Колко дълго живеят съвременните дизели?

Няколко са факторите, които влияят коментират специалисти
26 юли 2021 17:15, Петя Славова
62
Колко дълго живеят съвременните дизели?
Снимка: Bulgaria ON AIR

Основното нещо, на което обръща внимание купувачът, са характеристиките на задвижващия агрегат на превозното средство. Сред най-важните от тях е ресурсът на мотора – така наречените "мотокачосове". Под този параметър обичайно се разбира броя на часовете, в които двигателят може да работи. Сред като той бъде изчерпан, се налага основен ремонт.

Срокът на експлоатация зависи от различни фактори – начина на използване на превозното средство, редовното и качествено обслужване, както и от вида на самия двигател. По правило, дизеловите мотори имат по-дълъг срок на експлоатация от бензиновите, което се обяснява с особеностите на тяхната конструкция.

И при дизелите има разлики, като основната от тях е наличието или липсата на турбина. В наши дни производителите се стремят да получат максимална мощност от малък обем на мотора, което прави неговата конструкция по-сложна. Турбината увеличава мощността и намалява разхода на гориво, но с нея агрегатът се износва по-бързо и не достига определения от производителя ресурс.

Например, дизелов двигател с атмосферно пълнене изкарва 500 000 км преди основен ремонт. Ако вземем мотор със същия обем, но с турбина, то неговият ресурс е горе-долу наполовина – 250 000 км.

Сред шофьорите е разпространено мнението, че надеждността и експлоатационният живот на дизеловите двигатели са в пъти по-добри от тези на бензиновите. Това не е точно така, защото дизелите също не са застраховани от повреди. Средният живот на такъв мотор е около 300 000 км, докато при бензиновия той е около 200 000 км.

Четете повече по темата в automedia.investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
2
 
! Отговори
ние преди 2 години
не сме коли
15
3
 
0
 
! Отговори
едно си преди 2 години
баба знае едно си бае сега откраднати очи е филма така ч1е пазете се баба ви е алчна пак и пла6та добре
14
3
 
34
 
! Отговори
До Анонимен преди 2 години
Аз също карах нова кола, вЕрвай, ми, в България хич не ти излиза евтино. Каско-то, лизингът и данъците (20 годишен таралясник, който пуши и дрънчи плаща символичен данък, а аз - няколко стотин лева) убиват всякакво желание да караш нова кола.
13
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дизеларка, купена на 2 години и 67 000км. И даже не е немска. В момента е на 14 години и 425 000км, без ремонти по двигателя. Само окачване, окачване, окачване. . .
12
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пълни глупости ... кой дизелов двигател не може да изкара 250 000 км без основен ремонт?!? Какво разбира автора под основен ремонт, смяна на ангренаж??Как средния живот ще е 300 000км :) Знаете ли какво значи изобщо средна стойност :) ко това е така 20% от всички дизели трябва да умират още на 150 000 км, т.е. грубо 3-4 години, то повечето от тях са още в гаранция, която трябва да се покрие от производителя ... Както казах, пълни глупости! Виж ако се броят само навъртяните км в бг по може :))
11
1
 
16
 
! Отговори
До Анонимен преди 2 години
Моята кола е на около 5 години, купена е като нова и в момента е на 110 000 километра. Мисля да я продам, като наближи 10 години, а дотогава сигурно ще е около 200 000. Не съм нито бакшиш, нито фирма. Ако не ми вярваш - огледай се по сайтовете за стари коли - много рядко има оферти за 5 годишни коли, които да са под 80-90 000 километра и цената е доста по-висока.
10
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Вижте броя на дизелови и бензинови коли по автокъщите от една марка и модел и ще ви стане ясно кои са повече за продаване(оттърване)...
9
2
 
25
 
! Отговори
ПроСоТо преди 2 години
моят племенник търкаля един "Мерседес 190Д",дизел,на 37 години..Не е пипано по него нищо,освен спирачки,..един ремък май беше сменял,а,и подгряващите свещи май беха сменени..и некоя и друга щанга.....А ръжда по купето вече се е появила на две места,но тя е с размер на пет стотинки..Бил съм с него и като спре някъде, винаги се намирват поне двама да дойдат да го питата:..-"Госине,продава ли са тоя Мерседес?"..
8
26
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ха-ха-ха. Кой човек ще си купи нова кола и ще я кара 200 000 километра? Само бакшиши и фирмени коли въртят по толкова километри.
7
8
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дизеловите мотори живеят повече защото са по-бавнооборотни.
6
13
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всички стари дизели са вечни, както и новите - тук и търговците и клиентите са на едно мнение.
5
0
 
39
 
! Отговори
Охо бохо преди 2 години
Най-добрите звена на всеки производител са тези, които проектират живота на частите. И тъй като обикновено това съвпада с (а често и предшества) края на гаранцията, клиентът получава скъп, но за сметка на това некачествен продукт - световна тенденция. Даже тези, които преди се славеха с качество, вече продават ***....
4
1
 
27
 
! Отговори
Патриот преди 2 години
До !Тия, кои имат парици за нови колици, не пишат по форумите :)
3
3
 
22
 
! Отговори
смях преди 2 години
Подкрепям коментар едно , но и любезно го моля, да ни обясни коя марка коли предпочита. Ферари ли Ламбо или е по-консервативен и се спира на мерцедеси и бмв-та. Ние благородно ще му завиждаме и ще караме 20 годишни дизелаци.
2
1
 
29
 
! Отговори
до предния N1 преди 2 години
ако ги сменяш на 2 години , може и въобще да не посещаваш сервиз за обслужване.
1
45
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много слабо ме вълнува колко живеят. На всеки 2-3 години сменям автомобила със следващия модел. До момента сервиз не съм посещавал за друго, освен обслужване. Излиза доста евтино да имаш нова кола, вЕрвайте ми.