Volkswagen спира с дизеловите и бензинови двигатели в Европа до 2035 г.

В други части на света обаче германският концерн ще си остави повече време
27 юни 2021 11:50, Красимир Ангелов
109
Volkswagen спира с дизеловите и бензинови двигатели в Европа до 2035 г.
Снимка: БГНЕС

Германският производител на автомобили Volkswagen възнамерява да излезе от бизнеса с автомобили с двигатели с вътрешно горене постепенно. "В Европа ще напуснем бизнеса с дизелови и бензинови двигатели между 2033 и 2035 г., в САЩ и Китай малко по-късно", заяви директорът на продажбите на VW Клаус Целмер пред Münchner Merkur (съботно издание), пише Investor.bg.

"В Южна Америка и Африка, поради липсата на политически и инфраструктурни рамкови условия, преходът ще отнеме малко повече време", пояснява той.

Като масов производител Volkswagen имал по-различни предизвикателства, които трябва да преодолее при трансформацията, отколкото например производителите на автомобили, които продават превозни средства основно в Европа.

Целмер каза пред вестника, че най-късно до 2050 г. целият флот на VW трябва да стане въглеродно неутрален. В Европа той се надява до 2030 г. 70% дял от общите продажби на компанията да бъдат електрически. Това би подготвило концерна за евентуално затягане на климатичните цели на Европейския съюз и дори компанията би могла да ги надмине.

Що се отнася до крайните дати за двигателите с вътрешно горене, има разлики между германските автомобилни компании. Например дъщерното дружество на Volkswagen Audi възнамерява да представи последния SUV с такова гориво през 2026 година. Производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене трябва постепенно да се прекрати до 2033 г.

Цялата статия може да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


109
Още по темата: VolkswagenавтомобилиДВГVW
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
3
 
6
 
! Отговори
До 21 преди 2 години
Кое му е по-скъпото?Имам един приятел, който е шеф на фирмения сервиз в България на една от големите немски компании .Каза ми,че неговите колеги в Норвегия стояли без работа, щото там масово се купуват електрически коли.
18
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Коефициента на полезно действие на електрическите е изключително нисък - по голяма част от енергията отива за да движи самия двигател, тежки са като танкове.
17
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И като са толкова добри електрическите защо не ги купуват, хем им дават данъчни облекчения. По малко от 1% са, и само говорят от 20 години, но за толкова време никакъв напредък в технологиите, само сменят фаровете и слагат разни джаджи и дисплеи вътре, но двугателите са си същите неефективни литиеви батерие.
16
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цели полета във Франция са пълни с закупени автомобили Тесла и други подобни, знаете ли защо? Защото хората не знаят какво да правят с тях след това! Жизненият цикъл на акумулаторите им е кратък, а рециклирането на тези акумулатори е реален и скъп проблем. Не е прието да се говори за това на глас, но тези технологии нанасят несравнимо по-голяма вреда на екологията и околната среда, отколкото традиционните двигатели с вътрешно горене.
15
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Поддръжката на електрическите е много по скъпа от обикновения двигател.
14
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Засега няма друг алтернативен двигател. С какво ще ги заместят? Електрическите са неефективни, скъпи, и замърсяват околката среда много повече от бензина и дизела.
13
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Иначе лошо нема-в електричката няма смяна на масла,ремъци, помпи и не знам си още какви щуротии.Само цената им е соленичка.
12
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Щом е до 2035г,тогава 2045г ще си купя един десетгодишен Пасат и ще го карам до 2055г.Тогава ще съм на 80,така че повече кола няма да ми трябва.
11
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
5, автомобилният парк наближава критичната граница на презапълване на капацитета на улици, пътища, магистрали, тротуари, паркове и градинки. Независимо дали двигателят е ДВГ, електрически, водороден. Не е ли време да акцентираме върху проектирането и производството на въздушни транспортни средства за лично ползване, задвижвани от двигатели на водородно гориво?
10
0
 
17
 
! Отговори
Hoho преди 2 години
На горугляне до 2205 ще може да намерим нов внос на реални км, не се бойте.
9
0
 
8
 
! Отговори
Винкелу преди 2 години
Голфо ше беде с вода и ток!
8
2
 
19
 
! Отговори
аа преди 2 години
хаххаа до 2030 я има европесйки съюз с всичките му зелени простотии я нема.споко натискайте си газта и да не ви дреме от тъпички статии за зелени икономики
7
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ние няма да доживеем този (прогрес) прекалено скъпи 70бона най ефтината електрична колкото един апартамент и батерията с живот няколко години
6
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Интересно ми е как ще заменят дизеловите селскостопански машини? Или възнамеряват да ни оставят и без храна?
5
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Зелената сделка е огромна глупост и ще ни направи клошари!
4
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До тогава ще спрат тецовете и ще се върнем на жива тяга.
3
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Представете си в квартал от панелни блокове всеки опънал кабел да зарежда кола. Няма никаква инфраструктура. Да не говорим колко ще издържи мрежата. А при спиране на тока заради виелици?
2
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Възнамеряват до 2030 г. 70% дял от общите продажби на компанията да бъдат електрически. Дали обаче няма да спечелят руснаците, които залагат на развитие и производсдтво на въглеродно неутралното водородно гориво в световно значими количества?
1
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Скучна марка, скучни модели!