Кои са най-проблемните двигатели при коли на старо?

Сред тях са 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel и Ford 1.0 Ecoboost
19 ное 2020 12:50, Нели Христова
55
Кои са най-проблемните двигатели при коли на старо?
Снимка: Pixabay

Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението "чупещ се и ненадежден двигател" е доста условно.

Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.

На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.

В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.

1.4 TSi/TFSi, семейство EA111 - Volkswagen

Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.

Този мотор от 2007 година се смяташе за съвременен и напредничав, като спечели награди като "Двигател на годината" и "Иновациия на годината". За съжаление, блестящите инженерни решения не бяха подкрепени от висока надеждност, поне в ранния му период. Много от моторите се повредиха още преди да изтече гаранцията.

Турбодвигателят се използва от много модели на концерна, включително от Skoda и Seat. Големият му проблем е ангренажната верига, която се разтяга още на 60 000 км. Обтегачът също често е дефектен и понякога се стига до прехвърляне на 1-2 зъба, след което клапаните се срещат с буталата.

Към това трябва да бъдат добавени чувствителност към качеството на горивото, склонноста към коксуване, висок разход на масло плюс възвратен клапан, който излиза от строя. Същото се отнася и за междинния охладител на турбината. Общо взето, бедата може да дойде от няколко източника.

Двигателите 1.4 ЕА111 се произвеждат до 2012 година, когато VW ги заменя със сериозно модернизиран агрегат от семейството EA211 с ангренажен ремък. Към него претенциите са мното по-малко, въпреки че не всички проблеми са отстранени. Буквите TSi обаче и до ден-днешен стряскат много собственици.

1.8 TSi, 2.0 TSi, семейство EA888 - Volkswagen

Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.

По-големите "братя" на мотора 1.4 са сходни като конструкция, така че логично повтарят и повечето от техните проблеми. В случая става дума за второто и третото поколение на двигателя. Особено кошмарно е второто поколение, при което се стига до подмяна на буталата още в гаранционния срок. Причината е, че са прекалено тънки. Разходът на масло понякога достига до литър на 500 километра пробег.

При третото поколение разходът на масло е намален, но не чак толкова - литър на 3000 км. Остават сериозни въпроси към налягането на маслото (или по-скоро за разликата в налягането вежду горивната камера и картера). Износват се шийките на разпределителния вал, а също така увреждат се и соленоидните клапани. Добавете течовете на водната помпа и термостата, както и обратния клапан на сепаратора на маслото за вентилационната система на картера.

Тези два двигателя не се препоръчват за закупуване при автомобил на старо, тъй като има рискувате след няколко месеца ще се наложи основен ремонт. Ако обаче са здрави, те работят отлично и всички са доволни.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
3
 
! Отговори
наблюдаващотдалеч преди 3 години
Наред с всичките глупости, последното изречение, направо убива!
20
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Най добрите двигатели са големите бвензинови на Мерцедес, Лексус, и американските на Шевролет и Форд.Като конфигурация най добри 6 и 8 цилиндровите бензинови.
19
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Най- добре се чувствам в моят Голф 3 1.9д 1994 набор
18
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Веско панамератаТи гледай да не те погнат данъчните, че тогава Панамерата ще я гледаш само на снимка и даже кола за "5-10 бона" няма да можеш да си купиш.
17
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ШибирибиКогато обявиха, че при Ковид-19 се наблюдавала загуба на вкус, всички собственици на неуДачия бяха в шок.
16
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До МитьоОтдавна само скъсаняците като теб си купуват старо бмв дизел около 2008-2010та. Практичните хора отдавна не робуват на марки, а карат чисто нови безпроблемни коли, било то Рено,Пежо или Дачия или каквото там хейтваш още...
15
0
 
8
 
! Отговори
У преди 3 години
Много са малко колите, които като цяло всичко да е безпроблемно. Имаме едно Пежо с уникално здрав и надежден двигател, но няколко пъти е влизала в "бокса" за спирачки и други болежки. Караме и една стара Вектра, дето не се чупи, обаче купето се саморазпада. А горните VWта си имат открай време болежки с двигателите, но пък не гният. Японските са и те поевропейчени, така че късмет на купувачите
14
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Важното да се плюе по Опел, Форд и ВАГ-групата и да фаляме Мерцедес и БМВ.Между другото, някой чувал ли е за този R 3 мотор на Опел, в интернет няма нищо.Иначе Опел, за разлика от Форд имат сполучливи мороти с 3 цилиндъра, на по 20 години и още се карат по пътищата.
13
0
 
7
 
! Отговори
Ь преди 3 години
Все гермаски двигатели на годината са в тая класация. Голямо технологично превъзходство, няма що.
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И защо в подзаглавието пише: "Сред тях са 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel и Ford 1.0 Ecoboost", А в текста: "ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.Т.е. въпросните мотори са извън предмета на публикацията и все пак сте ги изтъпанили в заглавието.
11
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ВенчетоНай- вероятно и на тролея не биха те качили. Немското е прехвалена работа, на коли на по 2-3 години да им вадят моторите за да им сменят едни вериги...смях.
10
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В интерес на истината, никой друг освен Хонда не е правил 1,6 атмосферен мотор 160 коньов.
9
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До do 3Само CRX на Хонда може да изкара такива коне. Иначе е много яко да гледаш как някой брадясва, докато чака Ветека да даде малко мощност.
8
1
 
5
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 3 години
Кви коле беей, ше карате колелета и ще въртите пeдaлeтe
7
1
 
12
 
! Отговори
М да а преди 3 години
купих си една "Нива" , за да мога да си ходя по-често до село. Не е на повече от 30км, но е посока Еленския балкан и пътя първо че е зле , а и като завали малко сняг ... И честно казано съм доволен, още като я купих смених туй-онуй по окачването та да не притропва из дупките , прикапах я с електрожена и за 1500лв става.
6
1
 
6
 
! Отговори
do 3 преди 3 години
До момента, в който 1.6 160 коня ти обърне огледалата.
5
1
 
6
 
! Отговори
Словянин преди 3 години
Имам проблеми с БМВ на старо. Пък и частите му са скъпи. И БМВ-то не е чак толкова старо.
4
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Руските коли са най добрия вариант на старо и ново :)))), нали другари хахахаа
3
13
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 1По- добре 2 литра Пепси, отколкото 1,6 Хонда.
2
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Опел имат и сполучлив според мен 3 цилиндров мотор Х10ХЕ, което се влага в Опел Корса В. 12 клапана, двувалка, 55 коня, 1.0, не върви, но разходът на бензин с много зор стига 5 на 100, обикновено е 4,8-4,9 на 100.Колкото до еко-*** на Форд, той е доказано ремонто-непригоден. Така става като гонят екологичност, а не надеждност.