Красивият автомобил, на който Гагарин се радва само година

Matra Bonnet Djet VS е дело на французина Рене Боне
14 апр 2019 09:15, Нели Христова
34
Красивият автомобил, на който Гагарин се радва само година

Само една година - толкова време Гагарин притежава красавицата Matra Bonnet Djet VS. Снимката му с нея е навсякъде. Типично за Съветският съюз обаче, за западната марка на автомобила така и не става дума.

Matra Bonnet Djet VS е дело на отдавна забравен френски производител на спортни автомобили,

Създаден от Рене Боне и негови съмишленици, компанията наследява друга фирма за спортни коли, по-късно се налага да се търси помощта на Matra. По това време Matra оперира основно в аерокосмическата индустрия, а автомобилите са интересно и перспективно допълнение като френският гигант предпочита по-спортно ориентираните машини – от тези, които създава Рене Боне за участие във Формула 1.

Моделът Bonnet Djet е и първият сериен автомобил с двигател, разположен пред задния мост, а компанията привлича интереса и парите на Matra с разработките си, свързани с използването на композитни материали. По това време се появяват първите каросерии от фибростъкло и Bonnet е сред пионерите в тези изследвания. Производството на каросерията обаче много бързо се поема от Matra, а много бързо и цялото производство на Djet преминава в завод, собственост на компанията.

Фирмата на Рене Боне участва три пъти и в "24 часа на Льо Ман”, но едва ли има френска автомобилна компания, която да е пропуснала това състезание.

Djet се появява през 1962 година и първото му поколение по-късно е наречено Djet I, тъй като името му се променя в съответствие с промените в компанията - от Bonnet Djet става Matra Bonnet Djet, после Matra Sports Djet и накрая Matra Sports Jet.

Създателите на колата използват двигател от Renault 8 с обем 1,1 литра и 1,2 литра като състезателните версии са доработени от Gordini. Производството на модела от 1962 до 1964 година е под шапката на Bonnet, а от 1965 до 1967 колата е официално модел на Matra.

В Djet намират място някои много модерни за времето си технически решения: двойни А-рамена на окачването и дискови спирачки на четирите колела, а теглото на колата е едва 600 кг.

За две години Bonnet успява да произведе едва 198 коли, като Djet официално дебютира през юни 1962 г. и така изпреварва De Tomaso Vallelunga като първата серийна кола с двигател пред задния мост, но серийното й производство започва едва през юли 1963-та. През 1964 г. с идването на Matra като основен акционер производството набира скорост и до 1968 г., когато то приключва, са сглобени още 1491 коли. Matra наема и бившия дизайнер на Simca Филип Гедон, за да освежи дизайна на Djet I преди подновяването на производството през 1965 г., като колата става малко по-голяма на размери и с 60 кг по-тежка.

По това време цената на Djet е 20 000 френски франка, което се оказва и основната пречка пред успешните продажби.

Специално автомобилът на Юрий Гагарин е версия Djet VS, като колата му е подарена от френското правителство при гостуването му в страната. Тя се задвижва от мотор, доработен от Gordini.

Още интересни новини от света на автомобилите четете в "Аутомедия".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
1
 
1
 
! Отговори
Мастия преди 5 години
Все пак не забравяйте, че първият космонавт е кучето Лайка.
24
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не може да се види красивия автомобил на Гагарин сложили сте това коментарите точно отгоре колата камуци изсипали.
23
29
 
6
 
! Отговори
Toto преди 5 години
Да не се окаже че Гагарин е летял толкова колкото и Калашников е изобретил АК-47
22
2
 
22
 
! Отговори
Аз преди 5 години
От цялата статия само не разбрах -защо една година?
21
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
У нас на Наим Сюлейманоглу, тогава се казваше Наум Шаламанов му бяха подарили Мазда. Преправиха *** защото на стандартна кола не ги достига. Соца е върха ама за пролетарийте. За специалните винаги имаше внос второ направление.
20
8
 
12
 
! Отговори
Стьопа преди 5 години
Трябвало е да се снима с ВАЗ V 12 би турбо , гордостта на соца , емблемата на превъзходството на СССР над упадачния запад . Ама не е имало такова чудо в най развитата стана в света , и за това са прибегнали до френско возило за звезда та си . Смех
19
4
 
