Защо не трябва да паркираме с обърнати настрани колела?

При дълго паркиране е възможно да има щети по колата
27 яну 2021 20:53, Нели Христова
17
Защо не трябва да паркираме с обърнати настрани колела?

Някои шофьори никога не оставят колата си с обърнати настрани колела, след като паркиране. Те вярват, че подобно действие намалява ресурса на кормилната система. Други пък се смеят на подобно твърдения и го считат за пълна глупост, като изобщо не се замислят за такава дреболия, след като изключат двигателя. Кой обаче е прав в случая?

Оставяйки автомобила с обърнати настрани колела при паркиране на обществено място, на първо място показвате неуважение към останалите шофьори (стига, разбира се, да не става дуа за паркиране под наклон). Понякога подобно малка небрежност не позволява на други автомобили да преминат, ако мястото е тясно. Някои малки коли дори могат да паркират в съседство, но в случая гумите на автомобила ви просто им пречат.

Това обаче не е въпрос само на култура на шофиране (в случая по-точно на паркиране). Ситуацията е интересна и от техническа гледна точка, тъй като се смята, че дългото оставяне на автомобил с обърнати настрани гуми на едно място е опасно за някои елементи на кормилната система. Но наистина ли е така, питат се от Automedia.

Затова трябва да се върнем към двата вида шофьори, за които вече стана дума – тези, които смятат, че това е опасно и за техните опоненти. Всъщност, единно мнение по въпроса няма и сред експертите, които са категорични, че всичко зависи от вида на усилвателя на волана, използван от конкретния автомобил.

Според специалистите от AutoSpecCentre, при автомобили с хидравличен усилвател по време на дълго паркиране с колела такова положение, ресурсът на кормилната система наистина е намален. Причината е, че помпата и други компоненти са подложени на на повишено натоварване и това води до по-бързо износване. Също така има риск маслените тръби да бъдат повредени (спукани) заради по-голямото напрежение, на което са подложени.

Що се отнася до шарнирите на предното окачване, при дълго паркирани с обърнати в една посока колела, е възможно да пострадат техните ластици. Те се разтягат и губят своята еластичност, което в един момент води и до по-сериозни проблеми с окачването.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да, ама като паркира с гумите на страни, затруднява скобаджиите...Така, че ако оттървеш 30 лв, ми струва си.
14
1
 
2
 
! Отговори
Шофьор преди 3 години
Такива ги пукач
13
3
 
22
 
! Отговори
Д-р Исня преди 3 години
Ако погледнем от абстрактен ъгъл към емпиричността на казуса, ще вникнем по-дълбоко в смисъла на паркирането ала ибьем страна. Първо, това е начин на мислене, манталитет. Щом оставя колата на кьор фишек, то цялата му работа е такава и оотноошението към околната среда. Това е най-голямата вреда, която е глобална заплаха. Второ, ластиците на шарнирите и тирантите на биалетките, ако се разтегнат, ще скъсат шортите на маншоните и Полуобувка!
12
0
 
28
 
! Отговори
ББ преди 3 години
Пълни глупости и малоумности писани от неграмотни технически ***.
11
1
 
19
 
! Отговори
ТТ преди 3 години
В някой държави е задължително да навиеш колелата в посока на бордюра. От съображение за сигурност.
10
1
 
28
 
! Отговори
Да преди 3 години
Трябва да се паркира автомобила с гумите нагоре, за да не се мачкат, а същото важи за пружините и амортисьорите! :)
9
0
 
8
 
! Отговори
Ммм преди 3 години
Виждал съм, но няма.
8
1
 
43
 
! Отговори
тигъра преди 3 години
Хе Хе,Не знаех,че с ластиците се дърпа гумата и я кара да завива.А аз си мислех,че е маншон дето пази от кал и вода.Не знаех,че и гумата стърчи повече от 2 огледала и пречи на другите коли да минат.МНого ме развеселяват статиите на ***.Голяма шегаджийка е.С нетърпение се прибирам всяка вечер,да прочета какво е публекувала и да ми вдигне настроението.Успех.Жива и здрава още дълги години да ни развеселява.
7
0
 
8
 
! Отговори
dakotabg преди 3 години
Паркирай,с колела към бордюра и трай!
6
0
 
36
 
! Отговори
Анисия преди 3 години
Лелее, ето защо са изчезвали моите ластици за коса! Ще го науча аз моя мъж, мушмурок такъв! И ластиците на бикините и жартиерите ми ги няма...Ще му дам аз едно паркиране с навит волан.
5
0
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не разбрах какви са тези ластици на шарнирите. Сигурно Гоогъл преводача е нарекъл така маншоните. Колко пък толкова ще се напрегнат от едно завиване.Те шарнирите ще се избушат много преди това от дупки и неравности, че да мислим за издържливостта на маншона.А за ръй наречената "помпа", не искам да коментирам - като остане налягане, може да понапомпа гумите.
4
8
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дреме ми аз си купувам нова кола, когато горивото и свърши си купувам нова..
3
3
 
56
 
! Отговори
Агент Гибс преди 3 години
*** , от автомобили разбираш , колкото Б,Б. от ядрена физика ! След изключването на двигателя хидравличната помпа е със затворени клапани и няма абсолютно никакво повишено налягане в системата , а за шарнирните болтове е смехотворно да се твърди , че се претоварват ! Аман от неграмотници , но в ДНЕС,БГ това е нормално ...
2
11
 
3
 
! Отговори
М да а преди 3 години
Аз също съм чувал подобно нещо, но никога не съм знаел, дали е истина
1
0
 
53
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
Какви шарнири бе? Защо някой пише нещо , което му е пълна мъгла? Глупостите ви край нямат.