Хибридите стават все по-популярни, но има ли ефект от тях?

Те излъчват повече от обявеното вредни емисии
7 окт 2020 20:07, Нели Христова
28
Хибридите стават все по-популярни, но има ли ефект от тях?
Снимка: БГНЕС

Непрекъснато растящата популярност на хибридните автомобили логично доведе до увеличение на техния брой на пазара. Оказва се обаче, че обявените от производителите нива на вредни емисии при тези превозни средства изобщо не отговарят на истината, тъй като са в пъти по-високи.

Разработката на зареждащи се хибриди (PHEV) предполага, че поне през част от движението си те ще използват само електричество и едва след като зарядът в батериите им се изчерпи, ще се включва двигателят с вътрешно горене. И тъй като по-голямата част от шофьорите всекидневно изминават сравнително малки разстояния, ще им е нужен само електромотор. Съответно, изхвърлените СО2 ще се минимални.

Оказва се обаче, че това съвсем не е така, като причината не е само в автомобилните компании. При тестове на своите PHEV-хибриди те използват официалните програми - WLTP и NEDC, които не само са общопризнати, но се използват и за формиране на политиката в производителите в автомобилната индустрия.

Проучване на екип от американски, норвежки и германски автомобилни експерти обаче показва шокиращи резултати. Те са проучили над 100 000 хибриди (PHEV), като част от тях са собственост на големи компании и се използват като служебни коли, а другите принадлежат на частни лица. Последните са предоставили информацията за разхода и вредните емисии на своите автомобили напълно анонимно.

Изследването е проведено в държави с различни климатични условия - САЩ, Канада, Китай, Норвегия, Нидерландия и Германия, като е засегнало 202 хибридни модела от 66 марки. Отчетени са и разликите в пътищата, инфраструктурата и шофирането в отделните страни.

Резултатите показват, че в Норвегия хибридите отделят с 200% повече вредни емисии от посоченото от производителя, докато в САЩ превишението на посочените от производителите стойности се колебае между 160 и 230%. Рекордьор обаче е Нидерландия, където средният показател е 450%, като при някои модели той достига 700%.

Сред възможните причини за високите нива на СО2 е посочена и още една неочаквана причина. Ако в дадена държава инфраструктурата от зарядни станции е слабо развита, то шофьорите не прибягват до редовно зареждане на акумулатора и използват хибридите като стандартни автомобили. Така похарчените пари за превозно средство със смесено задвижване (ток и гориво) не се изплащат никога.

Друг извод от изследването е, че хибридният автомобил губи своята ефективност при големи ежедневни пътувания. Затова, преди да бъде закупен такъв модел, собствениците му трябва отчетат режима му на използване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нормалните хибриди са безмислени, по-добре дизел или някой както каза газ. Вижте обаче плъгин с безплатно зареждане на работа за града си е перфектен ако паднат цените, ако карате извънградско предимно или пак дизел или газ.
22
0
 
1
 
! Отговори
Tuz преди 3 години
Вижте, хората не са ***, а пък специално по-богатите нации са и по-практични от нас. Гледам Мобиле.бг - хибриди (Lexus RX450) на всеки трети му е монтирана газова уредба, въпреки че е хибрид, при това най-висок клас. Питам се защо ли?
21
0
 
4
 
! Отговори
Ковача преди 3 години
За мене този вид автомобили са инженерна недомислица. Реално вкарваш 2 агрегата на задвижване електромотори с батерии и отделно двигател с вътрешно горене. Значи нито електричка нито е с двигател накрая едно нищо. Никой не говори за поддръжката и усложнената технология в автомобила килограми в повече и така нататък. Напълно съм съгласен с колегата отдолу който спомена газовата уредба. За тия които не знаят при каране на газ не се отделят вредни газове няма излишни електромотори батерии и така на
20
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Новия приус на градско да успееш над 4л/100км си душманин...
19
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе, дизела му е майката
18
0
 
4
 
! Отговори
@@ преди 3 години
Колежка си купи Тойота Айрис хибрид.Разхода и е 7 бензин.На батерия работи до 2 Хил оборота, след това тече бензинеца.Оставям на вас сметките.
17
2
 
