63% от европейците искат забрана на бензинови и дизелови коли

ЕК е готова да предложи по-строги ограничения на емисиите
13 апр 2021 09:39, Анисия Иванова
95
63% от европейците искат забрана на бензинови и дизелови коли
Снимка: БГНЕС

Почти две трети от жителите на европейските градове подкрепят забрана за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили след 2030 г., според ново проучване на YouGov.

Онлайн проучването е проведено сред хора от 15 града в 8 държави, между които Париж, Будапеща и Лондон, дали подкрепят прекратяването на продажбата на бензинови и дизелови автомобили. Най-голямата подкрепа идва от Рим, където 77% от хората искат в бъдеще да се продават само коли, негенериращи емисии, съобщи Евронюз. Средно 29% от хората, живеещи в тези градове, казват, че се противопоставят на идеята, а 8% казват, че не знаят.

Това лято Европейската комисия е готова да предложи по-строги ограничения на емисиите от превозните средства. Поетапното премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене е една от възможностите, които се разглеждат в предстоящия преглед на стандартите за CO2 от леки и лекотоварни автомобили.

По-рано тази година Дания, Белгия, Ирландия и шест други страни от ЕС също настояха комисията да определи дата за фазата на двигателите с вътрешно горене.

Transport & Environment (T&E), базирана в Брюксел кампания, възложила проучването, казва, че това показва, че европейците са готови да преминат към „мобилност с нулеви емисии“.

„От Барселона до Краков има широка подкрепа за прекратяване на продажбите на автомобили с изкопаеми горива в ЕС“, казва Юлия Полисканова, директор на сектора за превозни средства и електронна мобилност в T&E.

"Хората в градовете са най-изложени на токсични нива на замърсяване на въздуха и не искат двигателите с вътрешно горене да се продават по-дълго, отколкото е необходимо.“

Тя добавя, че подкрепена от констатациите от проучването, Европейската комисия трябва да определи общоевропейска дата за прекратяване на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Проучването също така пита респондентите какви според тях са факторите, които трябва да се променят при продажбите на електрически автомобили, за да изпреварят бензина и дизела.

Цената е най-големият проблем за 55% от хората, които казват, че смятат, че това ще се случи само когато електрическите автомобили станат по-евтини за закупуване. Достатъчната инфраструктура за зареждане и обхватът също са сред основните фактори, изброени в проучването, цитирано от БГНЕС.

T&E казва, че цените за покупка вече бързо намаляват, инфраструктурата за зареждане се "увеличава" и обхватът на някои превозни средства вече е над 300 км за едно зареждане. Групата добавя, че бързият напредък по тези фактори вече помага да се ускори растежът на продажбите на автомобили с нулеви емисии.

През 2020 г. в ЕС са продадени повече от 1 милион електрически и хибридни автомобила. Това е почти три пъти повече отколкото през предходната година.


95
Още от Коли
Как могат да ни измамят при смяната на гуми?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
83
2
 
3
 
! Отговори
АнтиИдиотократ преди 2 седмици
Не разбирам - искат коли без емисии, а настояват за електрички, които дават повече емисии и замърсяват повече от колите с ДВГ ...

Невежеството дава силата на еколумпените !
82
0
 
0
 
! Отговори
Еро преди 2 седмици
Мога да карам нещо такова
Нищо не казват за пластмаса къде я изхвърлят
81
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
63% от европейците са си изгубили ума? Трудно е да се повярва на подобни лъжи, гняcажии!!
80
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Колите не са задължителни както и хората не са длъжни да дишат на великия наглец български миризливите пушеци. Да ползва обществен превоз и на кафе може да ходи и пеш а не с великия си чалгясал джип
79
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Като имат пари да си купуват електрически. Ние тука с по 900 лв. караме печки на по 20 години, не се знае коя употреба.
78
1
 
