Volkswagen спира с дизеловите и бензинови двигатели в Европа до 2035 г.

В други части на света обаче германският концерн ще си остави повече време
27 юни 2021 11:50, Красимир Ангелов
109
Volkswagen спира с дизеловите и бензинови двигатели в Европа до 2035 г.
Снимка: БГНЕС

Германският производител на автомобили Volkswagen възнамерява да излезе от бизнеса с автомобили с двигатели с вътрешно горене постепенно. "В Европа ще напуснем бизнеса с дизелови и бензинови двигатели между 2033 и 2035 г., в САЩ и Китай малко по-късно", заяви директорът на продажбите на VW Клаус Целмер пред Münchner Merkur (съботно издание), пише Investor.bg.

"В Южна Америка и Африка, поради липсата на политически и инфраструктурни рамкови условия, преходът ще отнеме малко повече време", пояснява той.

Като масов производител Volkswagen имал по-различни предизвикателства, които трябва да преодолее при трансформацията, отколкото например производителите на автомобили, които продават превозни средства основно в Европа.

Целмер каза пред вестника, че най-късно до 2050 г. целият флот на VW трябва да стане въглеродно неутрален. В Европа той се надява до 2030 г. 70% дял от общите продажби на компанията да бъдат електрически. Това би подготвило концерна за евентуално затягане на климатичните цели на Европейския съюз и дори компанията би могла да ги надмине.

Що се отнася до крайните дати за двигателите с вътрешно горене, има разлики между германските автомобилни компании. Например дъщерното дружество на Volkswagen Audi възнамерява да представи последния SUV с такова гориво през 2026 година. Производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене трябва постепенно да се прекрати до 2033 г.

Цялата статия може да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


109
Още по темата: VolkswagenавтомобилиДВГVW
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Kанцлерът Ангела Меркел и германското правителство наложиха пълна забрана на ядреното електричество до 2022 г., като част от правителствената стратегия от 2001 г., наречена Energiewende или "Енергиен завой", за да започнат да разчитат на слънчевата и вятърна енергия, както и други така наречени "възобновяеми източници". Целта на този ход е била Германия да стане първата индустриална държава, която е "неутрална към въглерода". Стратегията засега към 2021 г. е пълен провал и икономическа катастрофа.
38
2
 
7
 
! Отговори
до 48 преди 2 години
А защо само в Норвегия все тепърва започва подмяната и само 17% са подменени с електрически, а в друтите страни изобщо не започва, там са по-малко от 1% електрическите? Защо като са толкова добри, все тепърва им започва подмяната от 20 години вече?
37
10
 
5
 
! Отговори
До 46 преди 2 години
Е то тепърва почва подмяната. До десетина години над половината коли в Норвегия ще са електрически. Ако им паднат цените и аз ще си купя.Омръзна ми да ходя по сервизи за какво ли не.
36
2
 
6
 
! Отговори
До 39 преди 2 години
Не ги купуват щото са по-скъпи.Ако са на цената на другите, ще почнат да ги купуват.
35
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И като са толкова добри, и като в Норвегия дават данъчни облекчения и се финансира купуването на електричка от тръбата (Норвегия няма икономика, само точат газ и нефт от тръбата и продават) защо само 17% от норвежците са предпочели електрически?
34
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В Норвегия са 17%, а защо в навсякъде другаде са по малко от 1% електрическите?
33
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
То няма толкова електричество на планетата като производство за да се зареждат всички електрически автомобили. Да не говорим, че се зарежда 5 часа, и с това може да караш не повече от 200 километра, нищо че обещават 500 км, реално е не повече от 200-300 км, а на градско още по малко.
32
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
От 20 години обещават електрически - напредък нула. Къде са тези електрически автомобили които могат да заместят обикновения двигател - само реклама и пропаганда.
31
2
 
5
 
! Отговори
Шейхове! преди 2 години
Дупе да ви е яко!
30
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Електрическите автомобили са скъпи и неефективни.
29
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дизеловите и бензиновите нямат алтернатива, каквото и да говорят екофашистите.
28
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не знам колко са в Норвегия, но в целия свят и като цяло в Европа са по малко от 1%, защо не ги купуват, щом в Новвегия са 75%.
27
0
 
8
 
! Отговори
Сланина и дзурла! преди 2 години
Да,снощи на мача се забеляза.попФолксваген електрически на фона на гей знаме!!По добра реклама,здраве му кажи!Сичкото гей на попФолксваген!
26
2
 
2
 
! Отговори
До 35 преди 2 години
Да, бе.За 2020г 75 процента от продажбите на нови автомобили в Норвегия са или електрически или хибриди.
25
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
е ние у пеулник кво ше правим ?
24
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 21 - Излъгал те е товят приятел в Норвегия, електрическите коли са под 1% засега и така е от години и никога няма да станат дори и 5%, само пропаганда. Аз имам трима приятели в Норвегия и могат да потвърдят, че там се купуват само заради данъчните облекчения, освен това са неефективни - в градско stop-and-go батерията свършва за 1 час, a на магистралата едвам стигат до 200 километра.
23
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най добре е да спрат изобщо да произвеждат автомобили защото от еталон за качество отдавна се превърнаха в най обикновени таралясниците едва изкарващи до гаранцията.
22
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И защо никой не ги купува електрическите?
21
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Автомобилите с литиево-йонна батерия имат общ "въглероден отпечатък", когато са включени ефектите от добива на литий и производството на всички части, което е по-лошо от дизеловите превозни средства.
20
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На планетата няма толкова литий че дори и 10% от автомобилите да минат на литиеви батерии, за сега са само около 1%, и са безумно скъпи.