Като в Париж: Мерките срещу мръсния въздух ще засегнат шофьорите

В дни с мръсен въздух ще се ограничи достъпа до центъра
Обновена: 13 апр 2019 09:45 | 13 апр 2019 09:43, Александър Попов
64
Като в Париж: Мерките срещу мръсния въздух ще засегнат шофьорите
Снимка: Булфото, архив

Столична община е поискала и предложила промяна в законодателството, с която да се въведат стикери  за автомобилите, в зависимост от техния екологичен стандарт. Очакваме това да се случи по примера на Париж, посочи кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тези стикери ще бъдат важни за бъдещите ограничения. Управата на столицата иска в дните с повишено замърсяване на въздуха да се ограничава движението на автомобили в центъра на града, както и в кварталите с високи нива на фини прахови частици.

В тези дни трябва да се допускат само коли с най- високите екологични показатели на двигателя - Евро 5 и 6.

Автомобилите с газови уредби пък ще попаднат в по-висока еко категория. Това предвиждат промени в Наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства. Според проекта, измерванията за определяне на екокатегорията ще се правят, когато двигателят работи с газовата уредба.  Дори да не попаднат в най-екологичната пета група, при режим на работа с газова уредба,  автомобилите ще попаднат в по-висока категория, каза за "Дарик" председателят на Асоциацията на българските автогазсервизи и на Националната камара на автосервизите Владимир Дочев.
 
Наредбата ще въведе пет екологични групи във връзка с ограничаването на трафика в градовете при пикови стойности на замърсяването на въздуха. На автомобилите ще се поставя маркировъчен стикер за екологичната група.
 
"Промените в наредбата са резултат на прилагането на европейската политика за отчитането на този вид системи, като такива, които работят с чисти горива. Дали ще попаднат в пета категория на екологични автомобили, това не е сигурно, защото зависи от самия автомобил - от това колко е нов и като каква категория е проектиран първоначално да бъде. Но със сигурност, докато работят на газ, пропан-бутан или метан, автомобилите са по-екологични и ще попаднат в по-висока категория, отколкото биха попаднали на бензин", обясни Дончев.
 


64
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
4
 
20
 
! Отговори
Ужс! преди 3 месеца
София се е превърнала в едно голямо гето за фукльовци и комплексари. 90% от живеещите там са хора, с които не бих искал да имам нищо общо. Ако не ми се налагаше от време на време, не бих и стъпил в тая ***. Имаме нужда от децентрализация на институциите.
22
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Казано е: Само богатия може да си позволи грижа за екологията!
21
20
 
9
 
! Отговори
dd преди 3 месеца
на който не му харесва, може да се връща откъдето е дошъл... никой не го е канил в София, и никой не ви е дал правото да тровите децата ни... в София заплатите са над средните за ЕС, който няма пари за кола, има градски транспорт... който и за това няма пари е ненужен на столицата
20
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Общината въпреки че има места,не е направила нито един истински,Европейски паркинг в София! В нито един квартал! Бутаме се по дворове,тротоари,тревни площи...! Няма да стане със стикери!
19
0
 
16
 
! Отговори
SS преди 3 месеца
„Очакваме това да се случи по примера на Париж“,посочил кметът–даскалица по руски,но иначе-голям спец по всичко.
Да де,ама май искат много плитко да ни преметнат.И хитричко не са взели под внимание,че доходите на гражданите в Париж им позволяват да се грижат за ЕКО-стандартите и да си обновяват автомобилите много по-често от гражданите на София. Как ли го правят?–Гатанка за тиа от Стол.Община.
Така ако продължават да се опитват да ни „обясняват“(и всъщност-работят),май ще си имат проблеми скоро.
18
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Да махнат данъка от цената на нов автомобил ако си предадеш стария за скраб - може би ще сработи по-добре отколкото само да забраняват.
17
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Проблема е, че власта и институциите с трамвай и метро не ходят на работа, не дават пример- примера го виждаме пред Ал. Невски и надоле до президентството! А на нас ще ни лепят стикери!
16
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Като гледам на какво е заприличал центъра на София,силно се съмнявам,че някой от общината го е еня за въздуха и праховите частици! Центъра е един голям паркинг! От Университета до Стамболийски! А най много са служебните места на власта!
15
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А тези с печките по селата и елитните квартали хич не ги тровят!
14
13
 
4
 
! Отговори
Адам Смит преди 3 месеца
Панелните плъхове изтровиха София, това е тъжната истина.
13
3
 
31
 
! Отговори
Мдаааа... преди 3 месеца
Има над 2 милиона стари автомобила и ако успеете да одерете по още 200-300 лева от всеки ще имате още пари в хазната - за никаква екология не става въпрос!!!

"Мерките срещу мръсния въздух ще засегнат шофьорите" - ще видим след изборите ;)
Бръкнете още малко в джоба на хората пък после ще станете странични наблюдатели в НС.
12
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Вместо да се ограничава, направо да се затвори Центъра.
Няма заради някакви селяни дето са свикнали да ходят и до WC с колата
да ми тровят децата.
Има градски транспорт. Крайно време е да се научат. Нищо че на село не са имали такъв.
11
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Нови и нови мерки за тормоз!
Как пък веднъж не разрешихте нещо, което е било забранено?
Само рестрикции,, нови забрани и глоби!
Оставка, престъпници!
10
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Да не забравите и парижката субсидия от няколко хиляди евро за стар дизелов автомобил, че да си купим нови. Като ще прилагате парижки мерки го правете на 100%, а не каквото ви е угодно.
9
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
И когато спрете колите и след това въздуха си остане същ ,тогава ко ше праим а?
8
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Преди два дни регистрирах кола в КАТ София и мога да кажа, че няма никакъв контрол на изгорелите газове на автомобилите , които се регистрират. Имаше два три коли като запалят двигателя и буквално припадаш от смрадта от ауспуха. А точно в КАТ трябва да е първата "цедка" на замърсяващите въздуха МПС.
7
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Никога няма да имаме чист въздух, докато ни държат толкова бедни и с толкова ниски доходи! Ще се отопляваме на въглища и ще караме 20 годишни коли, камиони и автобуси.
6
0
 
21
 
! Отговори
Гошо преди 3 месеца
А управниците в ПЛОВДИВ кога ще си понесат последствията затова, че унищожиха тролейбусният транспорт в града? Целият свят набляга на екотранспорта, само Пловдив върви назад!
5
1
 
12
 
! Отговори
Покрай Париж преди 3 месеца
МостГейт за Терминал 2 - сто милиона за да се заобиколи един светофар и да се направи паркинг на един хотел
4
5
 
7
 
! Отговори
Демокрация преди 3 месеца
Спрехте каруците и съсипахте бизнеса с цветните метали. Сега какво следва да спрете ли таралясниците? Какво е общото? И в двата случая субекта не мжое да схване защо се прави.