Кое води до преждевременната "смърт" на акумулаторите?

Причините може да са няколко
Обновена: 25 сеп 2020 20:52 | 25 сеп 2020 20:52, Нели Христова
10
Кое води до преждевременната "смърт" на акумулаторите?
Снимка: Pixabay

Автомобилните акумулатори обикновено не създават проблеми - служат добре в продължение на пет години, след което се заменят с нов. Има обаче и изключения. Често батериите изобщо не "умират" от старост, а поради лошо качество, множество болни места по колата или небрежност от страна на собственика на автомобила.

Всеки акумулатор има ограничен живот. В него се генерира електричество поради реакциите, протичащи вътре в устройството. Химичните и електрохимични реакции следват непрекъснато още след самото производство на батерията. Следователно, складирането на акумулатори за бъдеща употреба е, най-малкото, недалновидно решение. Висококачествените батерии работят безпроблемно 5-7 тодини, след което престават да държат заряд и лошо завъртат стартера. Разбира се, ако акумулаторът вече не е оригиналният или колата е стара, нещата стоят по друг начин.

Тайната на относително краткия живот на акумулатора обикновено е безобразно проста: продуктите на прочути марки, навлизащи на вторичния пазар (тоест не на поточната линия), масово се фалшифицират, а много фирми и фабрики произвеждат, макар и оригинални, продукти, които само повърхностно наподобяват висококачествена заводска батерия.

За да намалят производствените разходи и в същото време разходите за батерията при продажба, производителите на акумулатори намаляват броя на оловните плочи (пластини). Такива продукти, като нови, практически не се "издават" и автомобилът пали без проблеми дори през зимата. Щастието обаче не трае дълго - намаляване броя на плочите силно влияе на живота на батерията.

Такъв акумулатор може да сдаде багажа само няколко месеца след покупката, особено при увеличено натоварване. Може да определите, че имате работа с нискокачествен продукт дори на етапа на избора и покупката. Правилото е просто: колкото по-тежка е батерията, толкова по-добра е и има по-голям ресурс. Лекият акумулатор не става за нищо.

Втората причина, поради която батериите бързо излизат от строя, е неправилното им използване. Тук вече са възможни различни сценарии. Работата на акумулаторите силно зависи от околната температура. През зимата капацитетът им пада драстично - подлагат се на много дълбоки разреждания при стартиране на двигателя, а в същото време лошо се зарежда от генератора. Хроничното недозареждане в комбинация с дълбоките разреждания може да унищожи дори качествен акумулатор само за една зима.

Някои устройства не могат да бъдат реанимирани само след едно разреждане до "нула" - активната маса от плочи просто се разрушава.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
У преди 3 години
Никой не го е еня за акумулаторите, защото са добре усвоени като технология и при изправна кола изкарват малко над гаранционния срок. Тъй като някой изкарват много повече, производителите се научиха да им слагат "слабо" място, обикновено в утаителите където прави "мъртва" клетка след 5-6години. Скоро бракувах такъв каран 3г и после държан добре зареден, все едно е ползван още 2години и просто един ден -край!! С две думи планиран отказ, но пък са го направили перфектно.
9
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Производството на акумулатори е мръсно производство отровено с олово. Акумулаторите даже и най-марковите са произвеждат в страни като България за 800лв заплата във фабриката на братя Бобокови. После бош, варта слагат лепенките и дублират цената.
8
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Склонен съм да вярвам на статията . на моята кола изкара почти 8 години и то предимно градско ползване- работя на 10-15 минути, пазаря в супера на 10-15 минути говорим за 42Ач в малка дизелова кола. Един познат в бг сложи на бензинова 1,2л -93Ач и като го съсипа се оказа че с включени фарове едва зарежда на 12,8-13V и не е бил проблем акумулато, а ел.системата.
7
3
 
11
 
! Отговори
Жо преди 3 години
До бай ПенчоПрав си, но само ако колата нощува в гараж или в двор.Ако е на улицата, трябва да демонтираш акумулатора, да го заредиш и после да го монтираш. Акумулатор от 100 Амп/ч. за дизел е доста тежък за носене. Представи си, че собственикът на колата е жена.
6
0
 
15
 
! Отговори
бай Пенчо преди 3 години
до ЖоИма и друг начин за възстановяване заряда на укумулатора - със зарядно устройство .
5
3
 
17
 
! Отговори
Жо преди 3 години
Зимно време, при стартиране на ДВГ се черпи повече от капацитета на акумулатора.Ако приемем капацитета за 100 процента и при стартиране изразходваме 10 % и включим консуматори- отопление, чистачки и др. алтернатора не успява да възстанови капацитета на акумулатора в рамките на 15 минутно пътуване до работата. След пет дни акумулатора вече ще е с изтощен. В такъв случай, трябва да предприемем пътуване от поне един час, без да гасим ДВГ за да възстановим акумулатора до 100 %.
4
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
до 2ЪмБреаЖ скъсай си книжката
3
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
...това да не ти е 1974г. та да сваляш акумулатор в студа :) Ти вероятно и водата не източваш?
2
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
'Хроничното недозареждане в комбинация с дълбоките разреждания може да унищожи дори качествен акумулатор само за една зима.'Общи приказки.Аз карах миналата зима без да свалям моя и нямам проблеми.
1
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Най-честата причина за смърт на акумулатора е недозареждане. Демек ниско напрежение във веригата на автомобила - под 13,8-14.2V при запален двигател. Проблема не е в акумулатора а в алтернатора, който най-често просто е износен, и е добре поне да му се зачисти колектора и да се сменят четките (за по-старите модели).