Как да разпознаем "трошката" преди да си хвърлим парите за нея?

Трябва да разчитате най-вече на собствените си очи и ум
21 окт 2020 17:05, Нели Христова
107
Как да разпознаем "трошката" преди да си хвърлим парите за нея?
Снимка: Flickr

Покупката на употребяван автомобил си има и плюсове, и минуси. Плюсовете са ясни: спестявате пари, и то все повече, защото цените на новите автомобили растат с доста по-бързо темпо от инфлацията напоследък. Минусите се изразяват най-вече в неизвестностите около техническото състояние на машината. Продавачът, разбира се, е последният човек, който да ви помогне да намалите тези неизвестности. Неговата цел е да продаде автомобила на максимално висока цена - което в повечето случаи е в противоречие с вашата цел, която е да научите максимално много за колата, преди да я купите. Затова трябва да разчитате най-вече на собствените си очи и мозък. Ето някои сигурни признаци, че нещата не са толкова добре, колкото продавачът ги представя.

Не ви дават да запишете VIN номера

Това е първият тест за продавача - ако по някаква причина той отказва да ви предостави VIN номера на колата за проверка, направо сложете точка на преговорите.
Можете да направите тази проверка при всеки официален представител на марката - някои ще го направят безплатно, някои може и да ви поискат някакво символично заплащане. Има и онлайн платформи за проверка, но те като цяло са по-скъпи.

Проверката по VIN не е вълшебно средство, за жалост. Тя дава история само за времето, в което автомобилът е поддържан гаранционно и в официални сервизи - а повечето коли, внасяни в България, обикновено са надживели отдавна този период. Много от тях са обявени от застрахователи за тотал щети и съответно фаталният удар не е отразен в сервизната история.

Впрочем самият факт, че автомобилът е претърпял удар, не е непременно причина да се откажете от покупката. Въпросът е дали е възстановен професионално след това, или е слепен набързо в селски гараж в България, за да "има търговски вид".

Твърде оптимистичен километраж

Проверката по VIN обаче е безценна за друго - да ви подскаже дали километражът е реален. Преди време проверихме така един привидно много привлекателен Nissan Qasqhai, на едва 106 000 км пробег. Оказа се, че при последното си официално сервизно обслужване през 2013 е бил на... 192 700 км. Оттогава явно е вървял назад.

Въпреки предприетите уж мерки превъртането на километражите си остава масово явление на българския пазар на "нов внос".

Равномерна ли е боята?

Противно на убеждението на много хора, тъкмо каросерията е най-скъпата част от автомобила.

Много специалисти съветват да се снабдите с дебеломер преди огледа, за да проверите равномерен ли е слоят боя и дали върху някои елементи тя не е по-дебела - сигурен знак за допълнително боядисване и съответно - за претърпян удар. В това има логика. Случва се обаче ударен автомобил да се поправи, като просто се подменят панели с такива от автоморгата - при тях боята също е фабрична, в същия цвят и със същата дебелина.

Още по темата четете на сайта на Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


107
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
При коли на 10-15 години, пудрен изморен дарак от автентична кола се разпознава много бързо. Гледаш за следи от камъчки по предния капак и бронята (трябва да ги има, поне малко), дали колата е с оригиналната фабрична спецификация (джанти, стерео, салон), как се затварят вратите (ако скърцат бегай далеч). Просто си личи кола карана от културен човек, от някоя тунингована бангия удряна 15 пъти.
35
2
 
4
 
! Отговори
до 36 преди 3 години
Може, явно съм писал и съм забравил, защото съм единственият човек в България, каращ този автомобил. Все пак това е колекционерска класика- има 100 в целия свят. Шегата на страна- самият аз имах Superb преди този и мислех да взема фейслифта на Superb, но се отказах. Не е гъвкав лизингът, нямаш много опции, абе има какво да те ядоса. Откъм пластмаси не е много добре, съгласен. Но е по-добре от Skoda. Поне за мен, разбира се. A и моята е GSi изпълнение- седалки, брони, има competition mode итн
34
2
 
2
 
! Отговори
До Анонимен 31 до 30 преди 3 години
Ами не е вярно. Същият коментар съм го виждал поне още 2 пъти само че без последните 2 изречения. И аз не разбирам за какво го правиш и за това реших да питам. Иначе по същество за темата: Инсигнията на вид са я направили симпатична но като пластмаси вътре и зле. И аз като колегата по долу за същия горе долу клас ако трябваше да избирам бих предпочел Супърб.
33
4
 
4
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 3 години
Ще ви дам един елементарен тест който ще ви покаже всичко- Засилвате колата с 60-80км /ч и леко пускате кормилото- важното е да сте на равен път без странични наклони -за нагорнище или надолнище не е проблем - като пуснете леко кормилото -колата почне ли веднага да се хвърля наляво или надясно -значи е тотално блъскана и има изкривяване в геометрията и (шасито) Преди теста вижте гумите -дали са еднакви и дали са еднакво напомпени.
32
3
 
