Започна ново разследване срещу Tesla, драмите с автопилота продължават

Нищят се най-малко 11 катастрофи с участието на автомобили Tesla
17 авг 2021 16:36, Нели Христова
14
Започна ново разследване срещу Tesla, драмите с автопилота продължават
Снимка: БГНЕС

Федералните регулаторни органи по безопасността разследват най-малко 11 катастрофи с участието на автомобили Tesla, използващи автопилот или други функции за самоуправление, които се се блъснали в аварийни превозни средства, отзовали се на мястото на по-ранна катастрофа.

Националната администрация по безопасност на автомобилния транспорт на САЩ заяви, че седем от тези инциденти са довели до 17 ранени и един смъртен случай.

Всички автомобили Tesla, участвали в произшествията, са имали функция за автопилот със самоуправление или круиз контрол, информиращ за трафика, съобщава NHTSA.

Акциите на Tesla (TSLA) паднаха с 5% при сутрешната търговия след новините за разследването.

Разследваните инциденти са се случили между 22 януари 2018 г. и 10 юли 2021 г. в девет различни щати. Те са се случили предимно през нощта.

Tesla не отговори веднага на искане за коментар относно разследването от страна на CNN.

Това не е първият път, в който безопасността на функцията за автопилот на Tesla е била поставяна под въпрос.

Националният съвет за безопасност на транспорта, отделна агенция, която разследва самолетни катастрофи и други фатални инциденти, установи, че автопилотът е частично виновен за фатална катастрофа през 2018 г. във Флорида, която води до смъртта на шофяор на Tesla.

Полицията в предградие на Хюстън заяви, че в друг инцидент не е имало никой ншофьорското място в Tesla, която катастрофира и убива двама души, возили се на задната седалка, по-рано тази година. Това е обвинение, което Tesla отрича. Но Ларс Морави, вицепрезидент на Tesla по инженерство на превозните средства, потвърди през април в коментари пред инвеститори, че адаптивният круиз контрол на Tesla е бил включен и ускорен до 30 мили в час преди въпросната кола да катастрофира.

Tesla се стреми да предложи на своите водачи пълна технология за самостоятелно управление. Но макар да казва, че данните доказват, че автомобилите, използващи автопилот, участват в по-малко произшествия на миля, отколкото автомобилите, управлявани от шофьори, компанията предупреждава, че "настоящите функции на автопилота изискват активен надзор на водача и не правят автомобила автономен".

Агенцията за безопасност заяви, че разследването ще й позволи да "разбере по-добре причините за някои катастрофи с Tesla", включително "технологиите и методите, използвани за наблюдение, подпомагане и налагане на ангажираността на водача при шофиране, докато се използва автопилот". Той също така ще разгледа всички допринасящи фактори за инцидентите..

"NHTSA напомня на обществеността, че днес няма налични в търговската мрежа моторни превозни средства, които са в състояние да управляват себе си", се казва в изявление на агенцията. "Всяко налично превозно средство изисква шофьорът да има контрол по всяко време и всички държавни закони държат шофьорите отговорни за експлоатацията на техните превозни средства. Някои усъвършенствани функции за подпомагане при шофиране могат да повишат безопасността, като помагат на шофьорите да избегнат катастрофи и да смекчат тежестта на евентуални инциденти, но както при всички технологии и оборудване на моторни превозни средства, водачите трябва да ги използват правилно и отговорно."

Разследването включва Tesla Y, X, S и 3 с моделни години 2014 до 2021 г.

Гордън Джонсън, анализатор и вокален критик на Tesla, написа в бележка до клиентите в понеделник, че проблемът не е само за потребителите на автопилота на Tesla.

"NHTSA обръща внимание на особена опасност, която Tesla създава за хората извън превозното средство - т.е. тези, които никога не са се съгласили да бъдат "морски свинчета на автопилота", пише Джонсън.“

"Опциите за самостоятелно управление, като автопилота на Tesla или по-широко достъпният адаптивен круиз контрол, налични в широк спектър от автомобили, вършат добра работа при забавяне на автомобила, когато колата отпред се също се забавя", обяснява Сам Абуелсамид, експерт в самоуправляващи се превозни средства и главен анализатор в Guidehouse Insights.

