Затворени фабрики, намалено работно време: Криза удари автомобилния сектор

Ще спрат производства и на определени серии
27 апр 2021 18:00, Нели Христова
45
Затворени фабрики, намалено работно време: Криза удари автомобилния сектор
Снимка: БГНЕС

Недостигът на полупроводникови чипове продължава да оказва влияние върху автомобилната и технологичната индустрии, като някои от водещите производители бяха принудени временно да спрат работа в част от заводите си. Кризата започна преди няколко месеца, като се дължи на увеличеното търсене на компютри, таблети и смартфони в разгара на пандемията от COVID-19, съобщава Automedia.

От липсата на полупроводници пострада най-вече автомобилния сектор. Фабриката в Турция, която произвежда Ford Transit за европейския пазар, ще бъде затворена от 19 април до 13 юни. Производствената на линия за Ford Focus в Саарулис (Германия) не работи от края на февруари и ще продължи така поне още 20 дни.

Предстоят спирания на производството на още 4 модела на Ford - Galaxy, Kuga, Mondeo, S-Max и Transit Connect, като това ще продължи до 31 юли. Прекъсванията ще се отразят и на Fiesta и Puma, които се сглобяват в Германия и Румъния, както и американски модели на марката обявиха от компанията.

Друга компания - Jaguar Land Rover (JLR), спира на работа в два от най-големите си заводи поне за седмица поради недостиг на чипове. Фабриките в Касъл Бромич и Хейлууд минават на "ограничен режим" от днес (26 април), като това ще засегне моделите Jaguar XE, XF и F-Type, както и Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque.

От Volkswagen също обявиха, че очакват сериозни проблеми с производството, като очакват производствен дефицит от поне 100 000 автомобила през настоящето тримесечие. Това ще засегне най-вече едноименната марка, както и Seat и Skoda. Президентът на Seat - Уейн Грифитс вече призна, че заводът в Марторел работи с понижени мощности, като това ще се отрази на резултатите на марката през второто тримесечие на годината.

На свой ред Daimler отчете увеличение на продажбите с 13% през първото тримесечие, но призна, че кризата с полупроводниците ще се отрази на резултатите то следващия такъв период. В концерна очакват възстановяване на положението едва през третото и четвърто тримесечие.

Mercedes-Benz вече реагира на случващото се и намали работното време на 18 500 свои служители в Германия, като това ще се отрази на производството на моделите C-Class, EQC и GLC. Общо щетите са индустрията се очаква да бъдат милиарди евро, като прогнозите са, че световното производство ще намалее с около 800 000 автомобила през тази година.


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
2
 
33
 
! Отговори
Хаха преди 1 месец
Само автомобилния сектор ли удари кризата?Другите сектори сигурно цъфтят и връзват нали...Цялата световна икономика се срива с бясна скорост.Кризата започва там където свършва "пандемията"!
9
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На новите автомобили ламарините им ги правих тънки като фолио от шоколад. Тръгнах да бутам една тъкава затънала в калта и ламарината и се огъна само от ръцете ми.
8
0
 
14
 
! Отговори
Славчо преди 1 месец
Да спрат и интернет, че тогава ще подскочим.
7
2
 
12
 
! Отговори
Анонимна преди 1 месец
И без друго печелят твърде много на гърба на работниците. Добре доиде карантината да се спре експлщатацията на хора
6
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нас не ни бърка това. Ние си караме 20 годишните бараки щото Бибитко ни дигна заплатите и пенсиите. И да не спрат производството ние пак ще си караме баракудите. Нов автомобил в мутроландия карат само Мутрите и Бибитко..
5
1
 
31
 
! Отговори
тъй де преди 1 месец
Ами да намалят цените, не може една пластмасарка да струва 15-20000 еврака!
4
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ще спрат и турските тв серии.
3
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 10715Ще трябва пак държавата да плаща масрафа и спасява банките въпреки че всички капиталисти бяха за пазарна икономика.
2
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Закривай ЕС о НАТО както закриха и България в 1996. Бумеранга се връща.
1
1
 
14
 
! Отговори
10715 преди 1 месец
Потреблението намаля във всички сектори. Това е сигнал за преориентация на прооизводството и услугите. колкото по-бързо, толкова по-малко щети за бизнесмена. хайде сега да видим консултантскиите фирми какви препоръки ще дадат. Ама и те са на уж, както повечето...