"Краде" ли климатикът от мощността на автомобила ни?

Това е един от митовете, в който шофьорите вярват
Обновена: 15 юни 2020 12:30 | 15 юни 2020 12:30, Нели Христова
66
"Краде" ли климатикът от мощността на автомобила ни?
Снимка: Pixabay

Навярно всеки поне веднъж е чул фразата "Спри климатика, че ще изпреварвам". Всъщност, един от най-разпространените митове сред сред собственици на автомобили е, че работещият климатик влияе съществено на динамичните качества и съответно отнема сериозна част от мощността на превозното средство. Така ли е наистина?

Австралийското издание Which Car се заема да отговори на този въпрос, като проведе експеримент. За целта експертите избраха роудстъра Mazda MX-5, оборудван с 2,0-литров атмосферен двигател, развиващ мощност от 184 к.с. Според авторите на изследването, този двигател най-добре подхожда на средностатистическия автомобил, използван масово.

Автомобилът е качен на дино-стенд, като експертите на изданието на няколко пъти са подложили двигателя на пълно натоварване – както с включен климатик, така и с изключен. Измерени са показанията от мощността на колелата в двата случая, пишаг от Automedia.

Оказва се, че климатичната система всъщност „краде“ до 2,5 кВт от мощността на мотора, което прави около 2%. По-зле стоят нещата с максималния въртящ момент, където намалението стига до 5%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


66
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да бяхте тествали VW Polo,което е 1,1 литра. Там щяхте да видите разликата нагледно.
60
0
 
0
 
! Отговори
Д-р Исня преди 3 години
2.5 кВт! По-добре да го изкоруба и да монтирам този от хола. Външното тяло ще е на багажника, ама поне ще смуче само до 1 киловат. Такава ламя трябва да прави -20 в купето за 40 секунди! Поне 18 BTU e!
59
0
 
8
 
! Отговори
Evlogi преди 3 години
Редактора на раздел Авто да не го е хванал корона вируса , от 2 месеца на начална страница е тази статия и тази с авентадорите?
58
0
 
43
 
! Отговори
Ххй преди 3 години
Тествайте нещо 75 коня, на 185 все тая. Да ви и статиите
57
5
 
33
 
! Отговори
той преди 3 години
Много са си хубави малолитражките.Аз на море с родата не ходя,нито пък ми трябва голям багажник.Малка количка,здрава,максимум със 100 км карам.Не бързам,а ако бързам тръгвам по рано и така.С кеф се излагам с такива дребни и маломощни коли,най-вече защото данък мнение не плащам.
56
0
 
25
 
! Отговори
Анон преди 3 години
На пълна газ съединителя на компресора на климатика разкача и няма загуба. При магистрални скорости загубите от климатика са по- малки от тези ако караш на отворени прозорци...
55
2
 
10
 
! Отговори
Хх преди 3 години
Само разбирачи гледам под статията...Ама като дойде време за избори си чешат шкембетата
54
1
 
8
 
! Отговори
Оф преди 3 години
Е, това и децата го знаят. Що за *** статия! Някок без книжка ще да я е писал. Пффф
53
1
 
3
 
! Отговори
Хахахах преди 3 години
Ползвали Миата, където силата е при ускорение след завой и на високи обороти.Тя старата 116 коня при климатик се усеща на макс при ниските обороти, те новия агрегат със 184...
52
1
 
48
 
! Отговори
Аз преди 3 години
Питайте таксиджиите или шофьорите на фиат пунто 1.1л 60 коня с газова по нагорнище. Не кола със 180 коня дето 90% от хората не сме карали.
51
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Само на ***, които се гонят по светофарите им трябва нещо такова. А днеса явно се занимава с опростачване.
50
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Зависи от колата. Ако принципно не върви много, тогава се усеща осезаемо. Ако си е осичка, не й пречи.
49
45
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Глупости, няма такова нещо!И моята кола не е много мощна, а си изпреварвам нормално както без климатик, така и с климатик.Даже с климатик повече, защото зимата не пътувам по магистрали.Като включа климатика усещам за момент само че падат оборотите едва забележимо, но мощността си я има.
48
4
 
36
 
! Отговори
Gogo преди 3 години
И какво от това, нали не се пържа в колата а ми е приятно да си карам...
47
6
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като ти открадне 5% от въртящия момент при изпреварване и увисваш като прани ***. И това е на мотор със 180 коня.А на по-слабите краде и по 10% сигурно.
46
72
 
13
 
! Отговори
Владислав преди 3 години
Толкова ли много хора карате някакви малолитражки? В смисъл чета коментарите и се очудвам !! 60к.с-100к.с ??? 1.4-1.6-1.8??? Не казвам да сме всички с 390 к.с ама wtf?? Моя пасат е 131к.с и ми малее,аз си мислех ,че 150-170к.с е нормално за нашите ширини !!Бая комбита виждам на пътя ,бая кросоувъри!Е то с тия 60к.с какво да очакваш? И с климатик и без то малко файдата.... И какво правим като натовариш родата за морето или багажа от село по някой баир !! Не се излагайте бе хора.
45
7
 
26
 
! Отговори
Барба Ганьос преди 3 години
Климатикът не краде мощност! Той работи на "зелена" енергия идваща от преминаване на автомобила по неравностите на пътя! Климатиците са особенно ефективни по българските пътища а за това основен принос имам АЗ!
44
5
 
17
 
! Отговори
до 41 преди 3 години
Дали простакът не си ти? Нали знаеш че компресорът на климатика се включва и изключва, което променя режима на двигателя, новите двигатели работят на границата на възможностите си, предварението на запалването също работи на границата, когато климатикът ми е включен точката на зацепване на съединителя се променя, ако сменяш на слух и компресора на климатика се включи точно когато сменяш скорост или потегляш може да останеш неприятно изненадан от необяснима моментна загуба на мощност.
43
7
 
55
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
След 2005г компресорите са съвсем други, работят по друг начин, празни цикли няма, загуба на мощност също, дори и при по слаби мотори. Средностатистически автомобил със 184кс е някакъв майтап. Не знам дали и 15% от регистрираните автомобили минават 150кс
42
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Га вкарам три ракии нииишту ни усетъ!