„Гринпийс“ срещу Volkswagen: Лъже ли автомобилният гигант?

16 фев 2021 20:51, Нели Христова
41
„Гринпийс“ срещу Volkswagen: Лъже ли автомобилният гигант?
Снимка: БГНЕС

Екологичната неправителствена организация „Гринпийс“ обвини Volkswagen, че не полага достатъчно усилия при продажбата на електрически автомобили, пишат от Automedia. Според природозащитниците, компанията от Волфсбург е намалила глобата си за по-високи вредни емисии от допустимите в Европа за 2020 година със 140 млн. евро, като е продавала електромобили сама на себе си и на своите дилъри.

Представители на „Грийнпийс“ да установили, че VW е отчел 65 000 продажби на електрически и електрифицирани автомобили (lug-in хибриди) на дилъри на марката. Освен това, компанията сама е закупила някои превозни средства и така изкуствено е увеличала броя на продажби си за 2020 година. Съответно, това е довело до намаляване на глобата за превишаване на вредните емисии.

Природозащитниците смятат, че единственият път пред Volkswagen, за да избегне нови финансови санкции е да се откаже от „вредния за климата бизнес с дизелови и бензинови автомобили“. В момента обаче това е равносилно на фалит за производителя, тъй като той няма електрически продукти за продажба в райони като Латинска Америка, Африка, Океания и дори САЩ.

Германското списание Der Spiegel потърси за коментар представител на Volkswagen, който опроверга твърденията на неправителствената организация. Според него, причината толкова много електрически превозни средства да бъдат продадени на дилъри и дори на собствената компания е, че повечето от тях са представени през 2020 г. Това е накарало дилърите да ги купят за своите тестови шофьорски паркове.

Самият Volkswagen също е обновил своя корпоративен автопарк с електрифицирани и електрически превозни средства. Повечето от топ-мениджърите и ръководителите вече карат коли на ток, но от компанията не посочиха техния брой, а заявиха, че само в Европа имат близо 500 000 служители, така че е напълно логично голям брой от тях да се насочат към електрифицирани преводни средства.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
16
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пич, не вярвай на клипове, ами *** с кола някъде и я потопи в 50см вода да видиш колко е херметична, бай бай..
36
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 33 до 34тиТова, дето пали е батерия, а въпросът ми беше нарочно так зададен.И след всичко казана от теб (йеее Goolge .. йеее)Обасни ми, драги самохаресващ коментарите си ***, как и по-какъв начин пречи това? Батериите са изолирани. Дори има видеа, на коли гаещи в половн метър вода. А после попитах, нима вярваш, че ако бяха тоооооооооооооооооооокова опасни, щяха да бъдат легални навсякъде?!
35
22
 
