ООН предупреждава: Старите коли са замърсяващи и опасни

Някои от тях са опасни за шофиране
26 окт 2020 22:00, Нели Христова
132
ООН предупреждава: Старите коли са  замърсяващи и опасни
Снимка: БГНЕС

Стари, замърсяващи и опасни - колите втора употреба, изнасяни с милиони, са заплаха за развиващите се страни, защото липсват достатъчно норми за регулирането на тази търговия. Това се посочва в публикувания днес доклад на Програмата на ООН за околната среда, предаде АФП.

Европейските страни, които са над половината от световните износители (три милиона частни коли годишно между 2015 и 2018-а), изпращат старите си автомобили най-вече на изток, но и в Нигерия и Либия.

Япония ги пласира в Близкия изток и страните от южната част на Африка, а САЩ - в Мексико и ОАЕ.

Може би в богатите държави някои смятат, че е полезно да се осигурява втори живот на достъпна цена и възможност за транспорт в други страни. В страни като Кения и Нигерия повече от 90 процента от автомобилите, закупени днес, са втора употреба.

Но на практика, експертите на ООН установяват, че много от автомобилите, изнасяни в по-бедни страни страни, не отговарят дори на минималните стандарти за замърсяване на въздуха и често са опасни за шофиране. Наред с това в такива страни са твърде малко правилата за контрол на качеството на превозните средства.

В пристанището в Амстердам бе направена инспекция от нидерландските власти в края на 2019 година. Средната възраст на колите бе 18 години. От тях 93 на сто имаха норми Евро 3 и по-ниски. Част от колите не са били годни за употреба, а някои са били със свален катализатор.

Гледката не беше приятна, подчертава Роб де Йонг, който ръководи отдела Трайна мобилност към Програмата на ООН за околната среда. "Повечето от тези коли са много стари, замърсяващи, харчат прекалено много и са опасни", допълва експертът.

Днес в световен мащаб на път са около 1 милиард свтомобили. Очаква се този брой да се удвои до 2050 г., като голяма част от растежа идва от продажбите на употребявани автомобили в страни с по-ниски доходи, отбелязва Брад Плъмър в "Ню Йорк Таймс"  във връзка с предупреждението на ООН. Транспортът вече е виновен за една четвърт от емисиите въглероден диоксид, които бързо нагряват планетата. А в много африкански градове автомобилите и камионите са се превърнали в доминиращ източник на замърсяване на въздуха, което вече убива над 3 милиона души по света всяка година, отбелязва в статията си автора.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


132
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ми нали щеше да има затвор за превъртане на километража то значи всички автоджамбази в кауша
18
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Що да ходи на твоите ниви човека, той си е у дома и си го е подредил. Ти си новодомецът, който цапа. Много нахални сте станали, по зле сте от шопите.
17
1
 
1
 
! Отговори
отидете преди 3 години
на мачу пичо оон ***.
16
1
 
21
 
! Отговори
fgd преди 3 години
ООН кога ще покаже загриженост хората във всички държави да могат да си позволяват що годе приличен стандарт на живот?
15
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Намирисва на рекет към хората каращи здрави и икономични стари автомобили, с евтина поддръжка и правени от инженери.Яко лобистки статии и мераци.При толкова много нови коли , които не се продават и седят да ръждясват, защо не се подаряват на хора със стари коли.Рекета и лобизма са на мода.Всички приказки за замърсяване са вятър на устата, искат оборот.
14
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До СофиянецМи ходете вие на нивите, като искате чист въздух!
13
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ООН да дойде са ми купи нова.
12
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Досега въздухът в София беше чист, но от една седмица в маалите избирателите на мутрите запалиха печките и стана страшно.
11
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Слагайте винетка за София.50% от автомобилите из София служат за фръцкане напред назад а не за работа.
10
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В София рядко ще видиш да се движи кола със софийски номер, която да е с по-нисък стандарт от Евро 4. Така е и в голямите градове в Западна Европа.
9
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Е, в София автомобилите са сравнително нови - средната им възраст е 10 години.
8
6
 
22
 
! Отговори
Софиянец преди 3 години
София била на едно от първите места по мръсен въздух!Това го дължим на старите автомобили търкалящи се из София .----Не брато. Това го дължим на селяните, които ни наводиха, вместо да си стоят на нивите.
7
0
 
28
 
! Отговори
Мдаа преди 3 години
ООН дгд. Тая вечер запалиха печките у маалата. От автомобилите ще да е смога ...
6
0
 
17
 
! Отговори
Михаил Миков преди 3 години
Може ли да докажат тези твърдения?Или просто е удобно на някои страни да казват/доказват тези удобно твърдения, нали ще се купува тяхната стока, ако някой от нас твърди обратното???....ще ни повярват ли?....ще ни чуе ли някой?Всички искат новото, това е безспорно!
5
28
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
София била на едно от първите места по мръсен въздух!Това го дължим на старите автомобили търкалящи се из София .
4
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Администрацията гласува против управляващите, заради ниските заплати. Доста лъжат тези, които твърдят, че администрацията шяла да гласува за ГЕРБ. Те са 97 хиляди и няма да могат сами да свалят мутрите от власт.
3
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ООН да ми прави вятър. Карам 20 годишен бензинов Бенц и ще държи още толкова.
2
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Е, Добрутро! Аз лично си мечтая да вляза в автодалона на Лексус и да си заръчам едно ново джипче, евро 26.Но реалноста ми стига, за да карам малка Тойота на 18 години. Това мога, рова карам! Като ги забранят, ще ходя пеш или с ел.тротинетка.
1
7
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
и аз искам нова кола, ама раним боко и армията му гласоподаватели назначени в администрацията + 1 млн "тайно безработни" и чаветата им