VW Group закрива своя завод в Украйна

Концернът ще търси ново място за фабриката
25 мар 2019 12:10, Красимир Ангелов
75
VW Group закрива своя завод в Украйна
Снимка: Reuters

Volkswagen Group смята да премести своя завод от Украйна в Сърбия заради лошите икономически показатели и ниските обеми на производство, съобщава изданието Autonews.

В завода "Еврокар" в градчето Соломоново през годините са произвеждани Audi A4 и A6, Skoda Fabia и Skoda Octavia, а също така Seat Leon, Altea и Toledo. Към момента обаче във фабриката се сглобяват само моделите на Skoda, като при годишен капацитет от 45 000 автомобила през 2018 г. от конвейера са слезли едва 5659 бройки.

Не е тайна, че Volkswagen Group обмисля построяването на нов завод в Източна Европа, в който ще се сглобяват основни модели на Skoda, но ще бъде използван и от други брандове на концерна. Обсъждат се кандидатурите на 4 държави, сред които е и България.

Според последните информации, които се потвърждават и от Украйна, новият завод действително ще бъде в Сърбия. Местното правителство вече води преговори с ръководството на германския концерн, който ще обяви решението си през май. Другите кандидати са България, Румъния и Турция.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


75
Още от Коли
Нови времена: Автомобилната индустрия започна да затяга коланите
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Още преди седмици избраха турция, много стара новина.
66
1
 
6
 
! Отговори
Фантом преди 3 седмици
Мутрите Фолксваген не карат, така че хич не им пука че завода ще бъде в Сърбия...
65
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Направят ли завода в Сърбия-повече никакви VW не трябва да се купуват!
Щом и в Украйна са правили Audi!
64
1
 
3
 
! Отговори
УЕФА - мафия преди 4 седмици
'"Германия и Сърбия завършиха 1:1 на "ФОЛКСВАГЕН Арена" във ВОЛФСБУРГ". Хабен Зи нох Фраген?
63
2
 
27
 
! Отговори
mn преди 4 седмици
Това, че за една Западноевропейска компания е по-изгодно да построи завода си в държава извън ЕС, вместо в такава от ЕС като България, казва всичко за тотално съсипаната ни бизнес среда. А пък вие си знаете, кой ни управлява последните 10 години и е с главна вина за това.
62
20
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Заводът е ИЗВЪН ЕС и произвежда коли за ИЗВЪН ЕС.
Няма как да произвежда коли за ЕС, нито има как да дойде в БГ и да изнася за Просия.
Така че руските под логи напразно лаят.
61
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
С Боко на чело и бандата му ракетьори кой да дойде тука да произвежда? Американците (преди 20-тина г.)отвориха завод и им се нареди от тогавашният министър-председател Иван Костов заплатите да не надминават 500$.
60
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Е голям праз като не сме произвеждали коли, целият ВПК бълваше продукция - много по-печеливша, компютри - също. Единият проблем се нарича планова икономика - нещо което се опитва да наложи и ЕС с квотите за мляко (примерно).. за другите няма да задълбаваме.. няма само черно или само бяло
59
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Такива глупаци пишат тук, че не е истина! Вместо да заклеймяват и да настояват заводът да е България, те се гордеят, че заводът ще е в Сърбия и подръжават на сръбската пропаганда, която бълват сръбските и някои български медии. Не ви ли омръзна сърбите да се ебават с нас ве глупаци! Заслужавате си кочината, в която живеете...
58
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Заводът ще е в Сърбия само по една причина - Просия е отказала да внася фаувета от Украйна.
Правят им сечено по целата поста и дават хлеб на сърбетата.
А ВАГ-ините са в кофти положение след Дизелгейт и са склонни на всякакви предателства.
57
2
 
11
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 седмици
Не знаех,че в тази к.чина,се произвеждат автомобили на VAG.Разочарован съм.
56
2
 
3
 
! Отговори
местя го в преди 4 седмици
От трън та на глог ........ другия крачол.
55
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Миналата седмица се връщах от Полша през Чехия, Словакия и Унгария. Пътищата им са пълни с автовози с нови коли от всякакви марки, които се произвеждат в тези държави. В Чехия дори видях няколко влакови композиции с нови новенички Шкоди.
България старателно е избягвана от автомобилните производители. Каква е истинската причина можем да предполагаме, но доста от предишните коментирали са дали доста смислени предположения. А Буци може да си говори каквото желае...Оставаме си луканкопроизводители.
54
2
 
36
 
! Отговори
до до 51 преди 4 седмици
Аз съм на 74г. и на рено му спряха производството французите защото ние нарушихме договора рено имахме право да продаваме в страните от СИВ но нашите започнаха износ за арбските страни и по евтино от колко го продаваха там французите.След това те дадох право на румънците и те спазваха договора.
53
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Заради Дизелгейт удариха хамериканската колония.
52
2
 
10
 
! Отговори
До 51 от 50 преди 4 седмици
Нищо не греша друже ,аз съм на 70 и съм се возил доста пъти на ,,Булгаррено " .Ако си свидетел те бяха 8 и 10 , сглобяваха ги в Пловдив,а имаше и онази,,острилка" Булгаралпин.С такава се състезаваше Илия Чубриков .Но точно по линия на СИВ и СССР пред 70те ни спряха поизводството ,а за собствен проект пък и дума не даваха да се издума.,,Въртях се" в тия среди /като кибик/и още тогава се разбра че проекта 40,000 коли годишно-няма да стане. А сърбите си произвеждаха Застава и Юго
51
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
За всичко е виновна Русия,нали така? Тц-тц-тц,дори Щатите и Балтийските държави не са такива истерици.Бас ловя ,че в Киев сега ще има протести пред руското посолство
50
6
 
18
 
! Отговори
До 50 преди 4 седмици
Грешиш човече! В България едно време имаше завод на френската фирма "Рено"и се правеха автомобили Рено - Булг.ар . Не е имало забрани, нямахме капацитет и съсипахме завода
49
16
 
5
 
! Отговори
ДО 46 преди 4 седмици
Не мойто момче-пубертетче.Това си ни е наследство от Мутросельо от Правец. Още тогава ни забраниха да СГЛОБЯВАМЕ каквито и да са автомобили от запад. Румъния можеше,Полша също,Шкода си имаше и има повече от сто годишни традицииНие трябваше да правим само електрокари и странният пенкелер ,,Мадара Шумен"Живота ни не започва с твоето раждане дечко! Питай дядо,тате ,научи си историята.Тя не започва преди 10 години. Народа казва,,Крушката си има опашка"
48
12
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Ето защо завода ще е в Сърбия, а не в Бг:
1. Наличие на квалифицирана работна ръка (завода на Застава в Крагуевац), която няма нужда от обучение. Традиции в автомобилостроенето.
2. Много по-добра пътна инфраструктура.
3. По-добра криминогенна обстановка, поради отсъствие на големи компактни малцинствени групи, склонни към бандитизъм.
4. Политическа и нормативна предвидимост, необвързана от настроенията на вожда.
5. Ниски нива на корупция