Появи се нов кандидат за завода на Фолксваген - Саудитска Арабия

Кои са минусите, ако автомобилният производител избере Турция
1 юли 2019 19:30, Анисия Иванова
47
Появи се нов кандидат за завода на Фолксваген - Саудитска Арабия
Снимка: архив Reiters

Само след броени дни, на 11 юли, се очаква решението къде ще бъде построен новият завод на Фолксваген - в Турция или в България. Макар да не е членка на ЕС, Турция се класира по-напред от България по ред други показатели: пазарът е голям, има достатъчно квалифицирана работна ръка, налице е сериозен опит в автомобилостроенето, трудовите разходи са по-ниски, отколкото в ЕС.  Въпреки това обаче замислената милиардна инвестиция може да се окаже проблемна, пише "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ).

Междувременно германската обществена телевизия АРД информира, че всички досегашни планове може и да бъдат объркани. Причината: появил се е нов участник в играта - Саудитска Арабия.

И Саудитска Арабия иска завода на Фолксваген

По сведения на АРД, офертата на Рияд изглежда доста примамлива. Така например кралството предлага по най-малко 1000 долара субсидия за всеки произведен автомобил, и то в продължение на цели 10 години. Саудитска Арабия обещава освен това да изкупува десетки хиляди автомобили годишно, да предостави терена, сградите и съответната инфраструктура, както и да финансира обучението и преквалификацията на работниците.

Още по темата

Човешката цена на тази инвестиция в Турция

Основната причина: в тази авторитарно управлявана държава правата на работниците се свиват все повече, отбелязва ФАЦ и продължава: "Профсъюзи и правозащитници предупреждават, че режимът на Ердоган ограничава правото на стачки, усложнява членуването в синдикати и не се колебае да прати неудобните работници под измислен претекст зад решетките".

"Ще се радваме, естествено, ако Фолксваген реши да построи новия си завод в Турция", казва пред изданието Еюп Йозер, един от лидерите на синдиката "Бирлешик Метал Иш". "Но концернът би трябвало да се запита - на каква цена?", добавя Йозер.

Според него трябва да бъде гарантирано, че заетите в новия завод край Измир сами ще могат да взимат решение относно членството си в синдикати, както и че ще могат редовно да избират своите профсъюзни представители. Йозер предупреждава, че в завода не бива да се допускат нарушения на международните права и норми на Европейския съюз, каквато е обичайната практика в Турция. Лаконичният отговор, който дават от Фолксваген по този въпрос, гласи, че концернът винаги внимава при дейността му да не се допускат нарушения на човешките права.

Според синдикалиста Йозер условията на труд в Турция са такива, че в бранша се плащало по 2,40 евро нето на час, а на новопостъпилите - едва 1,40 евро. "Това е в резултат от забраната за стачки и за свободен избор на синдикати", твърди Йозер и призовава Фолксваген в преговорите с Турция да настоява за спазването на основни човешки и трудови права. В противен случай "човешката цена на тази инвестиция би била твърде висока".

Опасенията на синдикалиста намират потвърждение в последния доклад на ЕК за Турция, в който е отбелязано, че "мирно работещи активисти и членове на синдикати са подложени на произволни уволнения, заплахи и арести". По думите на Йозер правителството забранява стачките под предлога, че застрашавали националната сигурност. Нищо чудно, че Международната конфедерация на профсъюзите нарежда Турция сред десетте страни, в които работниците са най-зле.

Тъй като Турция е част от митническия съюз, но не е длъжна да се съобразява с европейските трудови и социални стандарти, Фолксваген може да подбере най-доброто от двата свята, казва синдикалистът Йозер. "Турция се възползва от предимствата на членството в митническия съюз, но не е принудена да спазва стандартите в областта на човешките и трудовите права."

