Какви са заблудите за климатика в колата през зимата

Дългият период извън употреба е вреден за него
22 ное 2020 21:14, Нели Христова
22
Какви са заблудите за климатика в колата през зимата

За какво ви е климатикът през зимата? Така и така си е студено, а той само увеличава разхода. Много шофьори разсъждават по този начин, но това е дълбоко погрешно.

Дългият период извън употреба е също толкова вреден за климатика, колкото и за останалите агрегати в автомобила. Неговите компоненти се нуждаят от смазване - а ролята на смазка изпълнява всъщност хладилният агент. Ако дълго не го включвате, предпазният слой по детайлите изтънява и изчезва, излагайки ги на вредните въздействия на въздуха и влагата. Освен това, ако не ползвате климатика цяла зима, при включването напролет той ще трябва на порботи първоначално "на сухо" - което износва компонентите и изпълва системата с микроскопични отпадъци.

Заблуда 1: Климатикът не е нужен през зимата

Не ви е нужна охлаждащата функция, това е ясно. Но климатикът има и друга задача - да разпотява стъклата. Прави го особено ефективно, ако го ползвате в режим на затворена рециркулация. Тогава той взема въздух от салона, който винаги е поне мъничко по-топъл от външния, изсушава го и го насочва към влажните стъкла.

Заблуда 2: Достатъчно е да го включите един-два пъти

Чели сме съвети, според които е достатъчно да включите климатика два пъти през зимния сезон, за да бъдат добре смазани компонентите му. Това не е вярно за съжаление. Необходимо е да го правите поне веднъж на две седмици.

Заблуда 3: Климатикът се поврежда, ако работи зимата

При климатичните системи в по-стари автомобили наистина се е случвало те да спрат да работят през зимата. Но причината не е, че са се повредили от студа. Просто хладилният агент (в миналото - фреон, в по-ново време - тетрафлуоретан) се свива при ниски температури, налягането в системата пада и ако газът е бил понамалял така или иначе, тя преустановява работа. Тогава просто трябва да се допълни.

Още по темата четете на сайта на Automedia.


22
Още от Коли
ГАЗ, КРАЗ, КАМАЗ: Камионите, които построиха комунизма
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 часа
Много философи тук! Моя климатронок е включен целогодишно! Просто през зимата не *** студено, но компресора завърта. Статията е 70% вярна
18
1
 
2
 
! Отговори
Ангел13 преди 1 ден
Мога да кажа от личен опит че трябва да се пуска климатика няколко пъти през зимата. Примерно през месец-два веднъж. Но трябва да си избере малко по-топъл зимен ден и да е топъл двигателя. И го правя от 10 години вече. Ефектът е че ако не го пусна през зимата на лятото вече не е изтекъл и не работи. А иначе изкарва три-четири години без пълнене. Но става въпрос за коли с климатици а не климатроници.
17
0
 
15
 
! Отговори
хааха преди 2 дни
А отоплението през лятото трябва ли да си го пускаме?
16
9
 
4
 
! Отговори
Сюмдюк преди 2 дни
Моето е кадилак ескалейд нямам никъкъ проблем въпреки че колата ми е 10годишна така ,че възгеч от тука шушумигии!
15
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
До 13

Рено Сценик 1997 да пускам ли климатика през зимата на кошничка? това е само климатик не климатроник все пак!
14
2
 
2
 
! Отговори
Някой преди 2 дни
До Док
Е моят не е "дърт", дори напротив.... Но и аз съм в същото положение. Мога само да избера желаната от мен температура в купето, също и бързо сушене на стъклата. В същото меню са сложили и включването на потгряването на предното и задното стълко и огледалата. опресняване на въздуха в купето и порциите аромат от ароматизатора, но това няма отношение никакво към климатика.
13
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Тия работи с климатика за строго индивидуални за различните марки и модели, на някои автомобили като фолксвагените примерно климатикът е проектиран да изсушава въздуха през зимата, на други като Фиат примерно - не.
12
2
 
5
 
! Отговори
Док преди 2 дни
Според автора аз какво да правя като моя дърт автомобил отказва да си пусне компресора при температура под 18 градуса, а? Да одя да му бае ли, какво?
11
3
 
8
 
! Отговори
Някой преди 2 дни
Благодаря на сайта и на автора на статията. Смях се от сърце за разсънване тази сутрин. Желая на всички спорен и успешен ден с такова хубаво настроение като моето!
10
4
 
12
 
! Отговори
Позор преди 2 дни
Автора на статията е позор както за себе си, така за сайта, вероятно и за семейството си... Или е взел жълти стотинки, за да напише този пасквил или е невероятно, абсолютно и безпрецедентно глу*пав човек!
9
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Това все ендо чета някое списание за GSM-и от 2001-а, дето пишеха хора, които беше ясно, че не са и докосвали мобилен телефон.
8
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Смях климатик и климатроник кога е имало проблем досега на която кола съм имал мие било топло
7
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
За какъв да си включвам климатика през зимата!?
6
1
 
4
 
! Отговори
наблюдаващотдалеч преди 2 дни
До русенец
Ей градски, кефиш ме!
5
0
 
20
 
! Отговори
наблюдаващотдалеч преди 2 дни
Абсолютни глупости! Системата за охлаждане, има термосензор, който не позволява да се включи компресора при ниски температури. Може да натиснеш бутона и да светне лампата за включен климатик, но компресора няма да сработи. Стъклата се усошават от студения въздух отвън. Ако карате на позиция, вътрешна циркулация, стъклата ще са постоянно изпотени.
4
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
аз РАЗПОТЯВАМ с пешкир
3
0
 
11
 
! Отговори
IvanKO преди 2 дни
Автомобилът ми е производство 2001 година. Имам го от 4 години. Климатик включвам само 4-5 пъти годишно лятото на дълъг път и то на високи градуси, защото не ми понасят големите температурни амплитуди и схващания. За щастие поне той не ми се е развалял.
2
4
 
13
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 3 дни
Добре бе, ше го фкючвам тоя климатик и змазка, само да иам нафта нали...





00022
1
2
 
59
 
! Отговори
русенец преди 3 дни
Хладилният агент е газ и няма мазителни свойства. Компресорът се смазва от маслото в него. Добре е такива статии да се пишат от хора, които имат поне бегла представа за нещата.