5
 
! Отговори
3 преди 5 години
Алексей Леонов си спомня, че е пътувал с хеликоптер в близост до района на полета и е чул 2 силни експлозии в далечината преди да катастрофират и загинат Гагарин или Серьогин.Което не изключва катастрофата да е причинена от външна намеса.
18
1
 
4
 
! Отговори
3 преди 5 години
Заместник-директор е на Центъра за подготовка на космонавти край Москва,който по-късно получава неговото име.Продължава подготовката си за нови полети в космоса.На 27 март1968г. е неговият пръв полет с експериментален самолет, при който загива. Причината за катастрофата, убила Гагарин и Серьогин,не е напълно изяснена. Разследването открива, че самолетът се е превъртял и не са могли да изправят самолета.Гагарин или Серьогин е направил остра маневра с цел да се избегне удар.
17
1
 
14
 
! Отговори
3 преди 5 години
военен пилот,летец,космонавт, първиятчовек в историята на човечеството, който извършва космически полет.Полетът се провежда на 12 април1961 година с космическия кораб Восток 1, който извършва пълна обиколка около ЗемятаСлед космическия полет Гагарин придобива световна известност и получава множество медали и отличия, сред които Герой на Съветския съюз най-високата награда в СССР.След полета с Восток 1 Юрий Гагарин е част от резервния екипаж на Союз 1,който се разбива при приземяване. За
16
23
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А ракетата на Гагарин кой я построи? Някой французин ще да е ;)))За какво изобщо споменавате колата на ПЪРВИЯ КОСМОНАФТ В ИСТОРИЯТА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО? Със сигурност Гагарин не е летял. То и в момента никой не лети, понеже руснаците не могат да качват хора горе щото са некадърни, а всички останало ползват САМО руснаците ;)))
15
30
 
6
 
! Отговори
форумните експерти преди 5 години
Всъщност Гагарин избщо не е летял. Бил е зает с подготовката и продуцирането на филма "Кацане на луната", заснет от американците малко по-късно в пустинята Невада.
14
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гошеее,зеМи прочети малко,преди да дрънкаш по инерция бе! Минко вече го няма...ама сега си имаме гоШиту...няма отърване от професори :) Минкото поне беше забавен!
13
10
 
16
 
! Отговори
Дедо преди 5 години
До ГошуГагарин го убиват защото се е пропил и вече не е отговарял на визията за съветския човек.Постоянно е правел скандали с всички около себе си.Започнал е да се държи господарски.....Другото е че започва съживяването на Култа към личността.КПСС не може да допусне един вече пияница да бъде еталон на съветското общество.Осигуряват му героична смърт.......и всичко е точно
12
9
 
9
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До 8Горе долу е така но...Гагарин не се приземява с капсулата а скача с парашут по рано.Не е отговорил защото е трябвало да излъже по нареждане отгоре .По него време за успешен полет са броили когато приземяването е с кораба.Имало е опасност Запада да не признае полета за успешен заради по ранното напускане на кораба и затова руснаците изфабрикуват приземяването.Едните имат Холивуд а другите Мосфилм
11
24
 
7
 
! Отговори
Гoшу преди 5 години
Гагарин умира, защото в бързането колхозниците да са първи и да изпреварят САЩ го пращат на полет с недоизпипана ракета относно безопасността. В Космоса Гагарин е облъчен смъртоносно от космическата радиация, поради лош скафандър, необезопасена ракета и изобщо заради бързането и не вземането на никакви предпазни мерки. Това с катастрофата е пунта мара....
10
21
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
След това от КГБ решават да му затворят устата и го пращат да направи полет с учебен 15 годишен самолет и там умира. Гагарин е бил само медийно лице на космонавтиката и не е летял в космоса.
9
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
западна кола
8
16
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато са питали Гагарин на пресконференцията след полета как се е приземил с капсулата или с парашут? Гагарин не е можел да отговори. До не го някакъв му е суфлирал и е казал в капсулата на восток. А всички знаят, че който се е приземил в капсулата е мъртъв. Имало ли е фотографски и видео техника Гагарин отговаря, че такива неща е нямало на борда. А след това се появяват снимки и видео. Извода, е че Гагарин не си е бил научил домашното след това се е пропил и е говорил истината когато е пиян.
7
13
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Човека си го е заслужил, но и за това началниците му спретнаха и последния полет...А той си беше един обикновен и готин човек.
6
31
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Предател... да кара капиталистическа кола!