5
 
! Отговори
33 до 34ти преди 3 години
Аз не знам за себе си, обаче ти си типичен технически неграмотен с пропуски още от физиката за 7-8клас. На български това дето пали му викаме акумулатор и е оловно-киселинен. А в колите хибриди и на ток са пакети от типа 18650 или друг размер и се палят от теч и пряк контакт с кислород. ВСЯКА батерия трябва да има чип/платка/друго, което да изключи при голям ток на късо, при презаряд>4,25v или под 2,90v, както и се контролира тока и температура на пакета/те. Демек не е както си го представяш!
34
22
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От 24Олеле! Как може да има хора, които не одобряват, защото не са чели фактите! Това аслъ, че сме загубена нация!
33
20
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 33"Да се пази на СУХО!! Т"Честно ми кажи - нима батерията на твоята кола гизне във вода? Колко пъти ти се е случвало, да те навали държа и да не можеш да запалиш, чащото акумулатора е ... мокър? И сериозно ли си мислиш, че някой ще пусне кола в странта си, която като мине през една локва и убива хората на улицата? Чеснто ли си толкова загубен?
32
20
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе философи с философи, намерете една стара литиева батерия от лаптоп, телефон или друго. ПРОЧЕТЕТЕ много внимателно какво пише по нея и вижте по разни форуми (като пишете името и)как се разглобява, какви защити има, как се зарежда..., как може да се ползва за друго и най-важно-колко жизнени цикъла има. Всеки елемент има чип контролер, платки и куп връзки. Да се пази на СУХО!! Това е много опасно нещо за кола, която е навън в кал, пепел и дъжд. Не случайно има запалени. Тези са временни модели
31
20
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Единствения ефект от електрическите автомобили е че замърсява ето се прехвърля предно място на друго но не се намалява. Даже се увеличава. Ама иначе ако ще но бръкнат в джоба с тях.
30
20
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Екологичната неправителствена организация Гринпийс обвини Volkswagen, че не полага достатъчно усилия при продажбата на електрически автомобили"Не че нещо, ама ако можеха - щяха да ги продадат, да произведат още и тях да продадат. Значи сега на Грийншитс са им виновни ФолксВагин че хората не щат електрички? Ей, ощипаните госпожички пищят по-малко от тия.Аз пък апелирам на всички членове на Грийн-а да им продават тока по по-скъпата тарифа(от волтаици). Да ги видим колко са отворени.
29
20
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Корпорацията Ваг винаги са ме дразнили неимоверно.И то заради безумната им ценива политика на безкрайноте екстри. Гледаш кола за 49 900лв в най-високото оборудване по ценова листа и след кратко четене осъзнаваш, че колата е гола като пушка. Добавиш климатик, лети джанти и аларма..и цената рязко става 89 900лв.Може и да не съмправ, но в тази ситуация, кшиентА остава с лошо чуество към марките им. Японците и корейците винаги и ат 3 варианта, но знаеш, че в най-високия получаваш наистина всичко
28
18
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Петрола няма да е с нас още дълго ...
27
20
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 25Наели са български аутсорски, заова :)
26
20
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"Не знам за всичко останало, но след като Фолксвагените не си построиха завода у нас, пожелавам им класически фалит."А аз ти пожелавам, да имаш компания за милиони и да си направиш прозиводство в БГ, да те съсопят от подкупи, да ти го затворят и да го окрадът ...Заото това щеше да стане. Как можеш да желаеш зло на някой, за такова нещо? Ти ... ти си зло! Ти и проклетият ти ген.
25
20
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не че нещо, но VW ID3 е вторият най-продаван ел. автонобил :)
24
20
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не знам за всичко останало, но след като Фолксвагените не си построиха завода у нас, пожелавам им класически фалит.И без това, от много време, колите им са пълен смях. Толкова дълго, корпорация за стотици милиарди, не можа да си оправи софтуера на най-важната елвктрическа кола и ги пусна с поне година закъснение...и освен това, според ревютата, все още са пълни с бъгове... пълен привал. Ако спрат да създават пречки, и завода на Тесла до Берлин заработи..ще ги отнесе като кьорав делфин шамандура
23
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 7чказаха ви за дизела, как и с какво ... Нищо не направихте! Евро пет, евро мет ... писна ми вече!
22
22
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименХората имат коли с пробег по 300-400 000 км вече и още не са ги сменилои. Ама ти след 3 години си сменял. И обясни ми едно - Минаваш 350 от тея 480 км. За 15 минути можеш да заредиш 170-80 км. Реално имаш още 300+ км пробег. Или искаш да ми кажеш, че караш по 480 км с личния си автомобил и не спираш? Ок. Браво на теб. Ама такива като теб са под 0.1%. Знам, чащото гледам данните трафика в моята страна. Никой реално не кара толкова.
21
24
 
7
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
А фактите са, че атомната енергетика отделя точно 50% по малко въглероден диоксид на киловатчас. Като се вземе предвид колко киловатчаса се изразходват на ден в света, разликата става колосална. Също така, хибридите са 14 пъти по ефективни за намаляване на въглеродните емисии в глобален мащаб. И двете неща на английски излизат в реферирани списания.
20
18
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ГосТТо кога ли си търсил логика...
19
20
 
7
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Другата странност е,след като германците промотират толкова много "зелената" сделка и пробутват соларите си, защо произвеждат дизеляци с фалшиви параметри като луди и горят въглища и искат втори газов поток. Пак не търся логика.
18
24
 
6
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Едно не разбирам обаче, след като Тойота непрекъснато е в първите места за най малко въглеродни емисии (т.нар. класация зелен производител), а тесла дори не влиза в десятката, как така решиха да субсидират теслите. Логика не търся.