Електромобилите с нов рекорд в Норвегия

През март продажбите на коли на ток достигнаха 58% от общия пазар
14
Електромобилите с нов рекорд в Норвегия
Снимка: Tesla

Норвежците продължават да се отказват от традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене, като предпочитат да купуват "зелени" модели. Това сочат данните от Норвежката пътна агенция, която анализира продажбите на нови коли през март.

Оказва се, че за третия месец на годината продажбите на електромобили превъзхождат тези на бензинови и дизелови коли, като дялът им достига 58%. Това е рекорден показател за скандинавската държава, като той се обяснява до голяма степен с излизането на Tesla Model 3 на местния пазар.

Друг основен факт е намерението на властите да забранят продажбата на стандартния автомобили през 2025 г. Популярността на превозните средства на ток се дължи и на икономическите стимули. Електромобилите в Норвегия са освободени от данъци и страната влиза в Топ 3 по продажби на такъв тип леки коли в световен мащаб. Преди нея са само Китай и САЩ.

Освен Tesla отлично на местния пазар се представя и Nissan, чийто модел Leaf също е много търсен от норвежците. Експертите очакват и през следващите месеци тази тенденция да се запази.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен3
Ти нали се сещаш, че норвегия е от най-големите производители на нефт и газ.
И не мутрите са виновни, че нефт и газ в БГ няма.
12
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Тони
Че електричките блок с масло ли имат?
11
0
 
2
 
! Отговори
Тони преди 1 месец
Както и на всички ДВГ. Който е купувал кола от Швеция или Норвегия, знае че всяка една от тях е снабдена с контакт за подгряване на маслото и блока на двигателя.
10
1
 
0
 
! Отговори
Тони преди 1 месец
До Сидней
Тези контакти , дето обясняваш и за които май не си много запознат, служат основно за подгряване на маслото на хибридните коли.
9
1
 
2
 
! Отговори
oт СсиднейАавстраля преди 1 месец
Как палят в суровия студ? Айде виж за какво служат контактите до всяко паркомясто. Не са за зареждане обаче. Всяка кола е нон стоп в контакта заради подгряващата система която я предпазва. Сиреч паркирай си у природата или на улица където няма контакт и колата остава там без значение дали е пълна батерията. Няма да си ходиш с нея Това според вас яко ли е?
който не ми вярва да се ограмоти, нет имате
Предпочитат ги само заради облекчения на данъци и свободно паркиране. Променят ли условията са чао
8
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 6

Не съм професор, но имам време, да постигна и тази си цел. Сарказма е езика на слабите, впрочем. Не го ползвай сред хора, освен ако не искаш, да те имат за клоун!
Не знам защо смяташ, че "стават докато са нови". Вече има такива коли на по 6 годи и, който още работят и са в добро състояние. Все пак, малко хора държат кола след 5тата година.
А колкото до тракторите - съжалявам, не работя в областта на земеделието и съм не запознат с нуждите му. Може и да си прав, но каква е връзката с колите
7
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До аа1830

Така или иначе петрол се потребва. Дали ще е от тях, или от някоя третиразрядна стрнс населена с при ати вярващи в лунни богове, е все тая. Само *** не би се възползвал.
6
6
 
4
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 1 месец
До 1
Охооо, стават като са нови. Но виж професоре, ако стово на въпрос эа реколта и трактори за оран...ще требва ти да теглиш инветарот. С батерии, тракторот нема да оре.
5
1
 
27
 
! Отговори
aa1830 преди 1 месец
Норвегия е една от най-големите производителки на петрол..... Така че малко е лицемерно да се твърди колко са еко.
4
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
То при -10 двг-тата едвам палят, там сигурно не ги откачват от контакта!
3
2
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Народа е богат и не чакат на Мутри да им вдигат заплатите. В норвегия няма минимална заплата. Тук плащат според свършена работа. Карам ТИР от 21 години заплатат ми е над 10 000 евро в повечето случаи варира според изминати километри и превозени товари. Стигал съм до 17 000 евро но никога под от 10 000 евро. Най мощната икономика след германия. Уредих при мен над 200 човека Българи да работят. Техните БГ работодатели са им плащали като за Бог да прости тук се видяха в пари и охолен живот.
2
1
 
0
 
! Отговори
Гледна точка преди 1 месец
Само да добавя, че изцяло "зеленият" автомобил е не на Tesla, a на Sono Motors - München!
1
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Айде да слушаме, колко са скапан Ел автомобилите и как не стават за през зимата.. Е то в Норвегия е топло, нали?