30% скок на цените на колите втора употреба

Проблемът са чиповете за производство на автомобили
18 окт 2021 10:25, Елка Василева
91
30% скок на цените на колите втора употреба
Снимка: архив, БГНЕС

Колите втора употреба поскъпнаха с 20-30 на сто заради проблема с доставките на чипове за производителите на автомобили. Вносителите на стари коли в България няма откъде да купят стока, а малкото налични автомобили в автокъщите в Западна Европа са твърде скъпи и на твърде много километри. Това обясни за “Труд” Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Производството на автомобили в Западна Европа е ограничено заради забавянето при доставката на части, което наложи пандемията, и почти няма готови нови коли за продажба. Ако някой иска да купи нова кола от производителите, прави заявка и започва да чака.

Още по темата

“Чака се между 6 и 8 месеца, за някои марки дори година. Това пречи да има автомобили втора употреба на пазара”, каза Любомир Доросиев. В резултат автокъщите в Западна Европа вече са вдигнали цените поне с 30%. Липсата на стока наложи повишението на цените, обясни Доросиев.

В резултат повечето внасяни употребявани коли в България влизат в страната с 30% по-висока цена. Която веднага се калкулира и в крайната цена за клиентите. Заради дефицита на пазара повечето автокъщи, които имат налична стока, купена на по-ниски цени, също продават автомобилите поне с 20% по-скъпо.

Въпреки поскъпването автокъщите имат добри продажби. Основната причина за това е, че много хора са се усетили какво предстои с цените и са побързали да купят автомобил, докато на пазара има повече предлагане. Затова автокъщите в страната са имали доста работа.

Сега обаче отново е изгодно да се купува, защото ситуацията на пазара на употребявани коли е много по-добра от това, което може да се очаква. В страните от Западна Европа просто няма стари коли за продажба. Някои български търговци ходят до Италия и се връщат без нито един купен автомобил. Цените там вече са доста по-високи от тези, на които българските търговци продават автомобилите, дори след направеното увеличение.

Освен че са по-скъпи, изборът на автомобили в автокъщите в Западна Европа е малък. Може да се намери някой залежал автомобил, но той например е на над 200 хил. км. Такива коли обикновено се нуждаят от ремонт и търговците няма как да гарантират на клиентите, че са в добро състояние.

По отношение на предпочитанията на купувачите в България има разлика между малките и големите градове. В малките населени места купуват предимно много евтини автомобили. А от автокъщите в големите населени места най-често купуват коли в ценовия клас от 10 хил. до 30 хил. лв., каза Любомир Доросиев. По-рядко има сделки с по-скъпи автомобили, но и за тях има търсене на пазара.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


91
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
1
 
11
 
! Отговори
Радослав преди 2 години
Сега като затегнат още мерките в Европа за коли с ДВГ България ще бъде зарината с коли, дори и сравнително нови, но скоро и при нас ще го има проблема с Еко нормите. По добре е да се изчака година, две да се види какво ще измислят "умовете" в запада, че като нищо ще се прецакат хората като си вземат кола втора ръка и държавата им каже, че трябва да я спират от движение заради новите еко норми. Така хем кредит, хем стока която ще е непродаваема в Европа.
55
3
 
26
 
! Отговори
хм преди 2 години
Аз си бях наумил да сменям моя Сивик с Тойота C-HR. Миналата година се намираха от въпросните Тойоти 2017г. за 32 000лв,сега същите са 35 000 лв. Гледам една на 175 000 км, 2017г.,а й търсят 37 500 лева.Ами да си ги карат. Аз зор нямам. Това ми е съвета към всички. Щом колата си върви, какъв е проблема да си я карам още година-две? Бас държа, че догодина като се оправи проблема с чиповете и западняците се юрнат да си подменят колите, изведнъж ще залеят автокъщите с коли втора употреба.
54
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Екстра са си кошовете. Заслужават увеличението. Пък сега идва и зима, така че греенето и хаченето на масло нема толкова силно да се усети.
53
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много молим,кое е нещото което ви кара да вдигате цените с 30%?Търсенето в Западна Европа-което клони към нула?Повишени производствени разходи за нещо произведено преди десет+ години?Аааа забравих,липсата на чипове бил проблемът!!!
52
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Толкова е инфлацията, предизвикана от приятелите на Бойко Борисов на Запад.
51
1
 
