Как да разпознаем "трошката" преди да си хвърлим парите за нея?

Трябва да разчитате най-вече на собствените си очи и ум
21 окт 2020 17:05, Нели Христова
107
Как да разпознаем "трошката" преди да си хвърлим парите за нея?
Снимка: Flickr

Покупката на употребяван автомобил си има и плюсове, и минуси. Плюсовете са ясни: спестявате пари, и то все повече, защото цените на новите автомобили растат с доста по-бързо темпо от инфлацията напоследък. Минусите се изразяват най-вече в неизвестностите около техническото състояние на машината. Продавачът, разбира се, е последният човек, който да ви помогне да намалите тези неизвестности. Неговата цел е да продаде автомобила на максимално висока цена - което в повечето случаи е в противоречие с вашата цел, която е да научите максимално много за колата, преди да я купите. Затова трябва да разчитате най-вече на собствените си очи и мозък. Ето някои сигурни признаци, че нещата не са толкова добре, колкото продавачът ги представя.

Не ви дават да запишете VIN номера

Това е първият тест за продавача - ако по някаква причина той отказва да ви предостави VIN номера на колата за проверка, направо сложете точка на преговорите.
Можете да направите тази проверка при всеки официален представител на марката - някои ще го направят безплатно, някои може и да ви поискат някакво символично заплащане. Има и онлайн платформи за проверка, но те като цяло са по-скъпи.

Проверката по VIN не е вълшебно средство, за жалост. Тя дава история само за времето, в което автомобилът е поддържан гаранционно и в официални сервизи - а повечето коли, внасяни в България, обикновено са надживели отдавна този период. Много от тях са обявени от застрахователи за тотал щети и съответно фаталният удар не е отразен в сервизната история.

Впрочем самият факт, че автомобилът е претърпял удар, не е непременно причина да се откажете от покупката. Въпросът е дали е възстановен професионално след това, или е слепен набързо в селски гараж в България, за да "има търговски вид".

Твърде оптимистичен километраж

Проверката по VIN обаче е безценна за друго - да ви подскаже дали километражът е реален. Преди време проверихме така един привидно много привлекателен Nissan Qasqhai, на едва 106 000 км пробег. Оказа се, че при последното си официално сервизно обслужване през 2013 е бил на... 192 700 км. Оттогава явно е вървял назад.

Въпреки предприетите уж мерки превъртането на километражите си остава масово явление на българския пазар на "нов внос".

Равномерна ли е боята?

Противно на убеждението на много хора, тъкмо каросерията е най-скъпата част от автомобила.

Много специалисти съветват да се снабдите с дебеломер преди огледа, за да проверите равномерен ли е слоят боя и дали върху някои елементи тя не е по-дебела - сигурен знак за допълнително боядисване и съответно - за претърпян удар. В това има логика. Случва се обаче ударен автомобил да се поправи, като просто се подменят панели с такива от автоморгата - при тях боята също е фабрична, в същия цвят и със същата дебелина.

Още по темата четете на сайта на Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


107
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
1
 
3
 
! Отговори
до 59 преди 3 години
Незабравимо за мен беше, когато с колекционерски Мустанг от 70-те с моя близка приятелка си направихме Road Trip из САЩ. Е няма да го забравя никога! Кеф, комфорт, класика. Вманиячена е на тема стари коли. Купува на търг и реставрира- това й е бизнесът. Самата тя иначе кара немски автомобил на няколко месеца.
55
2
 
6
 
! Отговори
голямата умна глава преди 3 години
купи си ФИАТ да те е ядкупи си Москвич за да си пичкупи си Форд за да си гордкупи си Рено-яж л**но
54
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз пък бих се лишил от всякакви електронни *** с изключение на хубав климатик.Удобни,седалки,автоматик,работещ климатик и готино аудио.А да и хубави фарове.Е тва ми трябва а иначе дали ще си гледам на телефона колко бензин имам или на таблото и дали ще е на дисплей от 16 млн цвята или просто стрелка с мин1/2мах ми е се тая.За съжаление дори и премиум модели имат много гадни седалки.Малки и твърди.Липсват ми плюшените кресла огромни и меки на рено Сафран или старите американски кошници..
53
2
 
3
 
! Отговори
Frank преди 3 години
Разбира се имам RR Silver Cloud в гаража но той е за разходки по крайбрежието в Ница. Не е лоша машина, мощност достатъчна, вози безумно удобно. Няма такъв кеф, но си има цена и е като старото вино - с годините става по скъпо.
52
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Гледайте мотора как върви дали не сменя обороти на празен ход и не пуши .Заслушайте се в двигателя как работи на празен ход ,звукът трябва да е тих монотонен като леко шумолене на листа на дърво.Ако чуете нещо като прекъсване и промяна на звукът тва значи между 200 и 1000 лв за повечето модели изразено в ремонт.Проверете всички електрически механизми-стъкла,врати,огледала понякога ремонтът може да е потресаващ като цена.Вижте дали автоматикът сменя плавно и не придърпва-ако не бягайте надалеч.
51
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тази статийка ми се вижда лекичко продажна, как може от днеса да публикувате такива глуппости, че те гаражните сервизи по-добри от оригиналните, кви са тия глуппостти дето ми плещитте? Искат да се оттърват от по-старите здрави и добри машини, защото по тях няма много електроника и са сигурни и не могат да ви контролират и катастрофират ако така искат и може да се заключите вътре и да ходите където си искате. Няма да се учудя да удрят паркирани стари коли,за да им пада търсенето.
50
3
 
