Министър от Сингапур: Tesla не помага на планетата

"Мъск предлага лайфстайл, а не решение на проблеми"
30 авг 2019 10:38, Красимир Ангелов
39
Министър от Сингапур: Tesla не помага на планетата
Снимка: Reuters

Ако си купите Tesla, вие всъщност не помагате на планетата, а по-скоро се поддавате на маркетинга, който се опитва да ви продаде определен стил на живот. Това е мнението на министъра на околната среда и водните ресурси на Сингапур Масагос Зулкифли.

Министърът изрази това остро мнение пред агенция Bloomberg, а реакцията му идва като отговор на негативните коментари на Илон Мъск по адрес на действията на правителството на Сингапур. По-рано през годината босът на Tesla обясни, че електромобилите са "нежелани" в Сингапур и правителството не полага усилия за популяризирането им.

Сега Зулкифли поясни, че според него общественият транспорт е много по-ефективен по отношение на намаляването на замърсяването с въглероден двуокис в сравнение с електромобилите.

Освен това, тезата на министъра включва и твърдението, че батериите на електромобилите изискват добив на твърде много ценни материали и все още няма обща регулация за преработването на вече неизползваемите батерии, което допълнително уврежда околната среда.

"Това, което господин Мъск иска да създаде, е лайфстайл" обясни министърът и продължи: "Ние не се интересуваме от това. За нас са важни истински решения, които ще помогнат за решаването на климатичните проблеми".

Плановете на правителството в Сингапур включват до 2040 година цялата страна да бъде достъпна чрез използване на автобуси, влак или метро, като най-дългото пътуване ще е 45 минути.

В Сингапур живеят 6 милиона души, а резултатите от представително национално изследване показаха, че 80% от анкетираните са заявили, че не биха си купили електромобил, тъй като няма достатъчно зарядни станции и освен това паркирането е огромен проблем в Сингапур.

Този месец в Сингапур беше открита първата зарядна станция за електромобили, а следващите ще станат факт през октомври. В световен мащаб Сингапур е една от държавите с най-замърсен въздух.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още по темата: Сингапурteslaилон мъск
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
5
 
27
 
! Отговори
Бай Село преди 4 години
Баво и сигурно вървим към най-чистото превозно средство......коня!Отделя само тор(***) ,малко метан и гори само трева и вода!Няма нужда от заводи за производство и резервни части!Минимална подръжка и винаги пали и върви!Трябва му малко пясто за паркинг и има и авто пилот(пиянките знаят за какво става въпрос)Кога дойде време да не върши работа пак ще пощади природата като стане на кплбаси Стара Планина..
11
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Към сегашния момент е абсолютно прав. Но има една подробност - ако не се въвежда като "лайфстайл", няма да се развива технологията, и никога няма да стане екологична. А с изкопаемите горива не може да се продължава до безкрайност. Най-малкото ще свършат рано или късно.
10
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 5"Демек качвайте се на автобуса и трамвая"Метрото го заблави. В голям град в наше време няма друга алтернатива освен обществения транспорт. И служебни автомобили.
9
3
 
15
 
! Отговори
- преди 4 години
Много правилно го е казал човека. Ел колите вредят (сами по себе си не) но производството на батериите , от мината до батерия е много мръсен и тежък процес. Само си помислете от мината в Канада , суровината се кара с кораби до Европа или Китай , за да се подготвки за влагане в произвоство , при което се кара в Китай за производство на самите батерии, те от своя страна пак се пращат до мястото на сглобяване на даден автомобил. Било Тесла или някое друг EV всичките са пародия.
8
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Бен ***"Защо не се доразвие и насърчи придвижването на метан?"А каква е разликата, освен че е по-евтино? Пак CO2 се отделя.
7
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Бен ***:Със сигурност метанът е по-чист от бензин и дизел.Но, метанът също отделя CO2.Ефективността на горенето в ДВГ е правопропорционално на температурата на горене, т.е. по-ефективно горене означава по-висока температура. Това води до оксидация на азота във въздуха увеличени емисии на азотни окиси (NOx). И това не зависи от горивото.В този смисъл, най-опасните емисии на ДВГ не могат да бъдат избегнати със смяна на горивото, включително с водород.
6
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Имах една стара тесла, сега си купих и втората. Първата вече я ползвам само като мотиче, да си прекопавам по-фино около морковите. Не разбирам защо в Сингапур нямали нужда от тесли, ама те си знаят...
5
9
 
35
 
! Отговори
Мнение преди 4 години
Добър ден я . Лошите комунисти много по-добре го знаеха това. До всяко село в България имаше автобуси и то по няколко на ден. Така че топлата вода отдаван е открита единствено трябва западният егоизъм заразил и нашата държава да бъде унищожен. Капитализма убува планетата ....
4
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Сега Зулкифли поясни, че според него общественият транспорт е много по-ефективен по отношение на намаляването на замърсяването с въглероден двуокис в сравнение с електромобилите." Демек качвайте се на автобуса и трамвая
3
5
 
8
 
! Отговори
Бен Ган преди 4 години
Аз само да питам? Защо не се доразвие и насърчи придвижването на метан? Прехода ще е неосезаем. Няма общо с петрола. Измислено е и няма вредни емисии?
2
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Прав е министърът, но имам бележка към авторите. Сингапур не е държава, а град със статут на държава и определно е един от най-чистите в света.
1
1
 
35
 
! Отговори
aa преди 4 години
а добър ден!!!