Кои автомобили се развалят най-често на пътя?

На първо място е 10-годишната Kia Ceed
1 май 2021 18:23, Нели Христова
41
Кои автомобили се развалят най-често на пътя?
Снимка: Pixabay

Пандемията от коронавирус значително намали трафика не само в Германия, но и във всички държави от Европа. По-малко коли на пътя означава и по-малко повреди, което беше отчетено и от германския автомобилен клуб (ADAC). Неговата статистика показва, че през 2020 година по време на пътуване са се повредили 3,4 млн. автомобила, което е с 400 000 по-малко от 2019 година.

Най-често срещаният проблем е с акумулатора, като той се е увеличил от от 41,8% от общия брой през 2019-а до 46,3% през 2020 година. Причина е, че много от колите се карат по-рядко и съответно зарядът в акумулаторите им пада. От ADAC вече отчитат и повредите при електромобилите, като и тук на първо място е батерията - общо 54%. Отбелязва се обаче, че броят на електрическите превозни средства все още е малък, така че повредите при тях тепърва ще се увеличават.

Германските експерти оценяват 109 модела от общо 25 марки. От тях 40 са определени като "надеждни", а 16 се представят много лошо. Останалите показват смесени резултати. Всички преводни средства за произведени от 2011 до 2018 година, като за да попаднат в класацията трябва от тях да бъдат регистрирани по 10 000 бройки на година. Не се взимат под внимание така наречените "самонанесени щети" - оставане без бензин, например, както и дефекти по гумите, пишат от Automedia.

Първото място по слаба надеждност заема 10-годишната Kia Ceed (52,7%). При този модел най-често срещаните проблеми освен с акумулатора са стартер, горивна помпа, електрически вериги и свещи. Подобно е положението и при друг корейски модел - Hyundai i20 (42,2). Там повредите основно са по свещите, стартера и дефектните ключалки.

В челото попада Kia Sportage (38,6%), чиито най-срещани проблеми са подобни на тези при другите модели пред него. Следват два минивана - Seat Alhambra и VW Sharan (35,1%), като при тях основните повреди са на системите за рециркулация на отработените газове или впръскването на AdBlue. Сред проблемните автомобили, посочени от ADAC, са още Smart Forfour (32,8%) заради проблеми с акумулатора, а също така Opel Insignia (32,1%), Ford S-Max (30,7%) и Renault Kangoo (30,1%), като при последните това се отчита при по-новите машини - след 2017 година.

На обратният полюс - колите, които се представят най-добре през 2020 година, са голям брой автомобили на Audi и BMW. Моделите A3, A4, A5, Q3 и Q5 показват надеждността на Audi. Ако все има повреди при колите на тази марка, те най-често са срещани при кабелите за запалване на по-старите A1, като и при дюзите на Q5. В същото време BMW 1-Series, 2-Series, 3-Series, 4-Series, X1, X3 и Mini се представят на високо ниво.

Моделите A-Class, CLA, GLA на Mercedes-Benz, както и C-Class, GLC и GLK са малко назад с повече повреди. При тях най-често се срещат проблеми с ключалката за запалване и стартера.

В класацията на ADAC има и някои изненади в положителен смисъл, като това са Fiat Punto и Dacia Sandero. При италианския модел дори стари екземпляри (2011-2013 година) имат малко повреди. Същото важи и за Sandero, която показва, че дори по-евтините автомобили могат да бъдат сравнително надеждни.

Триото Seat Ibiza, Skoda Fabia и VW Polo също е сред моделите, които сравнително рядко дават дефекти по време на път. Интересното обаче е, че най-продаваният автомобил в Германия, а също така и в Европа - VW Golf, не се появява в статистиката на ADAC.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ИванИване доста клипчета съм изгледал на хора каращи електромобили даже и над 100 хил. км са минали някой. Не са правили по колите си нищо, то даже и спирачките не им се износват,щото спират с елмотора. Като няма какво да и се развали на една кола и съответно не ходиш в сервиз не могат и да те излъжат.
32
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Това ще се влоши значително с електрическите коли, там не можеш да хванеш майстора дали лъже ..."С 200 сензора и датчика, който следят за всевъзможни показатели, можеш да видиш всичко, което е бананови по автомобила. А ако е толкова голям хакер, че да може да хапнем колата и да промени тези дани, няма да си играе на автомонтьор, а ще обира банки.
31
4
 
7
 
! Отговори
Иван преди 2 години
Най - надежни са Лада 1500S.
30
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Новите
29
2
 