Но Абуелсамид казва, че тези превозни средства са проектирани да пренебрегват неподвижни обекти, когато се движат с повече от 40 мили в час, така че да не натискат спирачките, когато се доближават до надлези или други неподвижни обекти встрани от пътя, като например кола, спряна в аварийната лента. За щастие повечето от тези превозни средства с някакъв вид автоматично спиране спират за неподвижни обекти, когато се движат по-бавно, обяснява Абуелсамид.

Истинският проблем, според него е, че много повече собственици на Tesla предполагат, че техните коли могат всъщност да се движат сами, отколкото шофьорите на други автомобили с автоматично спиране и други функции за безопасност. А сигналите, които шофьорът би видял, когато се доближи до място, на което се е случил инцидент, като например пламъци по пътя или мигащи светлини, имат по-голям смисъл за човека, отколкото биха могли да имат за система за автоматично задвижване.

"Когато работи, което може да е през повечето време, функцията може да бъде много добра", казва Абуелсамид за функцията за автопилот на Tesla. "Но лесно може да се обърка от неща, с които хората не биха имали проблем. Машините не са толкова адаптивни като хората. А проблемът е, че всички машинни системи понякога допускат глупави грешки. "

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
2
 
2
 
! Отговори
Бай... преди 2 години
"Американците са нация от ***". (Уолт Уитман).
10
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Карам ICE кола, но ще ми е последната такава. Догодина ще взема новия Model 3.
9
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Лобити против Ел. колите продължава. Защото мътрягите не може да си отворят техни автосалон и да спрат хората, да си ги купуват, сега искат да изкарат всички, че едва ли не, това са "коли убийци", нищо, че участват в 3 пъти по-малко катастрофи, на базата на колко разстояние изминават.
8
2
 
2
 
! Отговори
Идин Гъзк преди 2 години
Тоя Мъск направо за затвора.Егати измамника.Ако живееше в БГ Педерашков вече да го е арестувал.
7
2
 
1
 
! Отговори
Друга тема преди 2 години
Ако желаете да се оправи България , Живко от Варна го издигнете да управлява България въпреки че не му личи че може, ама може !
6
7
 
2
 
! Отговори
До 5 преди 2 години
Приказваш пълни гл.у.по.сти. Май не си наясно, че стотици милиони обезщетения плащат такива компании, и нито са фалирали, нито нищо. Напротив, акциите им скачат до небесата. А ако си мислиш, че Мъск няма пари да плаща на адвокати... всъщност, може да си купи всички адвокати на света, защото парите, които прави на ден, адвокатите не могат да ги направят за 100 години.
5
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абе на това краварско племе няма ли кой да се прежали да им навие малко семе. 5 години бях в кравария и съм се смял с глас когато съм чел инструкциите за ел.уредите за колите и за други. ....Телевизора за да работи трябва да включите щепсела в контакта. Това като го прочетох направо паднах. За автомобилите има инструкция че трябва да седнете зад волана и да поставите ключа в контакта. Като обуете маратонките завържете им връзките. За една крушка викат техник да им я смени. Смех до припадък.
4
4
 
21
 
! Отговори
Asparuh преди 2 години
В България трябва да въведат задължително каране с автопилот ,че се изтрепаха.
3
6
 
10
 
! Отговори
Да не спорим преди 2 години
Веднъж само да **пробият** адвокатите на някой потърпевш в дело за обезщетение - - ще види тогава г-н Мъск що е то **пълноводен поток от материални блага**........ама изтичащи от активите на компаниите му , уви!!!
2
6
 
16
 
! Отговори
разсмя ме преди 2 години
Няма по-*** нация от американската!Купили се теслА и се мислят за бесмъртни.Не случайно на всяко обикновено изделие има шрифт с дебели букви дeбилски инструкции за безопастност като например на ютия: Не гладете панталоните си ако сте обути в тях.
1
7
 
13
 
! Отговори
Илон Мъск преди 2 години
Пълни *** излязоха теслите.