Малките коли са опасни – ето кои взимат най-много жертви

Въпреки системите за сигурност, те не могат да опазят шофьора си
30 май 2020 23:00, Нели Христова
56
Малките коли са опасни – ето кои взимат най-много жертви
Снимка: Pixabay

Застрахователният институт за безопасност на движението (IIHS) не само провежда краш-тестове, но и събира статистика за последствията от катастрофи на пътя. На всеки три години организацията сравнява показателите за смъртността с предишните си данни. Последното такова сравнение показва, че малките автомобили все още са по-опасни и не могат да опазят шофьора си, въпреки увеличения брой системи за безопасност, пишат от Automedia.

Последната подборка на данни е за периода 2015-2018 година. В катастрофи със субкомпактни автомобили са загинали 108 души на 1 млн. регистрирани превозни средства, докато при по-големите коли смъртността е 52 на милион машини. Трябва да се отбележи, че показателят при субкомпактните модели е намалял 2 пъти. Експертите пресмятат 36 смъртни случая на 10 млрд. мили пробег, докато при предишния отчетен период те са били 78.

В отчета на IIHS се посочват и данните за конкретни модели. Рекордьор е Ford Fiesta (141 загинали на милион регистрирани автомобила). На второ място е Hyundai Accent със 116. Следват два модела, които не се предлагат в Европа – Chevrolet Sonic (98 загинали) и Nissan Vers Note (96). В първите 5 попада и Fiat 500 (95). Следват Hyundai Elantra и Kia Cerato (по 89), Nissan Versa (88), Kia Rio (87) и Hyundai Accent комби (81).

На другия край на списъка са големите всъдеходи и модели от премиум-брандове с нулева смъртност. Това са Infiniti QX60, Porsche Cayenne, Range Rover Evoque и Mercedes-Benz C-Class. Трябва да се отбележи също, че и Volkswagen Golf има същия показател – нито един загинал.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
32
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От 31 до 35Четеш ли се какво пишеш? Карам чисто нов служебен автомобил нисък клас и личен стар - висок. За 6 весеца новия има ръжди, там където стария нява от 14 години, а той няма никъде. Новия струва 35 хил лв, стария 11 хил лв, какъвто и ремонт да му направя на стария не може са стъпи 35 хил лв. И стария е по сигурен, по комфортен, по тих и по мощен от нония. Затова производителите делят колите на класове. Претъпквай си семейството в чисто нова фиеста ако щеш.
32
21
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
31ви ако беше много рационално да се карат 15годишни коли хората нямаше да си купуват нови, но на българския разбирач от кафенето браво, купил си най- хубавия автомобил на света даже се чудя защо хората произвеждат и други видове и марки автомобили, по- добре направо да произвеждат 14 годишни кошници, те са най- рационални, даже могат да ги оставят нарочно да престояват няколко десетилетия за да им се измори метала добре и като тръгнат да започнат да хвърчат болтове и масло навсякъде за ефект
31
38
 
67
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Карала съм и малка и голяма кола и всяка си има и плюсовете и минусите. Малката е супер за града, маневрена, лесна за паркиране, икономична. За магистрала обаче предпочитам голяма. То не, че и с рено клио не можеш да стигнеш до Варна, но с голямата е по-комфортно, събира повече багаж, а и ако сте повече хора не сте като копърки в консерва, а за дълъг път това си е от значение. Каквато и кола да имате, важното е да карате разумно и безопасно!
30
9
 
9
 
! Отговори
ответен удар преди 3 години
Ако последното изречение в статията беше нейно първо - - дотам ...........
29
39
 
