служители, което е 10% от нейния капацитет. Британците трябва да се борят с Брекзит, с падането на продажбите в Китай, с търговската война Китай-САЩ, с новите изисквания за вредни емисии и новите стандарти за тяхното измерване (протокол WLTP), както и с намалялото търсене на автомобили с дизеловите двигатели.

Именно двигателите с вътрешното горене носеха най-големи печалби на компаниите през последните години, тъй като автомобилите, на които се поставят, са свързани с огромна мрежа. В нея влизат заводите за производство, фирмите, които доставят оборудване, търговските центрове и сервизите. Сега обаче компаниите трябва да правят огромни разходи за батерии, а пазарът на електромобили все още е нестабилен и няма как да се направят точни прогнози за неговото развитие.

Всичко това кара дори големите компании да започнат да мислят за сливания или съвместни проекти. Ford и VW Group са един от примерите за това, като сътрудничеството между тях в областта на лекотоварните автомобили предстои да бъде разширено и при превозните средства на ток. Това би им позволило да спестяват по 500 млн. долара на година.

Експерти изчисляват, че най-големите разходи на VW Group са за материали - около 77%, докато за труд са едва 18%. И тъй като тези пари няма как да бъдат спестени, икономията на средства ще се отрази най-вече на доставчиците на допълнително оборудване. Особено на тези, които осигуряват компоненти за по-скъпите автомобили. Тези от тях, които разработват и доставят системи за подпомагане на водача, няма да пострадат, тъй като тези технолигии стават все по-търсени от клиентите.

Целият анализ четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
14
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мразя автомобилът, използващ двигател с вътрешно горене! Трябва да бъдат ОГРАНИЧЕНИ ДО МИНИМУМ, ВЪПРЕКИ, ЧЕ ВЕЧЕ Е ТРЪРДЕ КЪСНО ЗА ПЛАНЕТАТА! Единствено за публични транспорти като самолети най-вече, където е приемливо. Може да се ползва за шоу глупости като формула 1 или разни други, но наземен транспорт като влакове и всякакви електромобилни решения трябва да е абсолютен приоритет! Щракайте минуси, но само след 20-30 години ще се чудите - КАКВО СТАНА?... Ама нали знаете - мандалото лопна!
6
3
 
14
 
! Отговори
Новия световен ред! преди 5 години
Готвят забрана на личните автомобили!Естествено не могат да ги забранят от раз защото ще предизвикат икономически шокове и протести.Затова постепенно за период от 20г. ще направят притежанието на автомобил изключително неизгодно.Сега първо ще увеличават еко нормите и ще вдигат изискванията към производителите.Ще започнат и да забраняват колите с ДВГ да влизат в градовете.И така един ден ще има само ел. коли и ще се продават със квота. Само за хора с превилегиии, и държавни функционери.
5
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И един ден отново ще заплачат за ДВГ. Както се казва колелото се върти.
4
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И колите ще станат като телефоните. Всяка година трябва да я сменяш, че нещо не е като хората, а и оборот да стане. И така докато колите станат повече от полимерните пликове в океаните.
3
17
 
5
 
! Отговори
Моше преди 5 години
Тук трябва да се ударят немчугите скапеме ли им автомобилостроенето с тия криви физиономии е свършено веднъж завинаго те друго не могат.
2
16
 
6
 
! Отговори
Моше преди 5 години
Тук трябва да се ударят немчугите скапеме ли им автомобилостроенето с тия криви физиономии е свършено веднъж завинаго те друго не могат.
1
6
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Свърши времето на хубавите здрави коли. Само евтинджос пълен с ненужна електроника, съответно много повече неща за разваляне. Никой не иска да прави здрави коли, а всеки гледа само оборот и печалба. Качество няма.