Как да разберем, че стартерът на колата ни е пред разваляне?

Той има живот между 150 и 240 хиляди километра
1 апр 2021 20:08, Нели Христова
31
Как да разберем, че стартерът на колата ни е пред разваляне?

Двигателите с вътрешно горене и 4 такта разчитат на инерцията от всеки един цикъл на работа за започване на следващия. А за да започне това, помага електрическият стартерен мотор, наричан още "стартер", който дава така нужния първи тласък.

Преди стартерът да бъде изобретен, двигателите се стартирали по различни начини, най-често с изполването на манивела, но също и с екзотични методи като възпламеняване на цилиндърчета с барут, дърпане на пружини или ремъци и т.н.

Първият електрически стартер е конструиран от британския инженер Ейч. Джей Даузинг през 1896 година, а 7 години по-късно Клайд Колман патентова същата част в САЩ. Само за две десетилетия, стартерът става много популярен и се използва от всички автомобилни производители.

Обикновено, електрическият стартер има живот между 150 и 240 хиляди километра, макар историята да познава случаи, когато помощните устройства са надживявали самите двигатели на автомобилите. Все, пак има и много случаи когато стартерът се поврежда по-рано от очакваното, но и в двата случая има няколко ясни признака, че помощникът за запалване на двигателя е "тръгнал" и дори "заминал". Нека ви запознаем с тях:

Стартерът започва да...
Когато стартерът е "пътник", един от най-честите симптоми е осезаем още при стартирането на двигателя. Ако чуете серия от щракания или тракания откъм двигателния отсек, това със сигурност означава, че стартерът не функционира нормално.

Точните причини за шума и сериозността на проблема може да са различни, но при всички положения е най-добре като чуете странните звуци да отидете в сервиз, където да се изясни какво точно се случва.

Стържещ звук
Друг симптом за повреда е дразнещият стържещ звук след стартиране на двигателя. Този шум е подобен на звука, който чувате когато без да искате завъртите ключа при вече запален двигател.

Източник на досадния звук е стартерната предавка, която не сработва с маховика. Това означава, че соленоидът или предавката не функционират правилно.

Въртене на ключа напразно

Случвало ли ви се е да се опитате да стартирате двигателя, но колкото и да въртите ключа да се чува само "кюхкане" без моторът да запали?

Тук вече предходният проблем с маховика и предавката е стигнал апогея си и е пределно ясно, че агрегатът няма да зацепи (е, с много редки изключения това може и да стане).

Още по темата четете на сайта на Automedia.


31
Още от Коли
Кои са най-нелепите инциденти с чисто нови автомобили?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
Reptile преди 2 седмици
До 28
Придърпва или поради проблем с ниските обороти или защото хидротрансформатора на автомата не може да бъде освободен от заключващите колани т.е нямате нормално понижаване на предавките.
27
0
 
1
 
! Отговори
Автоматик преди 2 седмици
Никакво внимание...
Наистина ли никой не разбира нищо?
Объркал съм сайта. Извинявайте...
26
1
 
1
 
! Отговори
Автоматик преди 2 седмици
Някой може ли да даде предположение, защо кола с автоматична скоростна кутия, оставена да намалява скоростта (без газ), когато скоростта преминава 40 км/ч и тръгва надолу, придърпва?
Моля смешниците, които ще предполагат, че го прави Боку и т.н. да си запазят недоуменията за цирка. Питането е само към знаещи и умни хора.
25
1
 
14
 
! Отговори
Някой преди 2 седмици
Аз мисля, че е пълна глупост да се измерва "живота" на стартера в пробег километри. Дори и при два напълно еднакви автомобила неможе да има паралел. Ако единият например работи като таксиметров автомобил. Пали и гаси на всеки 7-8 км. пробег, а другият се използва за междуградски пътувания.
24
2
 