10
 
! Отговори
Милен Илиев Минков преди 2 години
Вярно- е ....Света- се- првпълни, със- фалшиви- парй ....
50
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Фитипалди Абе гледам по улицата задръстванията не намаляват. Никой не е слязал от колата заради цената на горивото.
49
1
 
32
 
! Отговори
Пазарен Икономист преди 2 години
Джамбазите трябва да се коалират с гладните брокери и да направят бънделирана оферта - панелка + трошка - само сега!
48
1
 
23
 
! Отговори
формират си цена преди 2 години
Статия от типа на имотните статии, които често виждаме тук. Дано има успех всеки бизнес, но всъщност наблягат не на продукт, а на посредническа печалба, което формира огромната част от крайната цена. Да не си потребител...
47
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Хахаааа, пробег над 200 к... Че тук е голям късмет ако намериш някоя кола на под 300 к. Тук на малко над 200к им викаме нова кола.
46
8
 
19
 
! Отговори
Силиций преди 2 години
Всичките чипове отиват за ваксините. Няма за колите. Като набоцкат целия Свят с по 4 дози, ще има чипове за колите.
45
3
 
31
 
! Отговори
Фитипалди преди 2 години
Глупости говорят търговците на таратайки. Кой ще им даде 30% за разпадащите се кочини, които продават. България е залята с бричките на Европа, повече са от населението на страната. С новите цени на бензина, могат само да си мечтаят за това.
44
0
 
32
 
! Отговори
виц преди 2 години
Един перничанин отишъл на врачка.Седнал да му гледа и тя му вика:''Ше проодиш!''А той отвърнал:''Ти това ли видя?Аз съм проходил още кога минавах прав под масата ***!''Станал и си излязъл.а отвън Гоуфо го немаааа......:)))
43
0
 
10
 
! Отговори
жилища, преди 2 години
автомобили, кое ще е следващото от което трябва да изтръпваме?
42
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
При тия тотални мерки които се канят да въведат за старите автомобили и при тая цена на горивата която се е задала,това да повишаваш цените на старите калакотри си е "печеливш"бизнес отвсякъде!Родните автоджамбази работят на принципа-видяла жабата че подковават вола и взела че и тя се наредила!
41
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не 340, а 350 евро им е минималната заплата , а нашата е 325 . Говорим за средната им заплата., както и за средната им пенсия. Нашата средна пенсия след гръмкото увеличение ще стане 280 евро , а там е 400 евро.
40
5
 
14
 
! Отговори
До 38 преди 2 години
Къде я видя тая средна заплата от 1000 евро в Турция като е 340 евро.Два пъти по-ниска от българската.Да не говорим,че тук масово се дават неотчетени пари.Вече има български турци,които се завръщат от Турция в България.
39
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А ингилизите нови коли,ама нямат бензиииин.Постигнаха комунизма!Опашки за гориво и никой не работи.Да видят как е!Ама те по принцип са все наопаки и воланите са им от грешната страна!
38
2
 
38
 
! Отговори
Варналиев преди 2 години
Тук във варненските автосалони е фрашкано със стари коли. Перфектни! Казват джамбазите. Елате с ремарке за пътна помощ и купувайте! Километражите са оправени и колите са на по100тина хил.километра. Следите от катастрофи са замазани.Акумулаторите и гумите ще издържат каране до къщи. Перфектни! Но да не забравяме, че са коли втора употреба, както казват джамбазите.
37
1
 
15
 
! Отговори
До37 преди 2 години
Не си прав,при около 215 хиляди продадени автомобила през 2020 година,едва 27 хиляди са нови,което ще рече около 12.5%И как смяташ,че това се дължи на това,че хората не искат да си купят нов автомобил или,че НЕ МОГАТ??