42
 
! Отговори
Недоумяващ преди 3 години
"Трябва да се отбележи също, че и Volkswagen Golf има същия показател нито един загинал." Явно в тази статистика България не е включена. Статията е манипулативна, защото не отговаря на истината.
28
29
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Купил съм си голям премиум автомобил - 2 ра употреба на 14 години - много пазен - БМВ Е 60 и колкото и да не ви се вярва избора ми е бил напълно рационален, точно поради марката и мнението, че такива коли са за комплексари търсех друг вариант на такъв клас кола. Но ползването на такъв служебен автомобил, мнението на майстори и приятели ме убедиха. Одобрявам купуването на нови автомобили, но парите за Е60 2 - ра употреба, може да купиш само нова Дачия. Не, благодаря, ще карам старото си бмв.
27
31
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
28, ние поддържаме две коли точно за това - голяма за извънградски пътувания и малка градска кола. Лично за мен това е нормално и ако не можехме да си го позволим, щяхме да имаме просто една голяма. И пак - задължително нова. Марката не е толкова важна, важно е да е нова, защото е много по-надеждна.България си е още гробница за дърти бараки, с които недорасли си трепят комплекса. Старо БМВ у нас е още просто диагноза на непорасляк.
26
39
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всичко зависи от задволанното устройство и с камион да си, ако нямаш нищо под шапката пак ще стане белята.
25
22
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За България малката кола е на практика неприложима. Тя е за натоварено градско движение и трудности при паркирането, но за да я имаш, трябва да имаш и друга нормална кола, а това означава поне две коли и още по-голями проблеми с паркирането, отделно, че разходите са за поне две коли.
24
19
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вчера излизам от София по Цариградско шосе и трима шофьори на малки коли, направиха дивaшки изпълнения, никой друг не направи. Едната кола беше Рено 5, сменяше непрекъснато трите ленти, вкл. и бус лентата, за да изпревари една кола.
23
0
 
62
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Преди три години карам по автомагистрала Люлин с максимално допустимата скорост, а покрай мен профуча сякаш съм спрял едно двуместно смартче, дето е дълго почти колкото е широко. Как остана жив мъжът, който надменно гледаше от него, ей богу не разбрах.
22
21
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Малките коли са с предназначение за градско каране и ако си спазват и правилата, не създават по-големи проблеми от обичайните.Всяка кола е с конкретно основно предназначение.Те не следва да се ползват за бързи магистрални пътувания.
21
16
 
16
 
! Отговори
noFreeman преди 3 години
и к'во излезна... че от тия катастрофи са загинали в пъти повече, отколкото от измисленото световно вирусче, дето и така не се появи в ни един организъм.
20
29
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Откога думата вагон.етка се цензурира бе. Смешници.
19
12
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Малките коли са много по-нестабилни на пътя. Иначе няма чак толкова голяма разлика в теглото на колите. Например, двуместен Смарт има собствено тегло 780 кг и максимално тегло 1050 кг, Форд Ка 1055/1415 кг, Форд Фиеста 1130/1560 кг, Голф - 1265/1740 кг, Тойота RAV4 - 1645/2110 кг и т.н.
18
0
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Е то много ясно че във автомобил тип вaгонетка си застрашен най-много.
17
27
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В България има интересна зависимост - колкото е по-стара и по-малка колата, толкова по-опасно я кара шофьорът й. Има и изключения разбира се.
16
20
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Малката кола не задоволява нуждата от транспорт, а егото на собственика да се покаже на пътя или да се забавлява шофирайки опасно. Това трябва да се заплаща с дзверски данъци. Сега в България е обратното и загиват повече хора. Най-опасното шофиране, което се среща всеки ден, е на шофьорите на малки коли.
15
20
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Скоро колите ще се карат от компютри през спътници и шофьори няма да има.Компютър тарикат няма!Сядаш натискаш на екрана къде искаш да отидеш и готово.Колите ще станат общи,викаш си една с телефона и тя идва сама без шофьор.Катастрофи няма да има,освен ако не стане бъг,но дори да стане бъг ще има опция авариен режим да се придвижиш ръчно,бавно и сигурно.
14
45
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Проблемът не е в размера на колата, а в задкормилното устройство.