Жигули срещу нов автомобил: Кои са предимствата й?

Старите коли имат някои предимства пред модерните возила
5 юни 2021 19:05, Нели Христова
208
Жигули срещу нов автомобил: Кои са предимствата й?
Снимка: БГНЕС

Често си спомняме с носталгия за колите от доброто старо време. Истината е, че съвременните автомобили ги превъзхождат в безброй отношения: комфорт, безопасност, динамика. Ако някой твърди обратното, вероятно е пропуснал да си изпие хапчетата.

Но все пак има и някои отделни точки, по които старите коли имат несъмнено предимство, както подчертават колегите от авторитетното руско списание "За Рульом". Тяхното сравнение е между модерните автомобили и класическата Жигули (ВАЗ-2101), но всъщност повечето аргументи са валидни за почти всяка кола от 70-те и 80-те години.

1. Просто обслужване и лесни ремонти

Противно на жалванията във форумите, всъщност старите коли се повреждаха с по-голяма честота от съвременните. Но почти всички повреди по тях бяха лесно отстраними и човек можеше да се справи дори сам, с прости инструменти и известни технически познания. Подмяната на изгоряла крушка във фаровете, смяната на акумулатора, дори реглажът на клапаните бяха съвсем достъпни процедури, не изискващи нито посещение в сервиз, нито покупката на специално оборудване. Нито пък старите коли имаха претенции към конкретни типове масла и антифризи, както е при модерните.

2. Разбираемо управление

Никакви сензорни екрани с менюта, подменюта и подменюта на подменютата. Всяка функция си имаше свое лостче или бутон, лесни за напипване в движение. Човек нямаше нужда да поглежда таблото, за да знае къде е копчето за радиото и къде - това за вентилатора.

3. Винаги работещи стъкла

В eкипа на Automedia имаме бивши ползватели на Москвич-2140 и затова все пак трябва да изкажем особено мнение по този въпрос. Но е факт, че добрите стари механични стъклоповдигачи с ръчка не се нуждаеха от функциониращ акумулатор, за да смъкнат или подвигнат стъклото. Докато сега всеки по-сериозен проблем с електрическата система - примерно при катастрофа - може да ви остави блокирани вътре в колата, освен ако тя не е със специална система за такива случаи.

4. Триъгълните прозорчета

И добрата стара жигула, и повечето други модели от онази епоха имаха характерните триъгълни стъкла отпред, отварящи се отделно. Съвсем простичка конструкция, която обаче позволяваше да се провертрява салонът, без непременно в него да духа. Помагаше и за отпотяване на стъклата. За съжаление производството на отделни квадратно и триъгълно стъкло излиза по-скъпо, отколкото използването на едно-единствено, така че това хитро решение изчезна без следа.

5. Видимост отвътре

Днешните автомобили имат специално подсилени пътнически клетки и са несравнимо по-безопасни за пасажерите си при удар. Но това означава и доста по-дебели колони - и съответно по-лоша видимост. Да не говорим, че и дизайнерските тенденции в последните години постоянно намаляват площта на прозорците. Докато навремето гледката бе отлична във всички посоки: колоните бяха тънки, седалите дори нямаха подглавници, така че и карането назад беше детска игра.

Още по темата четете на сайта на  Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


208
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
108
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Знан че климатика и комютъра на жигулата дават проблеми следм десетина годишно ползване. Централното заклювабе също много се чупи. Иначе по другите показатели жигулата бие ВСИЧКИ.
107
3
 
3
 
! Отговори
123 преди 2 години
Автора в кой век живее, и колко дълбока землянка?!
106
2
 
4
 
! Отговори
Иван преди 2 години
Личи си, че е писано от жена.Статията е пъна с глупости и лъжи. На места може да се приеме и като смешна.
105
2
 
4
 
! Отговори
препатил преди 2 години
В България има над 4 милиона автомобила.Ако всеки включи къси светлини,габарити както е според закона,то консумацията е към 200 вата.Така,че сумарната мощност е 800 мегавата!И това е енергия произведена от бензин и дизел!Двата предни фара са с мощност 110 вата и създават същата както от слънцето осветеност на ....половин квадратен метър!Затова в ясен,слънчев ден не си виждаме фаровете!И досега нито един политик не се е замислил за това.Е,кажете ми как да гласувам за някого?
104
0
 
