Кои са автомобилите, които можеха да спасят имиджа на СССР?

Колите така и не са пуснати в серия
1 мар 2021 19:42, Нели Христова
118
Кои са автомобилите, които можеха да спасят имиджа на СССР?

Когато се замислим за автомобилостроенето на някогашния СССР, в ума ни неизменно изплуват няколко автомобила - "Жигули", Лада Нива, УАЗ, Москвич и Волга. С малцината разновидности и поколения на тези коли, по-възрастните от нас израснаха и в България, като ярък спомен е дългогодишното чакане да се доредиш до заветната съветска машина.

И докато масовото производство на съветската автомобилна промишленост представляваше относително монотонна и семпла гама автомобили, то инженерите на различните компании постоянно се опитвали да внедрят доста смели и различни проекти. Доста от прототипите, излезли изпод чертежите са били странни, нелогични, непрактични или прекалено неподлежащи от осмисляне, от страна на отговорните партийни величия.

Но е имало и машини, които са били много сполучливи и са били готови за серийно производство. Повечето от тях са били и модерни за времето си и ако бяха получили "зелена светлина" доста биха променили имиджа на съветското автомобилостроене, както по времето на Студената война, така и преди разпада на комунистическата империя. Нека ви разкажем за 5 (+2) автомобила, които така и не бяха пуснати в серия, а трябваше:

Москвич-408 "Турист" (1964)

Инженерите на московския завод АЗЛК (до 1968 г. МЗМА) са правили десетки разнообразни прототипи - от състезателни коли до истински всъдеходи на рама. И много от машините са минали дори предсерийни тестове. Един от най-красивите проекти на фабриката, обаче, определено е двувратото купе-кабриолет Москвич-408 "Турист".
Автомобилът е построен в две бройки (черна и синя) на базата на обикновения седан Москвич-408, като имало идея за старт на малосерийно производство. Купето на първият екземпляр е максимално унифицирано с това на "донора" и е направено от стомана. Разликата с конвенционалния модел била само по рамката на челното стъкло и подвижния покрив от фибростъкло.

Купето на втория (син) екземпляр било изработено с използването на доволно количество алуминий. От лекия метал са вратите, задните калници, както и капаците на двигателя и багажника. За съжаление, заради многобройните задачи, поставени на завода, до серийно производство на кабриолета така и не се стига, а двата прототипа са изчезнали с времето.

ВАЗ-Porsche-2103 (1976)

Определено един от най-знаковите проекти на завода в Толиати през 70-те години на миналия век е легендарният всъдеход Lada Niva. Но не по-малко интересен е и проекта за рестайлинг на флагманския модел 2103 с помощта на специалисти от Porsche.

Германците сериозно модернизират външността на съветския седан, като премахват всички хромирани детайли, предлагат оригинална радиаторна решетка, пластмасови брони в цвета на купето и голямо странично огледало. Освен това, специалистите подобряват изолацията на салона, заменили арматурния панел, сложили волан като този на Porsche 924 и преработили окачването.

Но поради твърде високите разходи и сложността за получаване на "зелена светлина", този редизайн така и не се случва. Вместо това, от ВАЗ внедряват по-опростена версия, също разработвана по онова време, от която по-късно излиза и ВАЗ-2106. А някои от идеите на германските помощници намерили място в излязлата по-късно "Лада петица".

