Ръчна или автоматична скоростна кутия: Ще приключи ли спорът?

Кой печели и кой губи в този спор ще решат в крайна сметка потребителите
23 апр 2021 22:38, Нели Христова
46
Ръчна или автоматична скоростна кутия: Ще приключи ли спорът?
Снимка: Pixabay

Докато дебатът между конвенционално задвижваните (с двигател с вътрешно горене) автомобили и електромобили продължава да бушува, една друга дългогодишна вражда - тази между автоматичните и механичните скоростни кутии също е много интересна. Кой печели и кой губи в този спор, ще решат в крайна сметка потребителите, тоест шофьорите. Интерес анализ на този дебат публикува YouTube-каналът Savagegeese.

Ръчна скоростна кутия: Защо да и защо не?

Преди десетилетия ръчната скоростна кутия е предпочитаната от повечето шофьори. Някои от тях дори умишлено си поръчваха тази трансмисия на модели, предлагани с автомат. Тези водачи искат да бъдат свързани с автомобилите си, като по този начин ги контролират.

Автомобилите с ръчна скоростна кутия изискват широко участие на водача и най-вече практика от негова страна, за да може да я използва. Смяната на предавките изисква ръчна работа със скоростния лост, както и работа на крака върху педала на съединителя, като това трябва да бъде синхронизирано. Шофирането на автомобил с механични предавки може да създаде проблем при спиране, но пък тази кутия е полезна при изкачвания и спускания.

Автоматична скоростна кутия: Защо да и защо не?

Според анализаторите от Savagegeese, натрупаната в началото неприязън към автоматичните скоростни кутии е напълно разбираема - те са бавни, тромави, неефективни и предлагат по-лошо предавателно съотношение от механичните. Въпреки това, те са по-лесни за употреба, защото не искат намесата на водача. Това е много важно особено за младите и неопитни шофьори, като им помага автомобилът да не загасне в някои ситуации на пътя.

Автоматичните скоростни кутии обикновено са мразени от заклетите фенове на спортните коли, които държат да имат контрол върху оборотите на двигателя във всеки един момент. Този тип трансмисии не позволява връзка между водача и мотора, която е много важно за някои водачи.

Проблемът обаче е на път да изчезне при новите автоматични скоростни кутии, които също позволяват смяна на предавките. Това връща контрола върху двигателя в уравнението и шофьорът вече сам може да избира между ръчен и автоматичен режим. Освен това, човекът зад волана вече има на разположение повече предавки - при някои автоматични трансмисии те са 10, отколкото при механичните кутии.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
0
 
! Отговори
До 4 преди 1 година
Добрият шофьор търси да кара всичко и не му е проблем.Последен модел кола с 500 хиляди спомагателни системи всеки ще я подкара, ама Москвич или Жигула - абсурд.
35
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Автоматика е за мързеливи и некадърни шофьори.
34
8
 
7
 
! Отговори
Мъррр преди 2 години
Истинските мъже карат автоматик, а с ръката вместо да ръчкат скорости галят бедрата на някоя сочна мадама, казвам ти го като жена, че гледам си се заблудил "Автоматика за гейове"
33
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тия къде харесват ръчка са селяци от населени места с бе повече от два светофара. В САЩ всички коли са автоматик. Не познавам човек, които му се налага да кара по един час и обратно в трафика да не харесва автоматика. Единия крак ти е свободен и не ти се налага да превключваш като гламав
32
12
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пеша или със самолет, това е въпросът. От 15 години карам автоматик и ръчката никак не ми липсва. Няма никаква разлика в динамиката ако знаеш как. Да не говорим че и автомата има ръчни скорости ако страдаш от носталгия. Да спомена че съм си взел книжката преди 40 години на Зил 130 с незинхронизирани ръчни предавки за които трябва двоен амбрияж.
31
10
 
12
 
! Отговори
Ямболски цървул преди 3 години
За мен автоматика е пълна скука.Друго си е ръчката.
30
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От 20 години карам с ръчна кутия. А миналата си взех автомат, много по удобно е и кефа е голям въпреки че съм със CVT. Ако бях взел ZF щеше да е супер. Автоматика има един голям недостатък и той е скъпо обслужване, на мен ми струва 630 лв
29
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ЯсъмконCVT има ръчен режим на Авенсис след 2010г. Може да избираш скоростите от волана или от лоста. Има и спортен режим.
28
4
 
5
 
! Отговори
Фантомас преди 3 години
Отдавна не бях чел такава *** статия.
27
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това дето разправяш за Приус, го учихме в Механото преди 25години и предполагам е открито преди 100- безстепенни скоростни кутии при различни машини , но също както и останалите автоматици до скоро имаха отявлени недостатъци, които последно време са ги изчистили .
26
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"една друга дългогодишна вражда - тази между автоматичните и механичните скоростни кутии също е много интересна."Аххх село селооооо ....
25
14
 
12
 
! Отговори
GG преди 3 години
Не бях карал автоматик от години и на новата служебна при първото резко спиране натиснах спирачката с левия крак по навик хаха. Иначе съм твърдо за автомат. Не си падам състезател
24
2
 
5
 
! Отговори
Ясъмкон преди 3 години
До 25CVT ръчен режим? За първи път чувам. Карам 16та приус ръчен режим няма, а и кутията не е автоматична, просто си е една скорост, не се сменя затова е лимитирана до 160кмч. Вътре има ремушък и две конусни шайби с променлива геометрия или нещо такова Може на некоя друга марка нещо да са измислили. На теслите е същата работа.
23
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Истинския шофьор се познава по разхода на гориво. Имах един по-възрастен колега, вика аз като отпусна спирачката в София, я натискам чак на влизане във Варна. Това се прави със ГЛАВА.
22
1
 
19
 
! Отговори
Батя ви преди 3 години
Ръчка баце! И сите стрелки у червеното, *** карай, то гоУфо не го боли!
21
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ръчка,ако не те мързи и автомат ако те домързява малко хах
20
9
 
10
 
! Отговори
1 преди 3 години
Ръчка все още не съм толкова стар за автомат, просто си по-ангажиран с карането, а и е по-готино. А теслата с автопилота чети... Тука има статия за едни такива изгорели като факли.
19
23
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хахаха, безсмисленна статия. До няколко години спират производство на коли с ДВГ, те тръгнали да обаъждат ръчка или автомат ....
18
6
 
21
 
! Отговори
45 преди 3 години
Явно си е до годините май. *** на по 20 г. търсят ръчка, че да се пбравят на ербап пред мадамите, а по улегналите си гледат кефа с автомата и си сърбат кафето с дясната ръка в задръстването..
17
8
 
17
 
! Отговори
скоро не преди 3 години
Понякога се налага да карам автоматик, още е нова кола на може би 2 години. Докато тръгнеш-5-6мин. Доближаваш я-светва! Натискаш едно копче и чакаш какво ще направи, ако си вътре пали. Аз си търся лоста.Трябва много плавно и нежно да даваш газ, спирачка, особено като се паркира назад и има лек наклон. За мен това е най-неудобно, защото не усещаш колата, а като пуснеш спирачката, тя си дава газ за да тръгне леко назад и я командваш със спирачките. В задръстване е супер удобно, тази и спира сама.