От старата юго "Застава" до... нова кола на ток

Трансформацията се прави в Северна Македония
23 юни 2019 11:10, Александър Попов
22
От старата юго "Застава" до... нова кола на ток
Снимка: BB Classic Cars

Базираната в Скопие компания BB Classic Cars планира да започне производството на собствен електромобил. Това ще стане помощта на държавен фонд за иновации, насочен съм екологичните технологии. В момента компанията възстановя стари автомобили, като ги оборудва с електрически задвижваши агрегати.

В Северна Македония се надяват страната да бъде приета в ЕС, където през 2020 г. влизат по-строги екологични изисквания към новите автомобили. Затова и местните власти планират въвеждането на субсидии за покупка на превозни средства с по-ниски или нулеви вредни емисии.

Първият проект на BB Classic Cars е да превърна Zastava 750 (в основата на този модел е Fiat 600) в електромобил. Оргиналният автомобил е произведен в Крагуевац по времето на бивша Югославия и се ползва с огромна популярност в страната.

Всичко за спецификите на колата четете в Automedia.bg тук 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Каквато е държавата, такъв и автомобила.
18
1
 
3
 
! Отговори
щото преди 4 години
Ще направят на морето дупка.То ако можеше с някакво фондче да се направи продаваем електромобил,големите фирми отдавна да са фалирали.Ще се направи една движеща се бройка и това е.Даже и да е добра ,тя не може да пробие на пазара.Застава?-бухахаааа.
17
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И цялото това чудо "само" за 20 000 евро? Както в статията правилно са отбелязали един VW Е-Up е около 25 000 евро. За 5 хил. отгоре получаваш 40-години по-нов автомобил, по-безопасен, с по-модерен дизайн и по-универсален за ремонт. Това чудо ако му се развали нещо, пак ли там трябва да го караш? Доста недомислена работа.
16
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Швейцарски учени тестваха произвеждани днес автомобили и стигнаха до извода, че съвременните бензинови двигатели с директно впръскване произвеждат по-опасни емисии от старите дизелови. Проучване на учените от Института за материалознание и технологии Empa, е проведено по поръчка на правителството. Резултатът разби мита, че съвременните бензинови двигатели отделят по-малко твърди частици/сажди в атмосферата, отколкото дизеловите. Освен това те се оказаха по-мръсни от дизеловите двигатели.
15
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
е поне имат държава,която застава зад проектите на гражданите,не само да прибира процент от печалбата ,а им помага да стартират бизнеса си
14
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Застаеа, за малко да си купя Застава през 1986 година. Имах избор между няколко модела леки коли, които можех да купя веднага със следващата доставка, а Заставата беше една от тях. Само за Лада се чакаше повече. Не знам дали не сбърках, че избрах друга кола тогава.
13
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.
12
0
 
0
 
! Отговори
Ваня преди 4 години
До Анонимен-4: Ами отидоха в Турция!!!
11
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Mасовото въвеждане на електрически средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид за 1 км а електрическият 159 за 1 км.
10
3
 
7
 
! Отговори
Я па я..! преди 4 години
Те от нищо направиха държава , та от нещо , няма да направят нищо.
9
0
 
11
 
! Отговори
Макя Тереза преди 4 години
А бе, друго си е "елекгрически задвижващ агрегат" , не някакъв си *** електромотор !Ало, редакторите , да не сте и вие от Северна Македония ?! Там са царе на гръмките фрази .
8
2
 
7
 
! Отговори
Жо преди 4 години
В ТАЗИ КОЛА няма радио, защото като седнеш вътре, с коленете си запушваш ушите :)
7
3
 
6
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
Първата българска кола на ток серийно производство , брово!
6
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До от сидниАав$тралия 6Правеше на тато "цигулиране" по едни такива червени "легендарни" струни та не се спираше. Колкото "научните" степени на Елена Чаушеско!
5
2
 
17
 
! Отговори
от сидниАав$тралия преди 4 години
българия правеше електрокари още през 70-те. И кво
4
13
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Браво на макетата, барем се опитват нещо да направят за разликата от нас българите!
3
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе хора! Вие на български ли пишете, или на македонски?Какви са тия "задвижваши агрегати"?
2
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Те са майстори на трансформациите и от нищо да правят нещо.
1
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе къде се слагат макетата!?Бат Бойко кат почне да прави Фолцвагени ще видят те!Хихи!