Още по темата четете на сайта на Automedia.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


118
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
3
 
4
 
! Отговори
FIAT 124 xa xa xa преди 3 години
FIAT 124 "спаси" имиджа на СССР
47
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
При руснаците само тормоза върху собственото им население е на ниво, всичко останало е пълен ***!
46
4
 
6
 
! Отговори
Православен славянин преди 3 години
Слава за Москвича ,имам един в едно село и го карам яко ! Търся Волга !
45
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
като каза да спаси имиджа на СССР та се сетих за една песен *** с рози накичи посраното да не личи.
44
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 74Абе май ти си комплексарят.Як комплекс за малоценност те гони.Явно си абсолютен негодник и за нищо не ставаш.Пий си долнопробната парцуца и разправяй, че който пие друго е комплексар.
43
18
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като се замисли човек всички коли са купчина ръждясали ламарини на 4 колела, дали ще е фолксваген, дали сузуки или лада, всичко изкарва по 10-15 години, едни возят малко по-добре от други и какво, не прекарваш живота си в колата че да отдаваш чак такова значение на комфорта. Хубаво беше през социализъма, комплексарите нямаха моного опции за избиване на комплекси, едни дънки от корекома, часовник касио и бутилка метаха.
42
17
 
7
 
! Отговори
До70 преди 3 години
Яааа,че ми стана интересно,какви автомобили произвеждат краварите?
41
1
 
12
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 3 години
Едно време редовно беше -20 -25 преэ зимата, та само эа москвич кабрио си мислех тогава
40
6
 
20
 
! Отговори
GG преди 3 години
Абсолютно нищо не може да спаси имиджа на руските кошници
39
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 65Автомобилите които произвеждат САЩ руснаците даже и не могат да ги нарисуват.
38
8
 
5
 
! Отговори
До62 преди 3 години
А пък Fiat 500 е краден от старият Volkswagen Beetle, понял???
37
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 1Не лъжи!! Су 57 беше произведен в 3 /ТРИ/ екземпляра. Единия се самоуби при пробата на "новия двигател" , другите два са още "живи". Без въоръжение, без радари............Нооо.......за канал "Звезда" са супееееееееееееееер!
36
0
 
1
 
! Отговори
A3 преди 3 години
blqdowete oswen orajie drugo ne mogat da proizwedat. ai wodka. ai nazdrawe :D
35
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако не беше дошла демокрацията през тази година щеше да ми дойде реда за ладата
34
11
 
11
 
! Отговори
1 преди 3 години
Вярно че след войната руската техника живна,но уви пленените немски учени,инженери и техници не бяха вечни.Едни измряха,други след 10-15 г. плен бяха освободени, а останалите без контакти със немската и световна наука станаха непродуктивни.Американците престанаха да подаряват техника и технологии и 20 г. след войната руската техника зацикли.Днес с огромни усилия правят демодирани самолети и още по демоде ракети.А най великия на света су 57 е произведен в 1 екземпляр.Добре че са мултфилмите..
33
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ЗАЗ 965 е краден от ФИАТ 500 а ЗАЗ 968 от НСУ "Принц". Поняли?
32
9
 
17
 
! Отговори
Димитър Георгиев преди 3 години
Нашите управници колкото и простовати и необразовани да бяха,се усетиха че с руските автомобили работата няма да стане,сключиха договор с Рено,направиха завод в Пловдив и работата потръгна.Но Брежнев наложи вето и за руските трошки чакахме с години.Аз карах старо Жигули, но през 1992 г. направих едно ударче и си купих,много запазена втора употреба Форд Сиера Косуърт.И се качих от куцо магаре на расов жребец.Та така другари се сбогувах с великите ви руски таратайки.
31
8
 
12
 
! Отговори
Добре преди 3 години
Пак се почна за коли, тостери и тн. Драги, я кажете корабите, вертолетите, самолетите, атомните ледоразбивачи, цялата военна техника, космическата с какви двигатели работи де? Много е просто - след опустошителната война СССР залага на тази техника. Русские двигатели -пишете в тубата и се образовайте малко.
30
10
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма такива автомобили. Нещо качествено руско на този свят няма произведено. Неслучайно всеки заможен руснак праща детето си на запад да бяга от мизерията. А САЩ и ЕС изкупиха руските умове и ги позлатиха.
29
6
 
11
 
! Отговори
Зозо преди 3 години
АЗЛК - Ах защо ли те купих :))))))))))))))))))))))))))))))))))))