0
 
! Отговори
Golf 5 преди 2 седмици
До 24 коментар :
Колата е 2006г, 1,6 бензин, FSI с верига.Четох,че може течността за хидравликата да е свършила,а за въздушните възглавници - под пасажерската седалка гледах в ютюб има една жълта букса, уж от нея дава грешка.А преди да я закарам в сервиза не светеше нито една от двете крушки.Смениха ми амортисьор,шарнир и прага на дясната врата.При удара странично с 60 км никви възглавници не се отвориха.Може и да е удряна в Германия ?
23
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До: Golf 5

Зависи от много неща, например много зависи коя година ти е произведена колата и какво има в нея.
Аз на моята кола (над 20 годишна) ми светна лампата за въздушните възглавници.
Ходих на диагностика, гледаха, пулиха се, звериха се, накрая решиха че трябва да сменят електронния модул (не знам защо). Смениха го, изръсих една шапка пари - и нищо. Тоест, проблемът си остана. Накрая извадих таблото, махнах крушката за възглавниците, и така. Сега не ми свети.
22
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Охооо! Случвали са ми се и то всякакви неща със стартери!
И все на дълъг път!
От София до морето, до Варна.
Последния път като врътнах ключа, двигателят се "замисли".
След 1-2 секунди запали.
По пътя редовно така "мислеше", но палеше.
Докато стигна до София имах друг проблем - пробит радиатор!
Двигателят прегря, взе да пуши, почти се запали!
В София вече не искаше да "откине"!
След десет минутно въртене като луд, най-накрая запали и закарах колата до сервиз на познат майстор. Оправи го.
21
0
 
2
 
! Отговори
Golf 5 преди 2 седмици
Здравейте.Имам Голф 5,след ремонт и откачван акумулатор ми светнаха лампите за волана и въздушните възглавници.При палене купето леко се тресе.Първо на диагностика ли да мина или в сервиз? Какво да правя?
20
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Дрън, дрън!
Живота на стартера зависи от броя запалвания и продължителността на работа, а не от изминатите километри на автомобила.
Най слабото звено е силовия контакт на включвателя.
19
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
до 17 Ми това ти казвам бе, бутал съм мнооого москвичи и лади които са с верига!
Що за 40 години не съм видял да превърти една кола от москвич и лада зъб?
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Тука всичките се извъдихте механици от Формула 1 бре!
Българинът от всичко разбира и най-вече от Коли, Футбол и Политика!
17
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
до 14
Ако е дрът ремъка не само ще превърти,но и ще го скъса ремъка!Е 8мицата на Москвича е със зъбно колело.Там вече няма превъртане,освен ако е над 200 000 километра и пак може да не превърти.Верига също трудно ще превърти,но пак е рисковано,особено съвременните единични вериги не са двойни като едно време.
16
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Най честите повреди са износени бронзови втулки на статора които лагеруват с ротора. При тази повреда и бендикса неможе да изхвъри за да зацепи с венеца на коленовият вал и да го завърти.Сваля се стартера разглобява се избиват се втулките набиват се нови гресират се с графитна грес сглобявате и палите.За тази дребна работа в сервиза ще ви свалят 5 кожи.А признака за повреда в стартера е трудно въртене и не изхвърляне на бендикса при здрав акумулатор. Същото се получава и при скапан акумулатор.
15
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
до 13
Кой кара Москвич и Лада?И кой говори за тях?Ти се върни и на газ генератор с дърва да караш ако искаш.Може някъде в планината да не те спре никой....
14
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
до 9
Ще превърти баба ти ако си на втора скорост с 15 км/ч.
13
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
до 9
Досега не съм видял Москвич и лада да превъртят зъб на бутане, а съм бутал повярвай ми мнооого Москвичи и лади и то стари!
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
до 8
Е кой кара Мосвич 8 вече?В музея са.
11
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
до 3 Ей такива като теб са ми най-смешни и жалки. Теглят кредит да си купят нов телефон за 1000 лева или нова кола. Да ви имам инвестицията умряла, мaлоумници!!
10
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Пълни глупости!От 35 години ремонтирам стартери.
9
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
до 7
И като бутнеш и превърти ремъка зъб прави мотора на салата!Честито!С бутане колите от музея,иначе рискуваш скъп ремонт!