11
 
! Отговори
Селяндур с джип преди 2 години
Ей, тва немците са най-лъжливата нация на света. Лъжат повече и от дърти шведи, само и само да си продадат нескопосаните боклуц*и.
28
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Само веднъж кола ме е оставала на пътя. Шкода суперб 6 цилиндровия двигател. Не моя. На един приятел беше.Умря точно на един ЖП прелез. За късмет влак нямаше.
27
6
 
3
 
! Отговори
Как кои? преди 2 години
Американските щайги, руска кола не остава на пътя!
26
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Рено не псисъства ..... винаги съм карах по сервизите авери с немски и всякакви други талиги .... френските за издръжливи и достъпни за *** ;)
25
3
 
8
 
! Отговори
Иван преди 2 години
Доста безсмислена статия. Над 70% от "ремонтите" в сервизите са ненужни - просто ви вземат парите и ви лъжат. Останалите 30% може би имат смисъл. Но не можем да се сравняваме с Германия, вижте по форумите на отделните марки как хората се оплакват, че някой "майстор" или сервиз им е взел една торба пари за нищо. Това ще се влоши значително с електрическите коли, там не можеш да хванеш майстора дали лъже ...
24
1
 
3
 
! Отговори
qwe преди 2 години
Обърнете внимание като видите пътна помощ. Какви коли карат натоварени :)Нови можеби са добре премиум марките, но при нас 10+ годишни коли е друга реалноста.Сумати народ си дава парите да ги поддържа тези коли и друго освен да киселеят с тях не им остава.
23
5
 
14
 
! Отговори
Хемус преди 2 години
Верно ли бе !?Аз пък виждам немски колици вдигнали капака!Кайени,Туарези прословутите Аудита и народната колица.май някой са го направили на балък!За сметка на това Форд си е машинка
22
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най-много отбити и с вдигната капаци по пътищата в класацията ми са Рено
21
2
 
3
 
! Отговори
Хемус преди 2 години
И в допълнение,много моля некомпетентни лица да не си изказват мнението за френски автомобили!Двигател,ходова част,комфорт,ТОРСИОН или азотни сфери!
20
2
 
10
 
! Отговори
Хемус преди 2 години
Юпитата сега ще се изкажат,видиш ли как карат лизингов автомобил Премиум клас,ала-бала и електрички,няма разваляне!Такова е мнението им понеже са меки китки!Поне някои хора хванахме прилична образователна система
19
3
 
5
 
! Отговори
ВАСИЛ преди 2 години
До ВАСИЛСАМО ДА ДОПЪЛНЯ.ДО 120 КМ,УМЕРЕНО КАРАНЕ,ТОЯ ШЕСТАК ДВИГАТЕЛ ДАВА РАЗХОД 6.3 НА 100.КАРАМ ГО 15 Г.И НИКАКВИ,АМА АБСОЛ.ТНО НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ.ЗАРЕЖДАМ НА МАРЕШКИ,ПОНЕЖЕ КАРТЕЛА ТВЪРДИ ЧЕ Е МНОГО,АМА МНОГО ЛОША НАФТАТА.ЗИМАТА ПАЛИ НА ЧЕТВЪР ОБОРОТ,БЕЗ НИКАКВИ ТАМ ПОДОБРИТЕЛИ И ФАЛШИФИКАТИ.ПРОСТО УНИКАЛЕН ДВИГАТЕЛ.......
18
7
 
3
 
! Отговори
ВАСИЛ преди 2 години
ИМАМ МЕРЦЕДЕС 300 Д ТОВА Е НАЙ ДОБРИЯТ ДВИГАТЕЛ ЗА ВСИЧКИ ВРЕМЕНА.МОЛЯ ЧЕТЕТЕ СТАТИСТИКАТА И ТОГАВА СКАЧАЙТЕ ПО КЛАСАЦИЯТА.
17
3
 
7
 
! Отговори
Миньон Перник преди 2 години
Гоуфо е жеуезен.
16
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сигурно затова таксиджийте карат само КИА и ХЮНДАЙ ,щото се развалят.
15
5
 
20
 
! Отговори
aa1830 преди 2 години
Най-често не се развалят японските, ако става въпрос за масови марки. Френските и италианските са си били винаги *** (с изключение на дизайна при първите и комфорта при вторите). Немските не са това което бяха, те са средна работа между горе изброените.
14
0
 
0
 
! Отговори
rrrrrr we преди 2 години
До АнонименНаздраве.....Верваме ти байо.Весели празници.