Как да разпознаем "трошката" преди да си хвърлим парите за нея?

Трябва да разчитате най-вече на собствените си очи и ум
21 окт 2020 17:05, Нели Христова
107
Как да разпознаем "трошката" преди да си хвърлим парите за нея?
Снимка: Flickr

Покупката на употребяван автомобил си има и плюсове, и минуси. Плюсовете са ясни: спестявате пари, и то все повече, защото цените на новите автомобили растат с доста по-бързо темпо от инфлацията напоследък. Минусите се изразяват най-вече в неизвестностите около техническото състояние на машината. Продавачът, разбира се, е последният човек, който да ви помогне да намалите тези неизвестности. Неговата цел е да продаде автомобила на максимално висока цена - което в повечето случаи е в противоречие с вашата цел, която е да научите максимално много за колата, преди да я купите. Затова трябва да разчитате най-вече на собствените си очи и мозък. Ето някои сигурни признаци, че нещата не са толкова добре, колкото продавачът ги представя.

Не ви дават да запишете VIN номера

Това е първият тест за продавача - ако по някаква причина той отказва да ви предостави VIN номера на колата за проверка, направо сложете точка на преговорите.
Можете да направите тази проверка при всеки официален представител на марката - някои ще го направят безплатно, някои може и да ви поискат някакво символично заплащане. Има и онлайн платформи за проверка, но те като цяло са по-скъпи.

Проверката по VIN не е вълшебно средство, за жалост. Тя дава история само за времето, в което автомобилът е поддържан гаранционно и в официални сервизи - а повечето коли, внасяни в България, обикновено са надживели отдавна този период. Много от тях са обявени от застрахователи за тотал щети и съответно фаталният удар не е отразен в сервизната история.

Впрочем самият факт, че автомобилът е претърпял удар, не е непременно причина да се откажете от покупката. Въпросът е дали е възстановен професионално след това, или е слепен набързо в селски гараж в България, за да "има търговски вид".

Твърде оптимистичен километраж

Проверката по VIN обаче е безценна за друго - да ви подскаже дали километражът е реален. Преди време проверихме така един привидно много привлекателен Nissan Qasqhai, на едва 106 000 км пробег. Оказа се, че при последното си официално сервизно обслужване през 2013 е бил на... 192 700 км. Оттогава явно е вървял назад.

Въпреки предприетите уж мерки превъртането на километражите си остава масово явление на българския пазар на "нов внос".

Равномерна ли е боята?

Противно на убеждението на много хора, тъкмо каросерията е най-скъпата част от автомобила.

Много специалисти съветват да се снабдите с дебеломер преди огледа, за да проверите равномерен ли е слоят боя и дали върху някои елементи тя не е по-дебела - сигурен знак за допълнително боядисване и съответно - за претърпян удар. В това има логика. Случва се обаче ударен автомобил да се поправи, като просто се подменят панели с такива от автоморгата - при тях боята също е фабрична, в същия цвят и със същата дебелина.

Още по темата четете на сайта на Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


107
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
7
 
! Отговори
Селяндур с джип преди 3 години
До Анонимен 17БеЕнВе и АЛДИ забрави ли ги?
15
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В момента най-претоварените гаранционни сервизи са както следва : Тойота, Мерцедес, WV, Рено-Нисан, Опел...
14
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма по-голяма глупост от купуването на нова кола и въобще от купуването на кола, освен ако не купувате товарно возило или за такси. Това, освен че си ръсите парите, генерира само загуби.
13
8
 
12
 
! Отговори
do 4 преди 3 години
И дори тролеите те задминават. Дачия е символ на долнопробен б0клук.
12
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма смисъл от чисто нова кола, още докато я изкараш от магазина и цената и е паднала наполовина
11
4
 
9
 
! Отговори
Селяндур с джип преди 3 години
Как да разпознаем "трошката"?Ми много лесно: всичко що е германси "премиум" шит - бездънна кофа за пари.
10
10
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всяка внесена кола на старо в България е трошка.По-добре е да напазарувате някоя евтина но нова кола отколкото да давате пари за трошки с превъртяни километражи и износени части.
9
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Как да я разпознаем ли ? - много лесно - отивате в автокъщата , оглеждате се - всичко, което виждате, са трошки !
8
2
 
11
 
! Отговори
до колегата N2 преди 3 години
Като цяло ако си я докарал да се оглеждаш за втора ръка ще е защото нямаш възможност да си купиш такава с наелоните. Преди години бяха добър вариант колите на 3-5 години с поносим и доказан пробег, но сега с толкова системи и електроника да купиш кола излязла от гаранция се е руска рулетка, по-бих предпочел 15-годишна за 5 бона , 1000 кинта за обслужване и още 3 хиляди се заделят за някой неочаквано събитие.
7
6
 
4
 
! Отговори
Велизарий преди 3 години
И аз от магазина- зеленото чудовище Mercedes AMG RST. Еййййййй новото де. Мерцедес....Всичко друго е втора ръка! Поздрави....
6
3
 
10
 
! Отговори
Mъдю преди 3 години
Майкятави даева, корона няма ли да пишете за нея ?
5
7
 
20
 
! Отговори
popo преди 3 години
До Убедил съм сеНапълно съгласен! И аз карам нов автомобил и ще продължа да си купувам само нови автомобили, докато мога да си го позволя естествено. По-добре да карам 10-12 години една кола, която съм си купил чисто нова от магазина, отколкото да сменям през 2 години "нов внос" трошки.
4
11
 
13
 
! Отговори
Gorskio преди 3 години
Ком.плексар - дачиите вървят по 200000 км без проблеми даже като таксита...
3
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
По -добре ръка Н-та употреба отколкото неуДачия! Трябва да имаш мега неуважение към себе си, за да си купиш подобно автомобилно недоразумение като румънско рено.
2
10
 
37
 
! Отговори
Убедил съм се преди 3 години
Единствената хубава кола е новата кола от магазина. Да отвориш, да ти замирише на чисто и на ново, да махнеш найлоните от седалките и да си караш с кеф години наред без да се тревожиш за нищо. Имаш си гаранция и обслужване в оторизиран сервиз на марката. Всичко друго са трошки.
1
11
 
25
 
! Отговори
Сигурен начин преди 3 години
Как да разпознаете трошката ли? Ами много просто - ако продавачът не е официален дилър на марката значи си купувате трошка.