Трябва ли да подгряваме съвременните двигатели преди да потеглим?

В много западноевропейски държави подгряването е незаконно
15 авг 2020 19:54, Нели Христова
70
Трябва ли да подгряваме съвременните двигатели преди да потеглим?
Снимка: Pixabay

Необходимо ли е да се подгряват на място съвременните двигатели, преди да потеглите? Почти не минава година, без да зададем този въпрос и да получим в отговор доста повече мнения, отколкото са теоретично възможните отговори (два). А нужно ли е да се подгрява двигателят през лятото? Тук вече мнозина ще се изсмеят. Но всъщност отговорът дори и на това е категорично "да".

Несъмнено сте чували, че подгряването на мотора е отживелица, валидна за старите лади и абсолютно ненужна при модерните агрегати с директно впръскване. В много западноевропейски държави всъщност подгряването дори е незаконно и може да ви навлече глоба. Но истината, която всеки честен инженер ще ви признае, е, че подгряването на мотора е нужно, ако не искате да му нанесете вреда. И при това е нужно дори през лятото.
 
Температурната разлика между една зимна и една лятна сутрин може да е 40-50 градуса. Само че даже и приятните 22 градуса по Целзий в августовското утро пак са доста под оптималната работна температура на двигателя, която е около 90-100 градуса. А когато двигателят работи под оптималната температура, всички компоненти се износват повече. Освен това вискозитетът на моторното масло при 20 градуса е доста по-висок, отколкото при 100 градуса. Съответно скоростта на постъпването му към областите на триене намалява. Всички хидравлични системи също работят неправилно, когато моторът не е загрял.

Защо тогава и самите производители упорито ни втълпяват, че подгряване не е необходимо? Много просто - заради екологичните норми на ЕС. Затова и престоят при включен двигател е забранен в много страни. Екологията нанася и друга вреда: за да може катализаторът бързо да влезе в работния си температурен диапазон, компютърът подава повече гориво. Но това отмива смазката от стените на цилиндрите. При спокоен ход или подгряване на място това не е чак толкова опасно, защото натоварванията са слаби. Но при газ и по-високи обороти могат да се образуват пукнатини и драскотини.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


70
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 41Моя автоматик подгрява скоростната кутия при студеноПомислено е за това
36
3
 
5
 
! Отговори
Хм преди 3 години
До това е фак нюзПоловин час за достигане на работна температура,че и през лятото???Впрочем Ладите започваха да духат топло след 1 до 3 мин. според външната температура и имаха по-слно парно от повечето западни коли и досега.Макар че една от причините за това е високия разход на гориво.
35
0
 
8
 
! Отговори
Хм преди 3 години
Ключов момент е мазането-масло трябва да стигне и до най-отдалечената точка на двигателя.Може би показател за това е когато спрат да тракат клапаните(при хидравлични повдигачи).Общо взето зависи от температурата и вида на двигателя-с топъл двигател може спокойно да се тръгне след десетина секунди,но за "измръзналия" са нужни поне 2-3 минути.Но пък подгрявания по 10-15 мин. са абсурдни.
34
1
 
14
 
! Отговори
това е фак нюз преди 3 години
Какво разбирате под "подгряване"? Защото дори лятото ще ти трябва половин час, за да се достигне работна температура. Да не говорим че в книжката за поддръжка на ВАЗ 2101 пише че автомобилът се подгрява в движение на лек режим.
33
3
 
14
 
! Отговори
Унуфрий преди 3 години
До колегата-шофьор със Сеат 1.9 TDI:Колега, чувал съм, че по колите имало маслен филтър и май трябвало да се сменя понякога може би евентуално. Ти имаш ли такава част на колата си и ако имаш, да не би да добавяш нова хартия за освежаване на свойствата на филтъра? Примерно през дупката, дето доливаш масло може да се пуска по малко тоалетна хартия и да регенерира филтъра?
32
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 20Нормалните хора имат гаражи.
31
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Предишната кола я карах 350 хиляди километра без подгряване. Тръгнах да я бракувам, един чичка ми се примоли да му я продам на него на цената за скраб. Дадох му е. Онзи ден го видях, поговорихме, каза че и той е навъртял 200 хиляди. Без подгряване.
30
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 31И колко много да изкарват колите на бакшишите?Изкарват много, защото се карат по много.
29
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Карам Сеат 1,9TDI 2010г. На 140К мили е . Масло не съм сменял 2 години (само доливам). Не подгрявам ни зиме, ни лете. Правя по минимум 700 мили на седмица и не го щадя на пътя.И така вече 4 години. И пак не ще да мре звера му със звер, а искам да си взема нова.
28
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Само един пример ще ви дам на бакшишишите колите изкарват много км задавате ли си въпрос защо защото постоянно са подгрети не като някой не я палил 2 дена и тръгва със 120 от място хаха
27
3
 
