63% от европейците искат забрана на бензинови и дизелови коли

ЕК е готова да предложи по-строги ограничения на емисиите
13 апр 2021 09:39, Анисия Иванова
95
63% от европейците искат забрана на бензинови и дизелови коли
Снимка: БГНЕС

Почти две трети от жителите на европейските градове подкрепят забрана за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили след 2030 г., според ново проучване на YouGov.

Онлайн проучването е проведено сред хора от 15 града в 8 държави, между които Париж, Будапеща и Лондон, дали подкрепят прекратяването на продажбата на бензинови и дизелови автомобили. Най-голямата подкрепа идва от Рим, където 77% от хората искат в бъдеще да се продават само коли, негенериращи емисии, съобщи Евронюз. Средно 29% от хората, живеещи в тези градове, казват, че се противопоставят на идеята, а 8% казват, че не знаят.

Това лято Европейската комисия е готова да предложи по-строги ограничения на емисиите от превозните средства. Поетапното премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене е една от възможностите, които се разглеждат в предстоящия преглед на стандартите за CO2 от леки и лекотоварни автомобили.

По-рано тази година Дания, Белгия, Ирландия и шест други страни от ЕС също настояха комисията да определи дата за фазата на двигателите с вътрешно горене.

Transport & Environment (T&E), базирана в Брюксел кампания, възложила проучването, казва, че това показва, че европейците са готови да преминат към „мобилност с нулеви емисии“.

„От Барселона до Краков има широка подкрепа за прекратяване на продажбите на автомобили с изкопаеми горива в ЕС“, казва Юлия Полисканова, директор на сектора за превозни средства и електронна мобилност в T&E.

"Хората в градовете са най-изложени на токсични нива на замърсяване на въздуха и не искат двигателите с вътрешно горене да се продават по-дълго, отколкото е необходимо.“

Тя добавя, че подкрепена от констатациите от проучването, Европейската комисия трябва да определи общоевропейска дата за прекратяване на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Проучването също така пита респондентите какви според тях са факторите, които трябва да се променят при продажбите на електрически автомобили, за да изпреварят бензина и дизела.

Цената е най-големият проблем за 55% от хората, които казват, че смятат, че това ще се случи само когато електрическите автомобили станат по-евтини за закупуване. Достатъчната инфраструктура за зареждане и обхватът също са сред основните фактори, изброени в проучването, цитирано от БГНЕС.

T&E казва, че цените за покупка вече бързо намаляват, инфраструктурата за зареждане се "увеличава" и обхватът на някои превозни средства вече е над 300 км за едно зареждане. Групата добавя, че бързият напредък по тези фактори вече помага да се ускори растежът на продажбите на автомобили с нулеви емисии.

През 2020 г. в ЕС са продадени повече от 1 милион електрически и хибридни автомобила. Това е почти три пъти повече отколкото през предходната година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


95
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
10
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
Сбъркана история. Най-много замърсяват ел.коли, следвани от бензиновите, а най-малко замърсяват дизеловите коли. Въпреки фактите, се твърди, че класацията е наобратно. Вижте как е с СО2 и стандартите за изгорели газове за бензиновите и дизеловите и сами ще се убедите, че дизеловите са по-чисти.
35
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хахахах, от онлайн проучване ще ми говорят какво искат европейците :-)Ами то по онлайн проучванията не спечели ли Христо Иванов изборите??
34
5
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
Едва ли европейците са толкова залупени. По-скоро 99% са да няма забрани, а само насърчаване на производството на по-замърсяващите природата ел.коли, мислейки ги за по-чисти.
33
4
 
11
 
! Отговори
БуранАга преди 3 години
Имам чувството,че тук,в коментарите,пише и Грета Тумберг.Някои неща не са толкова розови колкото изглеждат,но-ок.Колите на кукуруз са по екологични от тези на газ.Ходи празнувай сега.
32
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Мен не са ме питали
31
14
 
6
 
! Отговори
. преди 3 години
Дизелите и аз съм твърдо да забранят, но бензините никой да не е пипнал, че ще има пата-кюта! ;)
30
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На вода ли да караме?
29
4
 