1
 
! Отговори
препатил преди 2 години
Имах стар автомобил който бе направен действително практично за времето си.Но за времето си.Ако пуснеш светлините по тъмно на таблото има лампа коятъо свети и на тъмно я виждаш.Но през деня не! И така ме глобиха два пъти за шофиране без къси светлини през деня! Тогава през 90-те ако някой немски депутат е предложил да се кара с фарове през деня сигурно биха го изхвърлили от парламента!Но ние си имаме"инженер" който по телевизията каза,че това повишава разхода на гориво с 15 милилитра на час!!!!!
103
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако някоя съвременна кола изкара колкото 124ката мерцедеса от миналия век ще го почерпя
102
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Учудващото е, че повечето коментиращи изобщо не са разбрали какво пише в статията.
101
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
През 1975 карах едно Волво. Е, няма такъв таралясник. Кошмарна работа.
100
9
 
7
 
! Отговори
българин преди 2 години
До: НикНик, човече, остави ги, не ги убеждавай! Това да си русофил е диагноза! Колкото и да ги убеждаваш, ще спечелиш само минусчета. Няма значение, че руснаците нямат нито една руска кола. Москвичът е по лиценз на Форд. Ладата (съответно Жигули) е по лиценз на Фиат. А космическите ракети са ги копирали директно от Пенелмюнде. И на Юрий Гагарин са му подарили спортна кола внос от Франция.
99
5
 
5
 
! Отговори
Кико преди 2 години
И само защото едни *** си спомнят за"доброто" време,трябва да ни занимавате с тях .Те все още технологично са от тази епоха!
98
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
През 1985 карах един нов Форд. Спомням си с отвращение за тоя таралясник.
97
7
 
10
 
! Отговори
3M преди 2 години
Спомням си с отвращение за соц таралясниците. Дано не се повтаря това мъчение
96
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Вместимостта на багажниците на колите модел от преди 50-60 години беше огромна, за разлика от сегашните.
95
6
 
12
 
! Отговори
Ник преди 2 години
Но, за сметка на негативите са много повече от изброените позитиви. Пътуването на дълги разстояния е мъчение, особено през лятото на 30+ градуса. Вместимостта на багажника е малка за кола с такива габарити. Разхода на гориво е значително по-голям особено когато колата е натоварена и трябва да са поддържат скорости по-високи от 90 км/ч. Шума в купето също е по-висок. Удобства като комфортни седалки и позиция на шофиране са блян и т.н. и т.н..
94
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ми не знам, аз току що си купих нова кола, със GPS навигация, телевизор, DVD, хладилна жабка, автоматичен контрол на налягането в гумите, още куп екстри, за които няма да ми стигне нясто тук, и не ми струва повече от пpoгнила съветска Лада!!! Пък вие ако сте мазохисти си купете и Запорожец!!!
93
3
 
8
 
! Отговори
факт преди 2 години
Карането на заден ход, никога не е детска игра! Набийте си го в дрогираните главици... Гнидитакива ...
92
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сравнението е модели от 60-те и 70-те години на миналия век и съвременните автомобили. Никой не отрича, че съвременните автомобили са по-добри, но и моделите от преди 50-60 години си имаха някои предимства. Първата ми кола я купих през 1986 година, модел от 70-те. Сам си оправях всичко по колата. Габарити по-малки от следващите ми коли, въпреки че беше една от най-големите. Маневреност значително по-голяма. Лесно паркиране. Огромен багажник и просторно купе. Добра возия при лош път на дупки.
91
2
 
8
 
! Отговори
IQ 3.14 преди 2 години
До пецатапеца, ако напишеш още един път конвеер ще ми потече кръв от очите. ладата е фиат и не е джойнт венчър а е колхознически ревърс инжинеринг на поточна линия на фиат с благословията на италианските комунисти, и в частност началника им Палмиро Толиати. Познай в кой град произвеждат тия легени
90
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всичко написано е пълна глупост, но особено ми хареса хвалбата на триъгълните прозорчета. За разлика от оригиналните на Фиат, в руските версии заключалката беше залепена за стъклото. Нагряваш със запалка, ключалката пада и си в колата. Скубеш палиш с жиците (едно ластиче доста помага за по-спретнатия вид) и си горд временен ползвател на чужд автомобил. След три дни ползване може да те преквалифицират и на крадец.
89
11
 
7
 
! Отговори
Стоил преди 2 години
Напълно съм съгласен с коментара ,че единственото предимство на Жигули пред западен автомобил е ,че можеш да я оставиш на пътя отключена и с ключове на таблото.Защото няма,кой да я открадне.