4
 
! Отговори
До Анонимен 48 до 46 преди 3 години
Ами и аз мисля, че това е идеята да се споделят впечатления не колко струва па на жената ква е... С масаж не ми беше попадала и за това питах. Иначе за колегата за конските сили поне за мен до към 400 все искаш да има още, нагоре обаче става опасно поне за мен. Просто става доста бързо за реакциите ми.
49
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До френски сеатГлупости. Моделите на премиум марките от средно ниво и нагоре (Е-класа, серия 5, А6) си ползват немски двигатели с немски скоростни кутии (ZF8HP, Mercedes 9G-Tronic), и шаситата им са разработени върху собствена платформа. Това, че са сложили някакъв дизел на Рено в най-евтината Ц-класа за източноевропейския пазар, е отделна тема.
48
4
 
13
 
! Отговори
Щерю преди 3 години
Ако марката на автомобила започва с Мос и завършва с квич - грабвайте я! Това е колата...
47
1
 
6
 
! Отговори
френски сеат преди 3 години
Почти всички марки имат joint venture с други марки , тоест на един конвеер може да се произвеждат няколко вида части за различни марки , така че тези които карат бмв да не си мислят че колата им е сглобявана от богове ами може тоя който е лял главите за двигателите преди тов да е лял на ребо или пежо в същия цех
46
0
 
4
 
! Отговори
до 45 преди 3 години
Ха-ха- още един колега по марка и модел. Забрави и Brembo спирачките и 20-инчовите джанти. Това грабва на момента феновете на по-спортните семейни коли. И ти си с Brembo, както и при GSi ги има. Абе, има премиум екстри- факт. Приятна е. Аз чак 25000км не съм й направил, моята е още на 18.
45
0
 
4
 
! Отговори
до 46 преди 3 години
Смислен избор откъм цена/екстри/перформънс. И е красив. След 2-3 години няма да си го взема новия, защото вече е Пежо, сменям го. Колата не е нещо, към което се привързвам. Просто споделям лично мнение какво съм карал и какви впечатления имам. Нищо повече. С приятелите ми постоянно спорим за коли- всеки вижда нещо хубаво в неговата си (и те са със сходни модели като размер и хора с деца- кой Мазда, Шкода, Рено, БМВ, Ауди, Лексъс, Тойота итн).
44
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименИ какво му харесваш на този Опел. Масов ширпотреба-автомобил, произвеждащ се от GM под 5 различни марки на 5 континента. В Англия Воксхол е символ на посредственост и среднячество. Коли за пазаруване до супермаркета, в които няма капка емоция и удоволствие от шофирането.
43
2
 
8
 
! Отговори
до 41 преди 3 години
Insignia има и head-up на самото стъкло, както и обдухване, подгрев на волан, автоматично спиране при опасност, адаптивен круз контрол, автоматично паркиране и какво ли не. Масажът е голям кеф- всеки ден го използвам. Всяка премиум екстра, която е смислена, я има там, но някак при Шкода все липсват. Факт е, че на Шкода самият интерфейс на таблото е по-смислен и красив- има разни лиготии да си сменяш цветовете на амбиентното осветление итн, но и при Опел не е дотам зле. Там Шкодата бие- не споря.
42
3
 
2
 
! Отговори
Frank преди 3 години
Нисан , не си знае километрите. 2,2 DCI 100 Kw. Няма грижа по него. Завода в Барселона. Единствено малък проблем е нафта менте. Но има решение.
41
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И аз като човека долу карам само нови автомобили, но за момента съм имал само 3. До момента съм карал Renault Megane, Mazda 3, Opel Insignia (но не gsi, но със същия 260 коня мотор). В общи линии вече на кола под 250 коня няма как да се кача... Друго си е- кеф на макс. Избирах измежду BMW 5 на 1 година в гаранция, Passat, Arteon, Superb, Insignia, Mazda 6. Ами най-смислено откъм пари беше Opel. Никога не съм карал преди, не знам дали е добра, за 25 000км и година и половин няма проблеми никакви.
40
0
 
4
 
! Отговори
Totenkopf преди 3 години
***, ти си истински талант сега, какво и от коли ли разбираш?
39
0
 
6
 
! Отговори
До 36 преди 3 години
Съгласен съм, че всеки си има предпочитания. Понякога адаптивното окачване може да е добре и зле. В смисъл не само за повреди но понякога успяват да настроят окачването достатъчно добре и просто да не е необходимо. Масаж на седалката, кажи честно колко често го ползваш? За мен по добра екстра е обдухване и си търсех такава..другата за мен добра екстра е хедъп дисплей но да го показва на самото съкло..
38
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Разбираш ги нещата. Евала! Само да дадем жокер, че една Premium Selection BMW кола, например, ти идва в mint condition и с гаранция и без никакви следи от камъчки или каквото там си искал да кажеш. Доста сериозна глупост си написал! Иначе долу са прави. Всяка кола на 15 години е ***, освен, ако не е някаква колекционерска красота. Всеки втори ceляндур ми се качил на Ауди, БМВ и Мерцедес на 10++ години и се мисли за милионер... А тия коли ги изхвърлят в ЕС хората...
37
7
 
8
 
! Отговори
до 38 преди 3 години
"Камъчки"?! Ти сериозно ли?! Самата дума "дарак" и "бангия" е равносилна на "кола на 10-15 години". Колата е вещ. Сменя се на всеки 2-3-4 години и старата се забравя. Освен, ако не говорим за класики, за каквито не става дума в статията. Кола на 10 години не бих си купил никога, ама никога.