Малките коли са опасни – ето кои взимат най-много жертви

Въпреки системите за сигурност, те не могат да опазят шофьора си
30 май 2020 23:00, Нели Христова
56
Малките коли са опасни – ето кои взимат най-много жертви
Снимка: Pixabay

Застрахователният институт за безопасност на движението (IIHS) не само провежда краш-тестове, но и събира статистика за последствията от катастрофи на пътя. На всеки три години организацията сравнява показателите за смъртността с предишните си данни. Последното такова сравнение показва, че малките автомобили все още са по-опасни и не могат да опазят шофьора си, въпреки увеличения брой системи за безопасност, пишат от Automedia.

Последната подборка на данни е за периода 2015-2018 година. В катастрофи със субкомпактни автомобили са загинали 108 души на 1 млн. регистрирани превозни средства, докато при по-големите коли смъртността е 52 на милион машини. Трябва да се отбележи, че показателят при субкомпактните модели е намалял 2 пъти. Експертите пресмятат 36 смъртни случая на 10 млрд. мили пробег, докато при предишния отчетен период те са били 78.

В отчета на IIHS се посочват и данните за конкретни модели. Рекордьор е Ford Fiesta (141 загинали на милион регистрирани автомобила). На второ място е Hyundai Accent със 116. Следват два модела, които не се предлагат в Европа – Chevrolet Sonic (98 загинали) и Nissan Vers Note (96). В първите 5 попада и Fiat 500 (95). Следват Hyundai Elantra и Kia Cerato (по 89), Nissan Versa (88), Kia Rio (87) и Hyundai Accent комби (81).

На другия край на списъка са големите всъдеходи и модели от премиум-брандове с нулева смъртност. Това са Infiniti QX60, Porsche Cayenne, Range Rover Evoque и Mercedes-Benz C-Class. Трябва да се отбележи също, че и Volkswagen Golf има същия показател – нито един загинал.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
14
 
14
 
! Отговори
MaйMyната преди 3 години
Дааа...затова само БМВ 46 и нема ядове
12
0
 
57
 
! Отговори
!?!? преди 3 години
Начи, трябва цял институт турбокалинки, за да ни кажат очевидното, срещу тлъсти бюджетни заплати. ШЪ СЪ УПРАЙМ. Скоро. Може би.
11
19
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Има един експеримент с мишки. Слагат две мишки в една къщичка метър на метър. И те си живеят добре. После полека-лека намаляват жилището им, докато стане 20/20 сантиметра. Мишките почват да се изнервят, не се хранят добре и т.н. Малките коли са опасни, разбира се. Целта на този PR е ни внушат, че големите коли и жилища са супер и едва ли не си вдигат цената. В това няма логика, световната криза е много сериозна.
10
25
 
25
 
! Отговори
Avtovaz преди 3 години
Малките колички са супер да те закарат от точка а до точка б. Не са направени за състезатели. Платформата и междуосието не позволяват спортни прояви. Веднъж карах една микра под наем и завоя, които познавам и взимам с70 с моита кола едвам го взех с 50. Имах усещането, че щеше да се катурне.
9
43
 
52
 
! Отговори
Тео преди 3 години
Не е точно така. Най-опасни на пътя са малките пушки! Когато е малка пушката, се опитваш да компенсираш с газ до ламарината. И обикновено ако не си счупиш главата, затриваш някой невинен. Примери бол. Естествено, че премиум класа ще е най-добре, но статистически не е коректно. Такива автомобили в белите страни се купуват главно от хора изградили бизнес ... зрели! Само в БГ е дай да вземем на синчето/или да му дадем джипа взет с крадени пари от европейски програми!
8
38
 
41
 
! Отговори
Гоуф - жеуезни преди 3 години
Най-опасни са малките метални колички от детските магазини, когато са забравени на пода и ги настъпиш, се пребиваш брутално.
7
27
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Никоя по-голяма няма да се отклони така."Иииии, не си учил физика за 8-ми клас. Болид от Формула 1 що не се отклонява като Фиат-чето? Айде намери ми голяма кола, която да издържа странично 4g, колкото 700кг болид лепи в завоите?Аааа, ще се сетиш - гуми, център на тежест, сила на притискане, окачване... И никое няма връзка с размера и теглото. Иначе на Ф1 щяхме да гледаме как се състезават БелАЗ.
6
36
 
36
 
! Отговори
Край преди 3 години
Кола над 1.2 т. и над 120 к.с. не задоволява нуждата от транспорт а егото на собственика и желанието да доминира на пътя или да се забавлява. Това трябва да се заплаща с драстичниданъци. Едно време имаше акциз. В Турция като си купиш дизелов Ленд Круизер плащаш годишен данък горе долу колкото цената на едно рено клио. Голямата кола амортизира пътя, замърсява повече и заема повече място в града.
5
58
 
59
 
! Отговори
Край преди 3 години
Малките коли са опасни ЗАЩОТО по пътищата има големи коли и при катастрофа с тях тези от малката кола са уязвими. За да има всеки кола каквато е тенденцията и както искат всички - големите коли трябва да се обложат с дзверски данъци /така е в Турция/ няма как всички да се покачат на 2 тонни джипове.Кола от 1тон е напълно достатъчна да осигури мобилност на 4 човека.Желанието да обладаваш 6м. лимузина или 3тона джип и V8 e продиктувано от анатомични недостатъци на личността.
4
44
 
44
 
! Отговори
да ви обясним преди 3 години
малките коли са опасниили защото се карат от жениилизащото се карат от деебели мъже турбо ггъзарикоито заради леката кола и бързото ускорениеги карат рисковонормален мъж не кара малка кола
3
28
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Преди години едни младежи бяха преправяли нещо едно Фиятче 126 и тестват из кватрала. Излизам на терасата на 1ви етаж да пуша. Фиятчето минава с ръмжене и шофьорът завъртя рязко волана да избегне дупка, направи две- три криволичения, тотално загуби контрол и се заби директно в едно дърво. Бягаме там комшиите- тоя нарязан по главата, сътресение..обаче пита "как била колата". А тя само задница останала.. Честно стана за секунди. Никоя по-голяма няма да се отклони така. Не ми се мисли на скорост.
2
45
 
58
 
! Отговори
Ха-ха преди 3 години
Като прочетох че няма загинали в Голф и ми стана ясно колко е вярно всичко това....
1
34
 
34
 
! Отговори
пепе преди 3 години
Открихте топлата вода.