8
 
! Отговори
Картофчо преди 3 седмици
Да си купуват по-здрави обувки тогава след 2030 година. Еректрическите коли са скъпи, а другите ще са забранени. Остава само ходенето пеша като в средновековието :)
Все пак предполагам, че изследването е проведено в училищата, а там на мода са ел. тротинетките за развлечения и игра ;)
77
13
 
9
 
! Отговори
Striker преди 3 седмици
Нормално да е така. Особено за дизеловите печки. Подкрепям с две ръце.
76
2
 
9
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 седмици
Ку-ку,ку-ку.Евроид.от.и в действие.
75
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Не знам какво сме се разревали тука. Става дума за забрана за продажба след 2030 година. У нас и без това не се продават много коли, докато се стигне до момента всички да караме елекрички, ще стане 2050. До този момент ще “износваме” старите коли с ДВГ на западняците.
Така че, спете спокойно...в близките 20-30 години няма какво да се притесняваме. След това се надяваме цените на тези коли да са спаднали достатъчно и доходите ни да са такива, че да можем да си ги позволяваме и нови.
74
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Реалният пробег е около 80 процента от номиналния, защото няма проблем колата да измине примерно 250 км, както пише производителя, но в крайнта точка на пробега няма зарядна станция. Демек още на 200 км трбва да се отправиш към заряд, защото не става да си донесеш ток в туба. Затова разглеждайте полезния пробег като 80 процента от описания в рекламата.
73
2
 
12
 
! Отговори
Хсй преди 3 седмици
Абсолютна лъжа!
А уж Европа се борела с дезинформацията!?
Ако това, което се твърди в тази лъжлива статия беше истина европейците биха купували повече електромобили.
Все още 97% от всички новозакупени автомобили в ЕС са с ДВГ.
Голяма подкрепа няма що. Уж искали забрана на ДВГ пък продължавали да си купуват само такива автомобили.
72
2
 
5
 
! Отговори
Иво Инджев преди 3 седмици
Нямам търпение да дойде 2030г. Когато зелената диктатура дойде и у нас. Интересно тогава Путин, ако още е на власт както твърди родната пропаганда, дали ще приема еко бежанците от ЕС свободно както днес го прави мама Меркел или ще хлопни портите подобно на Орбан.
71
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Германец

Уоу. Злобата българска край няма!
70
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До 69

То пробег не е особено голям проблем като има зарядни. При 150w зарядни, енергия за пробег от 100 км реално се зарежда за под 7-8 минути.
И ще стане поне двойно до 10 години.

Не че нещо, ама всеки се изкара професионален шифър, дето не може да си позволи и 10 ми ути почивка, дето му трябват 1000 км на ден пробег.
69
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Цените на електричките ще падат, пробега от 200-300 км е достатъчен за повечето хора. Въпрос на време е да се наложат.
68
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
"Анкета сред данъкоплатците показва, че 100% от тях искат премахване на данъците, но не сме тръгнали да ги махаме, нали"
А трябва!
67
2
 
10
 
! Отговори
115 преди 3 седмици
Уважаеми Българи, някоя платена МИСИРКА ви подготвя, за нещо което народните избраници ще ни сервират скоро!
66
1
 
12
 
! Отговори
Teo преди 3 седмици
Заглавие: 63% от европейците не искат ... първо изречение - 63% от европейците в градовете не искат ... трето изречение - европейците от 15 града не искат ... уважаеми журналисти, моля, не манипулирайте. И аз искам да спрем да купуваме автомобили на изкопаеми горива - разцепване на водата или анихилация биха били по-добър вариант. Но то е като стъпването на луната. Електричките не са алтернатива.
65
0
 
9
 
! Отговори
Башбрадър преди 3 седмици
Правилно искат да се забранят,пак искат да се возят на файтони а от конските фашкии и био тор ще правят да могат да наторяват градинките си ,че като са безработни и бедни поне да не умрат от глад,пък и еко и може някое кило кислород на направят.Венсеремус другари.
64
1
 
17
 
! Отговори
еко преди 3 седмици
Въглеродните емисии за производството на нов електромобил надхвърлят многократно вредите от паркиран пенсионерски газов автомобил.