5
 
! Отговори
до 32 преди 3 години
Предишният ми автомобил бе Superb 2016 190 к.с., 2019 взех Insignia. Несравними са! Skoda "чуха" за умни матрични светлини чак края на 2019-та, а Опел ги предлагат от 2016. Откъм екстри Опел-ът има много повече- адаптивно окачване, torque vectoring, масаж на седалки, например, които при Skoda не се предлагат. Доста по-premium е. Казвам го като човек, карал и двата. Даже щях да взимам новия Superb, но се отказах. И изобщо не е 63к с макс екстри, а точно 85.
31
4
 
12
 
! Отговори
kiro преди 3 години
Нямама нерви за втора употреба и вървящите с нея "майстори". Тръгнеш, но никога не знаеш дали ще стигнеш.Купуваме само нисък клас (Хюндай, Киа, Фолксваген) лизингови - 10% вноска, остатъчна стойност след 5 години таква, че месечната вноска да е не повече от 300лв. С автокаско месечно около 150лв (+/-).И само караш. Сменяш консумативи като филтри, масло и гуми. След 7 години максимум я махаме. Поддръжка само в оторизиран/дилър сервиз.Не съм се ядосвал за кола от много години.
30
5
 
6
 
! Отговори
до 27 преди 3 години
"Superb е като детска играчка до нея."Сюпърба в Скаут вариант с 280 кс, който има повече екстри, върви повече, катери планини и е 62000 лв(23 хил по-малко). в момента не е играчка до Опел Инсигния според мен.
29
4
 
3
 
! Отговори
до 30 преди 3 години
За първи път пиша в dnes.bg на тема автомобили! Не знам за какви комплекси говориш. Аз карам среден клас нов автомобил, не карам Ферари, за да се фукам.
28
4
 
1
 
! Отговори
До Анонимен 23 преди 3 години
Нещо комплекси ли забелязвам колега? Това го имаш на копи-пейст и го слагаш под всяка статия за коли ли? А иначе и ти прави каквото си искаш, и така. Не, че на някой му е зор де...
27
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Най-важния съвет - ако цената е съмнително ниска бягай надалеч. До тези които обиждат Дачия - чичковците от Мерцедес все още ви пробутват двигатели Rено, ако си мислите, че карате Мерцедес забравете за A,B, CLA и тем подобни, иначе карате Рено на цената на Мерцедес.
26
0
 
4
 
! Отговори
до 25 преди 3 години
За да има остатъчна стойност какво ли е?
25
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В продължение на коментар 23- разни Рено (освен Меган RS няма друго Рено, всичко е ***), Дачия, Пежо не карам. Това не са автомобили за мен. Предпочитам японски марки, топ изпълнение. В момента приятно ме изненада Opel Insignia 2019 GSi 4х4, 260 к.с. бензин. Много приятна кола за 85к, сравнима по екстри с всички премиум марки. Е, не е премиум марка, разбира се, има какво да се желае, но за 85к- толкова. Superb е като детска играчка до нея.
24
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 24Lol! Какво невероятно умозаключение!
23
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 23Колко точно са "вниоските". И това на лизинг ли е или кредит. Като се правиш на голояма работа, поне давай малко повече детайли.
22
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Трошки, нетрошки, истината е че всеки според джоба. Един иска да му мирише на ново, друг иска да му е евтино, трети няма избор и така.
21
16
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От 15 години работя. От 12 мога да си позволя нов автомобил и на всеки 2 години сменям със следващия модел. И жена ми кара чисто нов. До момента сме карали какво ли не като марки и модели. Не купуваме скъпи премиум коли- до 90000лв. максимум на кола даваме. Не ни тежи на бюджета, всичко е с голяма остатъчна стойност (4-6% е вноската от заплатите ни). До момента нито един не е влизал в сервиз за друго, освен обслужване. Карайте си там немските 10+ годишни дизелови трошляци от Италия, и така.
20
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 15Нима караш кола, за да "задминаваш някого"? Какво ви става бе, народе български?
19
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 19Някой от нас искат удобна кола с много екстри и комфорт. Няма нищо "премиум" в едно BMW 5 или E класа, не и в Германия и другите страни от районна. Просот е малко-по-скъпа и хубава кола. Това, че ти и другите селяни си мислите, че е голямата работа, си е изцяло ваш проблем.
18
6
 
9
 
! Отговори
Я па я..! преди 3 години
Немците правят коли , французите любов , а руснаците бомби.
17
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Премиум е не за да ти върши работа, а да го показваш. Струва много и като го купуваш, и да го поддържаш. Затова го взимаш, да те отличат от другите селяни. Защо слагат ланци - щото са удобни ли? За да отличат л..ното от другите такива около него. Новите коли, на под 5г, са плували вече обикновено и са за хвърляне, ако и да са карани малко и да изглеждат добре. От години колите се правят от модули, всеки от тях проектиран да изкара до малко след гаранцията. Дори и "премиум" таралясниците.