Great Wall прави голяма фабрика за батерии в Европа

Има ли шанс България да получи инвестицията за 2 млрд. евро?
10 юли 2019 13:55, Красимир Ангелов
22
Great Wall прави голяма фабрика за батерии в Европа
Снимка: Reuters

Дъщерното поделение за батерии на китайския гигант Great Wall Motor планира да построи огромна фабрика на европейска територия. Информацията бе съобщена публично от Ян Хонсин, главният мениджър на предприятието SVOLT.

Инвестицията ще е на стойност около 2 милиарда евро, като все още не е ясно къде точно ще се строи заводът. Засега няма коментар и дали България, където се намира единствената производствена база на Great Wall в ЕС, ще има някакви предимства при избора.

Бъдещото предприятие на SVOLT ще е с внушителния капацитет от 20 гигаватчаса годишно при старта на производството през 2022, като през следващите три години ще порасне до 24 гигаватчаса.

Според Ян, европейската фабрика ще снабдява с батерии както гамата на Great Wall, така и други компании. Мениджърът потвърди, че вече се водят преговори "с германски и френски производители" на автомобили.

SVOLT се отдели от компанията-майка Great Wall през миналата година и вече започна да строи първия си самостоятелен завод в Чанджоу, който ще е с краен капацитет 70 гигаватчаса. Дружеството планира общо пет производствени бази по цял свят, включително по една в Европа и САЩ, съобщава AutoMedia.bg.

Освен това SVOLT има "добър напредък" в разработването на литиево-йонна батерия, която да не ползва кобалт - един от най-скъпите и замърсяващи компоненти.

Още новини за автомобили четете тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
3
 
! Отговори
ДО 21 преди 4 години
Каква е Разликата между тези Акумулатори ?Какви литии , олово и ДВГ ?Всички са едни и същи - краставиците са дълги , тънки и общото е че са зелени и са краставици .
20
0
 
3
 
! Отговори
333 преди 4 години
До АбеАкумулатори де! Литиево йонни. Правилният термин е акумулаторна батерия. Ама не такива, дето си мислиш, оловни за стартиране на автомобил с ДВГ, ами такива, за задвижване на електрически автомобили и автобуси.
19
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До anonimenМи ти в Брюксел бил ли си да видиш каква папла-ч живее там. Все едно е филиповци, ама по-лъскаво и с повече пари.
18
1
 
8
 
! Отговори
Абе преди 4 години
Май става дума за акумулатори, а не за батерии, ама здраве да е.
17
1
 
3
 
! Отговори
anonimen преди 4 години
Затова ли на Ауди завода за батерии и електрически коли е в Брюксел, защото е най-бедният град в Европа?
16
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
да си я строят в Китай
15
4
 
8
 
! Отговори
вампириte преди 4 години
Най - замърсяващата част от производството и експлоатацията на електромобила е точно батерията. За да станат електричните коли икономични, замърсяването е при производството и никак не е оферта да имаш в страната си такъв завод.
14
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не знам в момента, какъв шанс има България да получи инвестиция за завод на каквото и да е, но в близките 5 години няма да има шанс да получи каквато и да е инвестиция. Кой ще работи в тоя завод? Кой ще работи в завода на Фолксваген? Тук само пенсионери, *** и абсолютни **, които вдигат врява като за цял народ реват, че нямало къде да се работи.
13
11
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Заводи за батерии в Европа, не благодарим. Да идат в Русия, там вече има достатъчно унищожени и безвъзратно загубени земи, които могат да си ги мърсят колкото им душа иска.
12
8
 
8
 
! Отговори
човек преди 4 години
Е мерси, ама няма нужда. От десетки китайски автомобилни компании изнасящи си продукцията по целия свят в най-развитите държави, точно най-смoтаната и пpoпаднала китайска компания (Great Wall) решихме да поканим в България да инвестира!Аре нема нужда!Впрочем, колко са китайските инвестиции у нас?Докато същевременно китайска компания изпълнява най-големия мегапроект на Балканите - магистралата Бар - Боляре в Черна Гора! Няма да настигнем не американците, черногорците няма да настигнем биля!
11
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
завода ще е до завода на Volkswagen, Гришата Ганчев ще им фалира и тая фабрика
10
6
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Производството на ел.коли е доста замърсяващо, най-вече производството на батериите. Богатите държави могат да си го позвалят като изнесат замърсяващата част в бедни държави като България.
9
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
сега за пропагандата ще пуснат статия че завода ще се строи .. познайте къде :)
8
6
 
21
 
! Отговори
Да са махат преди 4 години
Да се махат. Тези производства имат нужда от изключителни количества вода. В следващите години водата ще е все по скъп ресурс. Не си даваме водата
7
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не ни трябват мръсни производства.Да си правят батериите другаде.
6
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Ха ха ха до сълзиИ как точно ги изгониха? Защото до колкото си спомням леко нямаха произдовдство и клиенти.
5
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ей всички се оакаха около Тесла :) такива били онакива били ама всчики почхнаха да правят електрички :)))
4
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
България няма мощности да захрани това производство с ток. Това са около 70 мегавата целогодишно.
3
3
 
15
 
! Отговори
хахаха преди 4 години
И батериите им ако са като автомобилите им,пази боже
2
15
 
24
 
! Отговори
Ха ха ха до сълзи преди 4 години
Герб се постараха да ги изгонят от Ловеч, китайците не са ана бърнабич да им правиш фасони. БЪЛГАРИЯ е черна дупка във всяко отношение. Африката на ЕС!