Не купуваме коли на дизел, залагаме на бензин или хибриди

Купувачите губят интерес към автомобилите на газ
9 май 2019 07:10,
74
Не купуваме коли на дизел, залагаме на бензин или хибриди
Снимка: архив Reuters

С 18% са намалели продажбите на нови дизелови автомобили както в Европа, така и в България. Това показват данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа, които сравняват първото тримесечие на 2019 г. с това през миналата година.

Регистрациите на дизеловите коли намаляват във всички държави членки с изключение на Германия, Естония, Латвия и Литва. Така делът им на пазара спада с 6% и стига до 32,3 на сто. В България бройката им се топи от 4810 на 3936, пише "24часа".

Търсенето на автомобили, движещи се с бензин, съответно се увеличава. Ръст има в четири от петте най-големи пазара на коли в ЕС, като изключение прави единствено Германия, където има спад на продажбите на бензинови коли от 5,8 на сто. Най-много са скочили продажбите в Италия - с 21,6%. В резултат на това пазарният дял на бензина се е увеличил от 55,5 на 59,3% през първото тримесечие на годината.

Високи цени, липса на бонуси, станции... Защо не купуваме електромобили?

В България продажбите на бензинови коли са скочили с 15,1%, като автомобилите се увеличават от 4546 на 5232.

Леките коли, задвижващи се от алтернативно гориво, съшо имат рязко увеличение - търсенето им нараства с 25,9%, което се дължи най-вече на електрическите автомобили. Там увеличението е с 40%, а броят на регистрираните коли в Европа е 99 174. От тях с най-голям ръст на продажбите са превозните средства с електрически батерии - с 84,4 на сто. Няма промяна при plug-in хибридите - електрически коли на ток с двигател с вътрешно горене, който служи като генератор, когато батерията започне да се разрежда критично.

Хибридите от своя страна се представят добре с ръст от 33,3% и са продадени общо 184 808 коли през първото тримесечие на 2019 г.

Хората губят интерес към превозните средства на газ, съответно регистрирането на коли на природен газ и втечнен петролен газ е намаляло със 7,2%.

Ръстът на продажбите на алтернативни коли в България е 68,3% - от 391 на 658.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
10
 
5
 
! Отговори
Пич преди 4 години
"Що не разгледате немските форуми, или мненията под клиповете в тубата, засягащи тази тема?! Да не се изненадате колко много души си залагат на дизела и изобщо не ги интересува какво блеят овцете, които се разтичаха насам натам след т.нар. "дизелгейт"!!"Хайде още един форумен боец се появи. Ама залагйте на дизела бе, залагайте, няма проблем. Накрая ще ви остане да со го карате само в България, докато и тук не ги забранят. После ще си споделяте сладки спомени по авто-форумите.
8
16
 
13
 
! Отговори
Софиянец преди 4 години
Хората по големите градове започнаха да се замогват, а в големите градовве живеят 1/3 от населението в България. Всички започнаха да се оглеждат за нови коли, лизинги, малко по малко загърбват сел ските изпълнения. Средната класа в България (доколкото я има) живее сходно със средната класа в Европа, дори в определени случаи бих казал и по-добре. Разбира се изключвам инфраструктурните сосбености на родните ни "големи градове". И много моля - не ми обяснявайте "София не е България", много моля ...
7
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така или иначе дизеловите коли са популярни основно в Европа. Целият останал свят си кара на бензин.Идеята, обаче, е да се мине на ток и водород в дългосрочен план. За съжаление петролното лоби е много силно и няма да позволи това да стане толкова лесно.
6
4
 
27
 
! Отговори
Българин преди 4 години
До 5!Не разбрахте ли вече?!!Това, че ви твърдят едното за по-чисто от другото не означава, че е така!!!Дизела замърсяващ пък бензина балкански въздух???И двете замърсяват - едното води до запрашаване в големите градове, а другото до глобално затопляне и катастрофа, поради огромното количество CO2 в атмосферата! За сега само за CO2 са споменали де, другото ще го кажат евентуално след бензингейт!Не може гориво дето се харчи 2пъти по-малко да е по-вредното!!!
5
4
 
31
 
! Отговори
Българин преди 4 години
Айде пак, опитват се да насаждат тенденция?!Що не разгледате немските форуми, или мненията под клиповете в тубата, засягащи тази тема?! Да не се изненадате колко много души си залагат на дизела и изобщо не ги интересува какво блеят овцете, които се разтичаха насам натам след т.нар. "дизелгейт"!!Всички говорят за саждите и NOX на дизела, само че никой не се е постарал все още да провери какви фракции отделя бензина освен известния CO2?! Като муриканците изблеят всички овце по света отговарят!!
4
26
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
кое е по-важно дебели свинчовци да се возят в смърдящи дизелови джипове или чистия въздух и здравето на децата-забрана продажбата на дизел-това е истината
3
29
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бензиновият ми голф само на бензин със силно модифиран двигател, ковани бутала и биели, голямо турбо на Garett, дюзи, турбо пътища и прочие е винаги готов да ме закара навсякъде, винаги готов да изяде всеки чадящ дизеларник и да му подаде бинокъла без пощада! Само бензин, всичко друго е компромис!
2
2
 
21
 
! Отговори
Ти да видиш.. преди 4 години
При крекинг процеса неминуемо се получава и нафта. Какво ще я правим ? Ще стане по 20 ст.
1
5
 
30
 
! Отговори
българин преди 4 години
Не купуваме коли ,защото сме бедни ,а вземаме 20 годишни продънени печки за по 500 лв. !!!