Двигателят с вътрешно горене ще е с нас още дълго - ето защо

Той все още е най-разпространеният сред автомобилите
27 ное 2020 21:55, Нели Христова
29
Двигателят с вътрешно горене ще е с нас още дълго - ето защо
Снимка: Flickr

Двигателят с вътрешно горене все още е най-разпространеният при автомобилите. И ще е така още доста време, макар електромобилите да стават все по-популярни и отделни държави да планират забраната за продажби на превозни средства с ДВГ след няколко години.

Вече има все повече хора които отричат конвенционалните двигатели, за сметка на електрическите, при това - не само от екологична гледна точка. Феновете на електромобилите освен всичко друго изтъкват техният моментален въртящ момент и по-добрата им динамика. Но пък кой не се е вълнувал от невероятния гърлен звук на масивен двигател или от свистенето на добре "надуто" турбо.

Така или иначе, двигателят с вътрешно горене все още е тук и ще ви разкажем няколко любопитни и забавни факта за него:

Семпъл процес в комплексен механизъм

Докато двигателят с вътрешно горене има много компоненти и става все по-сложен от инженерна гледна точка, процесът на възпламеняване на горивото е един елементарен процес. И може да бъде използван в много други приложения, освен да задвижва автомобил.

Оръдието като ДВГ

Артилерийските оръдия, например, използват същия принцип на възпламеняване, за да изстрелват гюлета или снаряди. Или поне тези в миналото, тъй като сега технологиите са по-сложни. При някогашните "топове" гюлето се слагало в цевта, заедно с барут. Когато барутът се възпламени, създава горещи газове, които изстрелват гюлето с висока скорост.

Двигателят в космоса

Един двигател с вътрешно горене би могъл да се използва и в открития космос, макар, че може да отбележите липсата на един много важен компонент - там няма кислород. Така че, освен с гориво, би трябвало да имате и резервоар за кислород. Точно както се случва при ракетите...

Още по темата четете на сайта на Automedia.


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
0
 
! Отговори
Въй Въй Въй преди 1 месец
Хе хе аз също се засили да следя и да си правя сметки за Model 3. Тествах я за 5 секунди 100 мили в час. Абсолютно изчадие адово и това беше моделът с голяма батерия не спортната. Както и да го смятам ще си купя AMG или M3 и колкото и да ми искат пътна такса и застраховка в Англия ще ми излезе по евтино от елемтромобил. За съжаление ДВГ-то ще е с нас до 2050. И това е официалната информация за западните държави както и източна Европа.
24
0
 
2
 
! Отговори
вятър работа преди 1 месец
Танто за кукуригу! ДВГ ще го има докато има петрол в недрата. 40 -50 г. още. Дори 10-15 страни да го забранят другите ще го ползват още повече. 90 милиона барела дневно , които сега се горят , се равняват на поне 1500 нови ядрени реактора па 1200 мегавата. Слънцето и вятъра са си точно вятър работа. Не виждаме да се строят с ускорени темпове. А един такъв се строи поне 10 г.
23
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Единственият аргумент подкрепящ твърдението в заглавието е, че се интересуваме от гърления звук на някакъв масивен ДВГ. Несериозно.
22
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Междудругото, достачно е колите да се правят само на газ и това ще има изключителна полза за природата! Една кола на газ замърсява природата над 10 пъти по-малко от един дизеляк!
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Джапанките и корейците до 10 години ще почнат да правят читави коли на водород и с ДВГ и електрическите е свършено!
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Естествено, че ще ги има дълго време, елколите са алтернатива на колите, но реално колите са чисто потребителска стока, а машините от които зависи нашето оцеляване нямат алтернатива до този момент това са селскостопански машини и тежките машини които реално вършат работа. А леките коли дори с велосипед може да ги замени ако се наложи.
19
0
 
7
 
! Отговори
Я па я..! преди 1 месец
И до като след военна Европа карат тези нищо коли , в САЩ огромни , тежки , мощни и красиви коли . Кво да праиш ? Стандарт. Имах трабант. Вози, но кеф не прави.
18
2
 
20
 
! Отговори
Хм преди 1 месец
А самолетите и корабите, които са едни от най-големите замърсители ползващи ДВГ защо ги пропускат, а говорят само за автомобилите? Да започнат от тях първо.
17
2
 
13
 
! Отговори
Ток преди 1 месец
Уж за по екологично ще се ми Ава на ток, но стана ясно че само производството на една батерия замърсява в стотици пъти повече отколкото един автомобил с ДВГ за целия си жизнен цикъл. А тока да не би да идва от въЗдуха? Все още се горят въглища и *** в тецовете. Но актуалната технология ДВГ или батерии ще се диктува от хората с ресурсите и с парите.
16
1
 
20
 
! Отговори
Така е .. преди 1 месец
Новината за смъртта на ДВГ е преждевременна.Не се връзвайте.
15
19
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Изобщо няма да е дълго. До 15г масово ще се кара на ток.
14
9
 
11
 
! Отговори
Бентли на газ преди 1 месец
Това да не е някаква научно популярна статия за ***, описваща остарели технологии от миналия век?
Докато производителите на петрол имат влияние, ще се радваме на ДВГ, на рева на мотора, на турбото и на саждите от ауспуха на селяндурската *** дизел, потегляща на светофара пред нас.
13
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ДВГ ще премине на водород,което е чисто-нула замърсяване за околната среда.А милионите батерии,които ще се демонтират от електромобилите,ще трябва да се преработват и ако е скъпо,някои ще ги изхвърлят където им падне,вместо да ги предават в пунктовете за рециклиране.Водородната клетка е бъдещето.
12
3
 
6
 
! Отговори
123 преди 1 месец
Провери си свещите ха ха ха ***.Ходи с жипката в Гренландия,там няма прекъсва.След кота си купиш свещи.
11
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Двигателят с вътрешно горене ще е с нас още дълго - ето защо
Той все още е най-разпространеният сред автомобилите"

Гениално прозрение. Достойно за Пулицър и Нобелова награда.
10
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Егати кефа, ще забранат кокошкарниците да се карат по улиците!!!
ДВГ скоро ще бъде история, всичко след 2000г и без това е фрашкано с електроника и пластмаса. Има и лимитиран живот на матерялите. Някой ако си мисли че прехода сега започва, много се лъже
9
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тая статия за бавноразвиващи се първокласници ли е написана? Тия азбучни истини е срамота човек да не ги знае...
8
8
 
9
 
! Отговори
Край преди 1 месец
и не се заблуждавайте че на нас ще ни разрешат - няма
даже колите ще ги лимитират като км. за да е точна сделката - ел. колата ще издържи х километра и точка. за х при -х километра честно и почтено.
ремонтите пред блока отпадат.
7
13
 
10
 
! Отговори
Край преди 1 месец
така е но двг ще бъде забранено да се возите.
причината е че е евтин и масов - и последния сомалиец вече може да си купи бангиика за 500 лв. и да с пърпори
това е нежелано от тия дето командват света а и реално ще убие света.
6
3
 
13
 
! Отговори
Бандерас преди 1 месец
Ха ха ха! Добра статия,която ми обясни ,защо вчера в София джипката ми тресеше на празен ход повечко! Ами въздухът толкова беше замърсен, че двигателят страдаше от липса на кислород !