7
 
! Отговори
Загрявай Ганъо преди 3 години
По половин час треее....да смаже цилиндъра и после ако не дими и пуши не е твоя котор износен.Ама ти е пушка чадилника нали?
26
5
 
14
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 3 години
Но това отмива смазката от стените на цилиндрите-- АБЕ ВИЕ ЗА МАСЛЕН СЕГМЕНТ ЧУВАЛИ ЛИ СТЕ ВЪОБЩЕ БЕ -МЕДИИ?/ ХАХАХА
25
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 25Я сега намери клипче в тубата за течливост на масло с индекс 0 при -15с и ела пиши пакМоже да разгледаш и такъв за 15ка от миналия век
24
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 21При съвременните автомобили дори и нямаш избор, ако не натиснеш съединителя, просто не пали😆
23
5
 
19
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 3 години
Но това отмива смазката от стените на цилиндрите.-По НЕВЕЖА СТАТИЯ НЕ БЯХ ЧЕЛ!! ПОДГРЯВАНЕТО Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЗА ДВИГАТЕЛЯТ КОГАТО НЕ Е РАБОТИЛ С ЧАСОВЕ- ЦЕЛТА Е БАВНО НАГРЯВАНЕ НА ГЛАВА ЦИЛИНДРИ ОРИНГИ КЛАПАНИ И ДОСТИГАНЕ НА ПО ВИСОКИ ТЕМПЕРАТУРИ НА ВОДА И МАСЛО -ТОВА Е НЕЩО КАТО -СЪБУЖДАТЕ СЕ СУТРИН И ВЕДНАГА ТРЯБВА ДА ПОЧНЕТЕ ДА ТИЧАТЕ И ДА ВДИГАТЕ ЩАНГИ!! МОЕТО МНЕНИЕ КАТО СПЕЦИАЛИСТ Е - ПОНЕ 5 МИНУТИ ЗАГРЯВАНЕ И ПОСЛЕ НЕЖНО С ГАЗТА- КОЛАТА САМА ЩЕ СЕ "РАЗГЪРНЕ" СЛЕД МАЛКО ВРЕМЕ -ЩЕ УСЕТИТЕ!
22
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да включим логиката. Какво масло сипвате? А, да, такова което работи в температурен диапазон 80-110 градуса. Дали смазва добре когато е на 20 градуса и де е утаило по долните части на двигателя?Дали трябва да подгрявам кола от 2020-та или само старата Лада? :) Като ми измислят кола, работеща с температура същата като на околната среда и масло, което да я маже добре на тая температура - тогава няма да има нужда...
21
0
 
21
 
! Отговори
Лада-фен преди 3 години
подгряване на място е доста спорно.ппотегляне бавно загрява двигателя по-бързо от работа на място => е доста спорно в кой случай вредиш на двигателя повече.със сигурност обаче, като работи на място колата тормозиш съседите.
20
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 20Мислиш ли? Както казах мотора е като нов, просто трябва да се слагат предписаните масла от производителяП.С. не съм с Мерцедес или Ауди, но с най новия Пасат. Важи ли?
19
2
 
21
 
! Отговори
Дедо преди 3 години
Добре че ми казахте да си подгрявам сутрин Теслата че аз досега направо я подкарвах.
18
3
 
17
 
! Отговори
Уууу преди 3 години
Прочетох долните коментари и веднага Ви казвам, че НИКОЙ не е прочел какво пишат производителите в ръководството. На всички съвременни двигатели препоръчват да се пали с натиснат съединител(за ръчни), без газ а десния крак на спирачката. След заработване на двигателя се тръгва ВЕДНАГА, за да може да намалят емисиите СО, тъй като на празен ход не се регулира сместта и има най-големи пушилки. Като върви колата, компютърът дозира по-зададени от датчиците данни и програмата му. Темата е безмислена!