2
 
! Отговори
Засегнат преди 3 години
Статията е единствено за автомобили плъг-ин хибриди PHEV.Дали поради незнание или тенденциозно авторката се опитва да вмени, че всички хибриди не са ефективни, ако не се зареждат в електрическата мрежа. Единствено плъгин хибридите се нуждаят от това. Съветвам авторката да направи няколко тест драйва на пълни хибриди, които се самозареждат и тогава да обобщава хибридите дали са ефективни или не. Новите хибриди на Toyota примерно са с много стряскащи икономии. Да покара и тогава да пише.
16
1
 
4
 
! Отговори
пресметлив преди 3 години
С макс. 2 л. намален разход при най добри условия на хибрида и 30 х.лв. отгоре върху цената на аналогичен автомобил само с ДВГ разликата ще се изплати малко над 300 хилядния километър... Че то с газова сметката е наполовина с включена цена на нов автомобил + разход.
15
1
 
18
 
! Отговори
Рамбооо преди 3 години
Собственик съм на Форд Фиеста 1.4 TDCI 2003г. По магистралата ми даде разход на гориво 3.8л. на 100 км. За какво ми е хибрид?????
14
2
 
3
 
! Отговори
dsdad преди 3 години
Тоя що е паркирал на тротоара?
13
3
 
17
 
! Отговори
Уууу преди 3 години
Позната кара служебна хибридна Тойота. В града 6-7л/100, но на извънградско стига до 12л/100. Странно ми се стори но явно това моторче и идва "слабичко". А старичките моноинжектири също могат да са много пестеливи. Ако двигателят е в добро състояние и отлично центрован, гори по-малко от нова кола с турбо и същата кубатура. Има стари коли с разход 4-5-6л/100
12
2
 
3
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
До LosHoА останлите хибриди който не са плъгин как се зареждат ? През аспуха ли?
11
0
 
1
 
! Отговори
men преди 3 години
Хибридите са 4 типа, като 3 от тях са плъг-ин. Т.е. могат да се зареждат от ел.мрежата. Хибридна кола ако се кара на ток няма как да отделя повече емисии, това я някаква пълна глупост. Естествено хибрида е само преходна технология. Като цяло колите са по тежки защото им трябват батерии и ел-мотори. Отделно на паралелният мисля че беше му трябват и два съединителя. Авто индустрията знае че това е преходна технология, в момента се борят две тохнологии. Ел. батерии или горивните клетки.
10
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На запад нещастникo, половината нямат собствено жилище, а останалите могат само да въздишат за къща с нормален двор.
9
26
 
6
 
! Отговори
LosHo преди 3 години
Статията е погрешно преписана...*** не прави разлока между хибрид и плъгин хибрид.... Плъгин хибридите са бъдещето( поне в следващите 10-15г) В Западна Европа и САЩ само бедняците живеят в блокове. Там всеки си има къща, където през ноща си зарежда колата ( плъгин хибрид) Ако желае може и да е зареди на някой от стотиците станции за зареждане на елктромпбили. Практически много рядко плъгина използва бензин и то го прави най-вече при нужда от мощност, да смаже малко горивна система
8
0
 
15
 
! Отговори
ааа преди 3 години
плъг ин хибрид има смисъл, ако си имаш гараж и ходиш с него на работа и караш 30-60км на ден. Така ти излиза супер евтино, караш само на ток, зареждаш през нощта. Аз карам колата 2-3 пъти месечно, всеки път по 400-500км. Даже електричка не съм сигурен дали има смисъл при такова каране.
7
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Reduce -> reuse -> recyclе. В БГ сме основно на момента с reuse и recycle. Няма лошо от екологична гледна точка да си ползваме 30 - 40 годишни коли. Лошо е, че явно още липсва информираност за предимствата на хибриди/плъгин хибриди и чисто електрически. В статията пишат за хибриди, а имат предвид плъгин. И двете съм имал и двете са супер като плъгин ако има къде да си я зареждаш е по яка. Не я купуваш ако нямаш къде да зареждашТрябва да си *** да я купиш и да се сетиш че нямаш чарджър
6
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Истината е проста, простите имат пари и купуват кво ли не. Ние умните караме старите мерцедеси на по 300 хил. км, а те не искат да се чупят въобще.
5
1
 
9
 
! Отговори
Пръцката преди 3 години
аз карам хибрид, шофирам иПардя, хем бензин, хем съм газифицирал
4
2
 
17
 
! Отговори
Обявеният... преди 3 години
..разход между 3 и 5 л/100 за повечето хибриди е непостижим. Огромна лъжа. Шараните лапат и са щастливи. Производителите на тези ментета - също, цените са Х 2 ;)