10
 
! Отговори
Въпрос преди 3 години
И като ги забранят ще се движат с коли на фотосинтеза ли?
28
3
 
12
 
! Отговори
ааа преди 3 години
С камионите и автобусите какво правим? И те ли ще са на ток?2030 е дооооста оптимистично.
27
4
 
5
 
! Отговори
Христо Христов преди 3 години
То и 70% в холандия искат зелени ковид паспорти САМО за ваксинираните.
26
3
 
8
 
! Отговори
БуранАга преди 3 години
26,а този биоетанол сам ли се получава или изисква обработка?Какво количество тръстика трябва да изразходиш за един литър от тоя биоетанол?Колко големи полета трябва да се засадят,колко човека трябва да работят на тях,колко вода и химикали трябва да се вложат в производството и т.н.?Ако сложим нещата на кантар може да се каже,че новите дизели са по-екологични от колите на ток и от тия на тръстика.Трябва да се мисли глобално,а не на парче.
25
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
бизнес майка, като с ваксините. Те тези коли искат наземна инфраструктура . Станцийки кой ще ги произвежда монтира захранва, еднс голяма сигурна пара е това.
24
6
 
9
 
! Отговори
реалист преди 3 години
Тези 63% дето искат забраната да не би да карат колело за да отидат на работа или са излъгали за статистиката.
23
2
 
9
 
! Отговори
БуранАга преди 3 години
20,намали чиновниците,че ще започна да ликвидирам дечицата!Нещо математиката ти куца.Ние сме 6 милиона държава,но ти говориш за 3 милиона администрация.Ся да се разберем.Децата,пенсионерите или *** са администрацията?Пък и тая система-да държим едни хора на едно работно място,че да им вадят заплатите бачкаторите си е от времето на БКП.Колкото по-бързо забравите социализъма,бай Тошо,Гошо тарабата и бозата беше шес стинки,толкова по-бързо ще разберете как се правят масови съкращения.
22
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Болни мозъци май Меркел трябва да им вкара още един милион черни да ги плющат да им дойде акъла.
21
3
 
10
 
! Отговори
МЪСК преди 3 години
И на електрическите коли им са преброени дните, производителите включително и МЪСК се насочват към водорно-кислороден горивен елемент.....Основен проблем са батериите които създаване, усигуряване за да не се палят със химии производство но химии и най вече ТЯХНОТО РЕЦИКЛИРАНЕ(не е като да си хвърлиш гумата в реката) са по замърсяващи от твърдото гориво.А това проучване е правено наистина от 9 годишен с ел тротинетка.....
20
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
айде бе, че в моето семейство никой не е питан. Кои са тия 63%.Хсйде въс с тия поръчкови истории. Стига с тия измислени представителни извадки от 1000 човека, Европа е 580 милиона..
19
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ихааа,това означава че съвсем скоро всеки един *** ще може да се обзаведе с Калакотра-нов Ф'нос!
18
4
 
6
 
! Отговори
БуранАга преди 3 години
А тоя спирт как се добива?Сигурно извира от някъде.Що се подлъгвате толкова лесно?В България голям процент от хората карат на газ,което е възможно най-екологичното и съвместимо към момента.В цяла Европа,който кара на газ не плаща данъци,но таг ги е страх,защото това за тях е бомба в багажника.Иначе ако се зачетеш,ще осъзнаеш колко съм прав и един друг от коментиращите тук,който каза,че това пак е игра на корпорациите.
17
7
 
8
 
! Отговори
ИСТИНАТА преди 3 години
Разбрахте ли сега защо Англия избра Брекзит.Защото не яска глупавите чиновнически решение на евросъюза и в момента хем не ги спазва хем си ползва това което наистина им трябва от него.Само в нашата страна има над 2 900 000 чиновника.ЧИНОВНИЦИСами си правете изводите....И сме на 3 то място по чиновници, и на 4-то по чиновници в МВР структурите.Има назначени хора които незнаят къде реално са назначени но взимат заплатака докато работят друго нещо.ДА ЖИВЕЙ ГЕРБ