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
щом Българите не щат да работят за 800 лв на фауВе ... турците ще бачкат и за по малко. въпроса пред Еврогейпарламента е кви са тея "митнически съюзи" и докога стоки made in Пуйка ще ни заливат без мита?
36
1
 
0
 
! Отговори
Тодар Правешки преди 4 години
До Анонимен 32Не Кашоги, а Литвиненко!
35
0
 
0
 
! Отговори
Тодар Правешки преди 4 години
До Анонимен 32Не Кашоги, а Литвиненко!
34
2
 
2
 
! Отговори
Мефистофел преди 4 години
Му-ха-ха, арабите искат завода, за да работят индийци, а ердо за да работят п.о.т.у.р.н.а.ц.и, каква поредна man. Гали драма.!.
33
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Цяло чудо ще е ако изберат България при положение че около нас има поне 3-4 държави със далеч по добри условия за такова производство.Ако все пак изберат България това ще е по скоро политическо решение от страна на немското правителство и заинтересованите политици и един вид още едно потупване по рамото на Бойко за даму покажат че не са забравили за него. Нали там със Меркел доста се гушка нашия....сигурно понеже имат едни и същи шефове.
32
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Демократичният" свят бързо бързо забрави Кашоги?Парата е важна, нали?Лицемери!
31
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
При това, че България е член на ЕС и Меркел е приятелка на Бойко, ще е грехота този завод да не е в България!ГЕРБ не може да си намират никакви оправдания при евентуален неуспех!
30
4
 
1
 
! Отговори
Няя са плашите преди 4 години
Завода ще е в България ...... с турски работници и арабско финансиране .
29
3
 
7
 
! Отговори
Заводът ще е в Б-я ! преди 4 години
На площадката на Кремиковци !
28
0
 
3
 
! Отговори
проко подрисоф преди 4 години
малшанс. жалко. бяха ми обещали ама чалмарите са акционери. и завода за *** също много за малко ни се изплъзна. май по добре шот сега не моете ме рециклирате.
27
0
 
20
 
! Отговори
Бою с мотиката преди 4 години
Приказките за завод в България са част от редовното гейберастко обгазяване на населението с фалшиви новини. Най-много да са питали германците, могат ли да поразвеят тази партенка на местна почва, за да си повдигнат акциите, а онези са им благодарили учтиво за безплатната реклама и толкова.
26
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така ще се избегне конфликт и с ердо и с боко. Никой от двамата няма да посмее да се ежи с-у са
25
14
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Завода ще е в Турция.Германците го казаха ЯСНО още преди 2-3 седмици.Естествено в Ганьово нищо не са чули или пък така им изнася да се правят на глухи щото Тиквата казал че ще е в Бг и сега медиите се чудят как да замажат поредната изцепка на Тиквата.Ще ви кажа че през соца не е било такава мъка каквато се вихри при Боковото Оправление.
24
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да бе, в Сауди, хахаха, и кой ще ги сглобява -индийци, пакистанци и филипиноси??! хахаха
23
7
 
16
 
! Отговори
Асд преди 4 години
Да, но никой няма Ф16-ки за по 200 милиона бройката, какво знаят те....всеки ще се съобразява с нас
22
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Скъпи славянски братя от Чехия, тук винаги сте добре дошли. Да поемем и ние малко на наш гръб, че много извънредно работите напоследък.
21
7
 
8
 
! Отговори
Асд преди 4 години
Ние СУПЕР КОМПЮТЪРА да направим, пък нека да има нещо и за другите
20
7
 
7
 
! Отговори
Асд преди 4 години
Ние да взмем световното по футбол, пък нека остане нещо и за другите...Щом Катар могат да вземат свтония футболен форум, защо ние да не можем...С тия магистрали и газови хъбове няма как да не го вземем
19
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Накрая завода ще бъде в Русия !
18
4
 
11
 
! Отговори
бай х преди 4 години
надай се коньо за зелена трева .... то не може всяко лято да вдигате ток газ парно ... и да чакате чужди инвеститори